New Adventures - New Adventures (1980)

Label: Polydor

1. Come On (3:00)
  2. Drive Me Wild (2:52)
  3. Spacelab Cowboy (2:49)
  4. You Can't Do That (2:45)
  5. Right to Cry (2:57)
  6. Bacchus Beckett (3:18)
  7. Money (2:10)
  8. Late Late Show (3:15)
  9. Phoney (2:57)
  10. Backdoor Lovers (3:26)
  11. If Your Mamma Don't Like It (3:43)
  12. Rock & Roll Woman (2:40)
  13. Genie Dance (3:13)
  14. New Adventures (All in It Togethers) (2:30)
buizen
En weer een artiest/band waar nog helemaal geen foto van staat op de MuMe-pagina, er zijn er vele.
Vind maar eens een foto die de goedkeuring van de crew weg draagt (fotorechten, wiki common etc).
Op dit album nog helemaal niet gestemd, dus bij deze: 4 sterren.

(Must-have-album van deze band blijft toch New Adventures - Live's a Mess (1986).

avatar van robbrouwer58
Tussendoortje onder leiding van George Kooymans. Stoere jongens en tegelijk o zo onschuldig met hun rechttoe rechtaan-rampetampakkoorden.

avatar van glenn53
Hoe bedoel je dat tussendoor? Het is toch het debuut?

avatar van Tozifra
Lp weer eens gedraaid. Het doet qua stijl en manier van zingen erg aan Brood denken.
Ze kregen met Kooymans te maken als voorprogramma in een tour van de Golden Earring.
Het volgende album is ook geproduceerd door Kooymans. Daarna gingen ze het zelf doen.

avatar van gaucho
De enige LP die ik van ze heb, maar wat mij betreft een 'must' dankzij de singles Come on en Late late show. De originaliteitsprijs zullen ze er niet mee verdienen, al vind ik hun versie van Come on wel verfrissend. De gitaarriff van Late Late show heeft wel veel weg van Whole lotta love, vind ik.
Maar afgezien daarvan is dit een lekkere heavy rock 'n' rollplaat die anno nu nog steeds fris klinkt. Het stampt lekker door en ook sommige van de eigen nummers mogen er zijn, waarbij ik Bacchus Beckett als een bescheiden hoogtepuntje noteer. Jammer dat ze in de vergetelheid zijn geraakt, hoewel ze inmiddels weer optreden.

Ik zou die CD-versie met Wild cats moanin' nog wel eens te pakken willen krijgen, maar is vervallen en moeilijk te vinden (en moet een hoop geld opleveren bovendien). Misschien is er een platenfirma die heil ziet in een heruitgave (Universal, Music on CD, waar zijn jullie als ik je nodig heb?)

avatar van Tozifra
Vijf nummers zijn geschreven door Harry Rijnbergen van de RO-D-YS - MusicMeter.nl. Hij speelt zelf mee op een song van het album Radiator.

avatar van Rainmachine
FANTASTISCH album. Staat al jaren in mijn lijst van favorieten. Ik zit er ook nu nog steeds met verbazing naar te luisteren hoe goed deze gasten speelden, dit was één grote groove machine die waanzinnig op elkaar ingespeeld waren. Staat geen slecht nummer op deze plaat en als je het optreden van Pinkpop bekijkt is het onvoorstelbaar dat deze band (buiten Duitsland) nooit echt verder doorgebroken is. Hulde voor de heren uit WInschoten, ook de bakermat van Herman Brood waar de heren ook mee samen speelden. Het live album is helemaal een must-have. Hier een link naar het Pinkpop optreden: New Adventures - Pinkpop 1981 - YouTube