Sonic Youth - SYR 9: Simon Werner a Disparu (2011)

Score
Label: SYR

1. Thème de Jérémie (4:27)
  2. Alice et Simon (2:34)
  3. Les Anges Au Piano (3:27)
  4. Chez Yves (Alice et Clara) (3:29)
  5. Jean-Baptiste à la Fenêtre (3:05)
  6. Thème de Laetitia (5:58)
  7. Escapades (3:05)
  8. La Cabane Au Zodiac (2:08)
  9. Dans les Bois / M. Rabier (5:46)
  10. Jean-Baptiste et Laetitia (1:13)
  11. Thème de Simon (3:48)
  12. Au Café (5:24)
  13. Thème d'Alice (13:08)
avatar van stephan73
Soundtrack voor een nieuwe Franse film.

Beelden van de film en muziek van SY hier te vinden.

Beetje voorspelbaar en eentonig, te fragmentarisch ook. Dat fragmentarische valt te verklaren, aangezien het herbewerkingen zijn van de soundtrack. Toch,, ik vond deze soundtrack in de fiklm zelf ook niet altijd lekker lopen.

avatar van platedraaier
Ik moest even wennen. Vooral het begin van de cd is een beetje rommelig. Maar met name het einde vind ik helemaal fantastisch. De laatste 3 nummers zijn echt verslavend voor me. Elke keer vind ik hem beter worden. Ik ga nu al van 3* naar 4*.

Milestones
Net binnen bij Plato en maar spontaan meegenomen. Lekkere score met de typische, zij het hier wat rustige, SY sound. Kabbelend maar zeker de moeite waard. Overigens heb ik geen idee of die film ook wat is.

avatar van itchy
Luchtig en ongrijpbaar, op een positieve manier!

avatar van Chronos85
Is deze al niet uit? Pitchfork heeft het al gerecenseerd en die houdt zich altijd netjes aan de releasedatum...

avatar van Jazper
Ja, ik heb 'm afgelopen zaterdag uit de winkel geplukt

avatar van RvS_009
Mooie cover

avatar van dix
dix
RvS_009 schreef:
Mooie cover

eigenlijk net zo mooi als....

avatar van Jannemanneke
sommige cd's koop je zonder te beluisteren...

Wat is dat met al die Franse titels nu weer ?

avatar van platedraaier
stephan73 schreef:
Soundtrack voor een nieuwe Franse film.

Beelden van de film en muziek van SY hier te vinden.

dus....

avatar van itchy
Jannemanneke schreef:
sommige cd's koop je zonder te beluisteren...

Wat is dat met al die Franse titels nu weer ?

Het is een soundtrack van een Franse film.
En alle SYR releases zijn tot nu toe in een verschillende taal (nederlands, hongaars, zweeds, japans, spaans, esperanto)

yorgos.dalman
Misschien een goede gelegenheid om SY's soundtrack "Made in USA" (1995) weer eens op te zetten. Prachtig sfeervol album.

avatar van gd90
Wat mij betreft is deze beter

avatar van Leander1991
mooie CD cover allesinds

avatar van bone machine
bone machine (crew)
Leander1991 schreef:
mooie CD cover allesinds

En de muziek is nog veel beter! Chez Yves (Alice et Clara), Jean-Baptiste à La Fenêtre, Thème de Laetitia & Dans les bois - M. Rabier om er maar enkele te noemen. Verplichte kost voor SY fans.

avatar van Leander1991
bone machine schreef:

Ik ken eigenlijk niets van de muziek ik zal er is werk van maken

avatar van WesleyX16
Ik kan naar dit soort muziek niet te lang naar luisteren. Geef mij maar de reguliere albums van Sonic Youth.

Toch vind ik dit één van hun betere experimentele albums. De melodiën en geluidjes zijn bijzonder mooi.
Jammer dat er niet in gezongen wordt anders was de score hoger geweest. En dat de songs allemaal op hetzelfde geluidsniveau zitten, maakt het juist dat het luisteren naar dit album een lange zit wordt.

avatar van joeri_musicfreak
de cover krijgt 5 sterren van mij

avatar van Banjo
joeri_musicfreak schreef:
de cover krijgt 5 sterren van mij

een meisje die staat te kijken naar het voetbal... wat is daar nu zo mooi aan?

avatar van de_nis_
Een paar simpele akkoorden achter elkaar...wat is daar nu zo mooi aan?

avatar van chevy93
Niet zomaar een meisje.

avatar van Banjo
haha ik krijg ze gelijk om mijn oren!
geen kwaad woord over sonic youth hoor! alles wat ze maken vind ik goed..

avatar van Ataloona
Goede plaat van Sonic Youth, moest er alleen wel even inkomen.
Favorieten tot nu toe zijn Thème de Laetitia, Escapades en de laatste 3 nummers.
Begin is dus helaas ietwat minder, maar wanneer de tijd vordert word hij beter en beter

avatar van Xel
Xel
Fijn om naar te luisteren. Positief na eerste luisterbeurt.
Ik vind SY uniek. Een band die me kan bekoren in de jaren '80, '90, '00 én nu ook in de jaren '10.
Op basis daarvan kunnen ze bij mij al niet snel stuk.
Wat dat betreft bepalen ze voor een groot gedeelte de soundtrack van mijn leven.
En om dat feit vind ik een soundtrack als deze een zeer prettige en toepasselijke aanvulling van mijn cd-collectie.

avatar van Jazper
Typisch Sonic Youth geluid. Maar wat minder op de voorgrond dan veel van hun andere platen.
Ik hou wel van dit sfeertje. Een soort dreigende zorgeloosheid, nou ja, dat spreekt zichzelf misschien wat tegen.

avatar van Yield
Heerlijke soundtrack van SY. Herkenbaar geluid, niet al te wild maar wel typisch SY. Alleen de zangpartijen ontbreken. Als filmliefhebber de film zelf nog helaas nog niet gezien.