New Adventures - New Adventures (1980)

Label: Polydor

1. Come On (3:00)
  2. Drive Me Wild (2:52)
  3. Spacelab Cowboy (2:49)
  4. You Can't Do That (2:45)
  5. Right to Cry (2:57)
  6. Bacchus Beckett (3:18)
  7. Money (2:10)
  8. Late Late Show (3:15)
  9. Phoney (2:57)
  10. Backdoor Lovers (3:26)
  11. If Your Mamma Don't Like It (3:43)
  12. Rock & Roll Woman (2:40)
  13. Genie Dance (3:13)
  14. New Adventures (All in It Togethers) (2:30)
avatar van lebowski
Om ze aan de totale vergetelheid te ontrukken graag wat aandacht voor drie Winschoters die misschien geen briljante muziek maakten, maar in het zalencircuit begin jaren tachtig een spetterende live-reputatie hadden met zinderende concerten die niet óp leken te houden. Drie akkoorden, vet gespeeld en met de fantastische stem van Peter Bootsman erover: 3,5*

avatar van Bluebird
Dankzij de produktie van George Kooymans hebben we hier onvervalste rauwe retestrakke powerbluesrock van de bovenste plank. De eerste 3 LP's schafte ik blindelings aan. Nu heb ik dit debuutalbum samen met *Wild Cats Moaning* weer op 1 cd. En ze zijn weer terug in de oorspronkelijke bezetting. Op de Harley dag in Apeldoorn gaven ze net als vorig jaar een snoeihard en gratis concert weg waar mn oren nog van tuiten! Ouderwets kicken heren, rock on 4ever!

bikkel
Ja,heel goed bandje.Hadden als trio een behoorlijke power en een aanstekelijke vorm van powerrock.
Goed dat ze terug zijn en het nog kunnen.

Ik heb dit album ooit gehoord,maar dat is verdomd lang geleden.Ik kom hier nog zeker op terug.

Pieter Paal
Mijn eerste kennismaking was toen ze de Chuck Berry-cover 'Come on' die ze in het t.v.-programma 'Tros Top 50-Rock Planet' deden.
Is hun werk ook op CD verschenen?

avatar van lebowski
Ja hoor, het album art dat je hier ziet is per ongeluk ( ) dat van de cd-uitgave van hun eerste twee albums.

edit: gelijk maar even gecorrigeerd

avatar van Hans Brouwer
lebowski schreef:
Om ze aan de totale vergetelheid te ontrukken graag wat aandacht voor drie Winschoters die misschien geen briljante muziek maakten, maar in het zalencircuit begin jaren tachtig een spetterende live-reputatie hadden met zinderende concerten.
Begin jaren '80 vaak naar een optreden van New Adventures geweest. Was altijd zwaar genieten en "uit je dak gaan" tijdens concerten van deze drie mannen. Destijds had ik "New Adventures (1980)" en het tweede album "Wild Cats Moanin' " op lp. Compleet grijs gedraaid. Op een gegeven moment toch bij mij in de vergetelheid geraakt. Pas heb ik beide albums op cd weten te bemachtigen . En New Adventures heeft opnieuw mijn sympahtie. Goede recht-toe-recht-aan-rock. Bestaan ze eigenlijk nog 4**** voor dit jeugd sentiment.

Hans Brouwer schreef:
Bestaan ze eigenlijk nog

Als je even iets verder naar boven kijkt heb ik daar al kont van gedaan.

avatar van Paulus_2
Klopt de CD "Lost&Found" bevat 2 albums nl. 1) New Adventures en 2) Wild Cats Moaning.
Het eerste album is een Nederlandse rock-klassieker. Hét studie materiaal voor beginnende power-trio's. Wat een geluid. Naast de strakke akkoorden en de loeiende solo's van Peter Bootsma wordt het drumwerk door de onovertroffen drummer Henk Torpedo gedaan.
Deze drummer heb ik ooit zich zien warm spelen in het Hard Rock cafe in Arnhem. Het café waar Alfred Lagarde regelmatig z'n neus liet zien. Wat een drumwerk en souplesse. Afijn, dit is de beste band die Nederland ooit heeft gehad.
Hun Chuck Berry cover Come On is om te zoenen. Het You Can't Do That van The Beatles herken je bijna niet meer door de enorme gedrevenheid van hun uitvoering.
Andere uitschieters zijn; Bacchus Beckett, If Your Mamma Don't Like It en het hoogtepunt van gitaarrock Genie Dance!

Natuurlijk 5 sterren!

