One.Be.Lo - S.O.N.O.G.R.A.M. (2005)

Label: Fat Beats

1. Intro (1:37)
  2. The UNDERground (2:53)
  3. enecS eht no kcaB (3:35)
  4. Questions (1:47)

met Decompoze

11. Interlude (0:18)
  12. Used 2 Be Fly (4:39)
  13. Decepticons (3:26)
  14. Can't Get Enough (4:56)

met Magestik Legend

15. Assassinations (0:48)
  16. Evil of Self (4:24)

met Abdus Salaam

17. The Future (3:25)
  18. E.T. (3:36)
  19. The Capital IST (0:57)
  20. Rocketship (4:23)
  21. Unparalleled (4:08)

met Magestik Legend

22. Follow My Lead (4:02)
  23. Decepticons [Pete Rock Remix] *
  24. Unparalleled [Decompoze Remix] *
avatar van Kos
Kos
Gyzzz schreef:
Het doet mij wel een klein beetje denken aan een soort Amerikaanse versie van Pete Philly & Perquisite.

. dude.

avatar van Gyzzz
Leuk dat je een zes jaar oud bericht quote

Ik zal een keer kijken of ik me er nog in kan vinden.

avatar van Kos
Kos
Haha, ja idd een oude quote. Maar dit staat echt heel erg ver af van Pete Philly wat mij betreft. Al was het maar om de fenomenale rapskills van deze man.

avatar van Colucci_Era
Erg lekker album. Ik heb geen slechte of matige nummers ontdekt. Het album duurt wel een beetje te lang waardoor ik het net geen 4 geeft.

avatar van MAS
MAS
Geniaal album dat zeker kan tippen aan Masters of the Universe!

avatar van Harderwiek
Goed album. One.Be.Lo maakt er een mooi geheel van door zo nu en dan wat meer spoken word te gebruiken en andere keren krachtige raps in te zetten. Deze afwisselingen met interludes zorgen ervoor dat het een interessant project is om te beluisteren en de lengte van het album eigenlijk te verwaarlozen is. Helaas kan ik niet goed echte uitschieters vinden op het album en weinig tracks die ik zo maar even zou opzetten. Het niveau is gewoon goed en dat weet hij ruim een uur vol te houden, wat knap en vermakelijk is. 3,5*

avatar van He$$el_01
Geen uitschieters? Ik vind juist dat het niveauverschil tussen de uitschieters (UNDERground, Rocketship en The Ghetto) en de rest iets te groot is soms.

avatar van MAS
MAS
The Ghetto is ook een van mijn favorieten op dit album.

avatar van Harderwiek
Bv The Ghetto schiet er inderdaad voor mij bovenuit qua teksten, maar ik vind One.Be.Lo's raps niet veel beter tot zijn recht komen o.i.d. Hoewel hij het op het gehele album gewoon goed doet.

avatar van principal2000
Grappig, ik kan me dan weer volledig vinden in de mening van Harderwiek. Als ik in één land zuidelijker had gewoond, zou ik dit een plesant album noemen. Zowel de beats als de MC zijn prettig om naar te luisteren, maar tegelijkertijd kan ik moeilijk nummers noemen die er ver boven uit springen. Dat is ook geen schande, want kwalitatief is het allemaal prima. Ook ben ik altijd te spreken wanneer er iets van The Transformers (de cartoon!) wordt gebruikt op albums. Dikke 3,5* voor dit album.

avatar van He$$el_01
Mijn mening is toch een beetje veranderd. Het niveau verschil tussen de nummers is toch niet zo groot als ik eerst dacht/vond. Toch vind ik nog wel de drie nummers die ik eerder noemde het beste van het album. Met de meeste andere nummers is echter helemaal niks mis. One Be Lo is gewoon een erg goede rapper. Hij komt met goede teksten, maar heeft ook een erg aangename flow. De beats zijn over het algemeen niet hoogstaand, bij de laatste paar nummers vind ik sommige beats zelfs een beetje saai, maar One Be Lo zijn raps maken dat helemaal goed.

Dit album had ik echt veel eerder moeten luisteren, zeker omdat ik Binary Star zo goed vind. Goed album van de week.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Dit ligt flink in het verlengde van het album van Binary Star. One.Be.Lo rapt met een fijne flow over dito beats, waarin genoeg variatie is aangebracht om niet te vervelen. Bovendien heeft hij een stem die prima aansluit op de beats, zijn stem doet me vaak denken aan die van Framework (van the Loyalists). Minpuntje is wel dat het album, net als het album van Binary Star, iets te lang duurt - maar omdat zoals hierboven gezegd het album niet te eentonig is zit er zeker een dikke voldoende in. Qua kwaliteit van de raps, niveau en feel van de beats en consistentie zou ik dit album willen vergelijken met Masta Aces A Long Hot Summer. Net zoals op ALHS staan hier enkele uitschieters op; met voor mij als absoluut hoogtepunt enecS eht ot kcaB. Wat een chille beat!

avatar van Mb.
Mb.
Het niveau ligt wat mij betreft niet hoog genoeg om de lengte te kunnen verbloemen. Degelijke plaat.

avatar van leatherhead123
Geweldig album. Vind hem zelfs nog iets beter dan Binary Star. Komt vooral doordat de meeste beats wat minder goedkoop klinken, anyway, One.Be.Lo is een geweldige emcee en wat hij o.a. op Rocketship (vooral dat begin, die flow ) is echt van het hoogste niveau. Helaas zijn er dan net een paar nummertjes die wat minder zijn maar over het algemeen behoud het toch wel een hoog niveau. Favorieten zijn Rocketship, The Ghetto, enecS Eht No kcaB en Axis. 4,5*

avatar van Flipm0de
Dit album staat nog steeds als een huis, wat een kwaliteit.