Dit album is mijns inziens een klassieker. Ik luister er al jaren naar en ik blijf het steengoed vinden. Waar blijft de CD-uitgave van "Point Blank", het andere album waar ik maar geen genoeg van kreeg?

lebowski schreef:

Hahaha, leuke taal is Nederlands toch.

Bluebird schreef:
(...) Als je even iets verder naar boven kijkt heb ik daar al kont van gedaan.

Wat een leuke uitdrukking, ouwe pick.

YouTube - Mooi wark - In de blote kont

Een covertje in het Grunn's als toegift mogen de heren Adventures best op het repertoire zetten...

avatar van viking1
Heb de uitvoering new adventures/wild cats moanin cd.
Heerlijke powerblues trio uit winschoten,live zijn ze top keiharde 3akkoordenblues/rock.
Vaak live gezien geweldig,goeie rouwe stem muziek rockt als de besten.
Top nummers come on,spacelab cowboy,late late show,if youre mama dont like it,midnight magic
Maniac.
Top band oet grunn(winschoten)

avatar van blaauwtje
Heb vroeger in een platenwinkel gewerkt, ja ja in Winschoten, die eerste plaat van New Adventures was niet aan te slepen, we hebben er cker ruim 1000 stuks van verkocht, en dan waren er nog twee zaken in de Molenstad, volgens mij had elke Winschoter die plaat. thuis

purplerocks schreef:

Hey purplerocks, zo het nu lijkt zal Point Blank niet op cd gaan verschijnen. Heeft met de rechten van het album te maken. Daarentegen komt er begin juni eindelijk de nieuwe cd Station Zero uit, die weer ouderwets gaat stampen. De mannen gaan weer los met 12 nummers. Met de 'nieuwe' drummer Bennie Top, die ook op BabyShake meedeed.....??

avatar van matthijs
Best bijzonder dat dit oude album dat destijds buiten Winschoten goed maar niet wereldschokkend leek ruim 40 stemmen telt op deze leuke site. Ik draai m ook nog graag. "Come on" kan mij als sinds begin 1980 (toen ik 9 jaar was) in vervoering brengen.

avatar van Bluebird
Is die Torpedo nou helemaal bij de band weg of alleen om zn eigen ding te doen? Die kunnen ze niet missen hoor.

buizen
Retestrakke liveband. Uit Winschoten inderdaad.
Ze treden deze zomer naar verhouding best vaak op.

buizen
Meppel, Balkbrug, Veendam, Winschoten, Groningen, Emmen, Luttenberg, zomaar een rijtje uit de provincies waar ik in de jaren '80 liveoptredens van deze knapen heb mogen genieten.
Wat een rock 'n roll (Peter Bootsman had een pakje Zware Van Nelle op z'n buizengitaarversterker liggen en ze hadden van die rouches-bloesjes aan, uit New York) en wat een power!
Retestrakke liveband.

Op 25 okt. a.s. tijdens Siepelrock* (Pesse - Drenthe - Nederland) spelen ze weer.

* een siepel is een ui, het is Drenths dialect. In de regio worden veel uien verbouwd.

avatar van blaauwtje
Geweldige band, jammer dat hun nieuwe cd niet op mm vermeld staat, heb een poging gedaan maar loop iedere keer tegen de hoesfoto aan(te groot), een nieuwe cd die deze plaat wat mij betreft naar de kroon steekt, luister naar Station Zero

avatar van Rudi S

Misschien DjFrankie even vragen

Guitars & Wings
blaauwtje schreef:

Station Zero staat er sinds 3 juli op MM. 2 maanden terug dus al.
Wel heel herkenbaar dat gehannes met hoesjes toevoegen. Haalt de "fun" er wmb behoorlijk uit

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
blaauwtje schreef:

Ik heb die inderdaad al lang toegevoegd, ook geen probleem mee ondervonden
New Adventures - Station Zero (2014)

avatar van blaauwtje
Fijn, had ik nog niet gezien, ik kreeg de hoesfoto niet op het juiste formaat.Ik had het geprobeerd in juni toen de plaat uitkwam.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
blaauwtje schreef:

Ik pak vaak foto's van face-book, die zijn vaak groot

bikkel schreef:

Zou u eindelijk niet een keer willen beginnen !

Wat duurt dat lang !

avatar van henk01
Bluebird schreef:

Zou u eindelijk niet een keer willen beginnen !

Wat duurt dat lang !

Je kan het druk hebben ?

avatar van notsub
Vooral Come On en in mindere mate Late Late Show waren duidelijke single keuzes destijds. Het rockt en stampt verder lekker weg en ik zie en hoor dit live wel tot leven komen. Thuis doet de rest me duidelijk minder.