Sepultura - Roots (1996)

Alternatieve titel: The Roots of Sepultura

Braziliƫ
Label: Roadrunner

1. Roots Bloody Roots (3:32)
  2. Attitude (4:15)

10. Born Stubborn (4:07)
  11. Jasco (1:57)
  12. Itsári [Live] (4:48)
  13. Ambush (4:39)
  14. Endangered Species (5:19)
  15. Dictatorshit (1:26)
  16. Canyon Jam (13:16)
  17. Intro * (1:33)
  18. C.I.U. (Criminals in Uniform) * (4:17)
  19. Orgasmatron * (4:15)
  20. Dead Embryonic [Original Mix] * (4:31)
  21. Desperate Cry [Original Mix] * (6:42)
  22. Murder [Original Mix] * (3:25)
  23. Under Siege [Regnum Irae] [Original Mix] * (4:44)
  24. Necromancer [Demo Version] * (3:59)
  25. The Past Reborns the Storms [Demo Ver.] * (5:08)
  26. A Hora E a Vez Do Cabelo Nascer * (2:21)
  27. Drug Me * (1:53)
  28. Crucificados Pelo Sistema * (1:03)
  29. Anticop [Live] * (3:02)
  30. Intro [Live] * (1:30)
  31. Arise [Live] * (2:51)
  32. Inner Self [Live] * (4:42)
  33. Mass Hypnosis [Live] * (4:25)
  34. Escape to the Void [Live] * (5:03)
  35. Troops of Doom [Live] * (2:53)
  36. Altered State [Live] * (5:20)
totale tijdsduur: 1:12:09 (2:25:46)
Charles Manson
DavidDorfmanfan schreef:
mijn vader draait het heel vaak en ik heb nooit eens de tijd voor K3 of een andere groep

dit is inderdaad onbetaalbaar.

hahahaha achja. Dit vind ik top. Ik hou erg van Tribal en deze plaat komt mij erg origineel en vet over. Vooral de remaster, al scheelt dat weinig. 4*

Bericht in capslock verwijderd.

hmm deze plaat vind ik tot nu toe de beste van sepultura. ambush, roots bloody roots, ambush,.. vind ik wel goed. de rest valt wel mee. Als ik dit zo hoor leunt dit toch wel erg dichter aan bij nu-metal dan hun vorige albums zoals chaos AD, arise?

avatar van korenbloem
één van mijn aller eerste "echte" metal platen. Max brult (crunt) hier als een krachtige leeuw. zijn volgende traject soulfly, heeft mij nooit echt gegeboeit.

avatar van HammerHead
mysticwizard schreef:

Dit is inderdaad behoorlijk anders dan Arise, veel meer percussiegericht met exotische ritmes. Met nu-metal heeft het alleen niks te maken.

avatar van paulisdik
Ik luister liever naar Arise en Beneath the Remains dan ik naar Roots
luister.

avatar van Suicidopolis
Ik ben eerlijk gezegd wat verward door alle negatieve reacties die ik hier lees... Dit leek mij altijd zo één van die "untouchable" platen te zijn, zo eentje waar iedereen het unaniem over eens is dat die zwaar domineert. Blijkbaar niet dus...

Persoonlijk kan ik 'em anders wel smaken hoor! Lekker vette (bas)gitaren, rauwe drumsound ( mept ie op conserve blikjes ofzo? ), en vanzelfsprekend Mad Max die de boel lekker bijeen brult. Aan de andere kant heb ik die gastbijdrage van Jonathan Davis altijd al wel een beetje vreemd gevonden... Begrijp me niet verkeerd, ik keur het niet af ofzo, ik heb ook niets tegen het nummer, maar gewoon... Sepultura... Davis... weet je wel? Ik vraag me af in hoeverre producer Ross Robinson hier zijn steentje aan heeft bijgedragen. Nevertheless vind ik dit gewoon een lekker beuk album. Toegegeven dat we ver verwijdert zijn van de über agressieve trash van "Schizophrenia", maar so what? Ik stoor me er niet aan... Na deze CD kon Sepultura me trouwens ook niet meer bekoren. Sepultura zonder Max = The Cure zonder Robert Smith => dat bestaat gewoon niet. Voor mijn part hadden ze beter van naam verandert, maar bon, vanzelfsprekend hebben ze mijn mening niet gevraagd, en ze hebben nog groot gelijk ook!

En toch kan ik maar niet beslissen tussen 3,5* en 4*... 'k Zal 'em nog eens moeten draaien om m'n mening af te ronden denk ik zo.

ik vind roots bloody roots, attitude, ambush erg goed. er staan wel enkele mindere op hier. wat bij chaos AD niet echt gezegd kan wordenvind ik.

avatar van MichelDumoulin
paulisdik schreef:
Ik luister liever naar Arise en Beneath the Remains dan ik naar Roots
luister.

LocoHermano
Samen met Beneath The Remains het beste van Zeepoeltoera.

avatar van kaztor
Suicidopolis schreef:

Ik heb eens gelezen dat Korn's debuutalbum de reden was om Ross als producer te kiezen want de leden van Sepultura waren weg van dat album.

dit album was het begin van het einde.
regenwoudmetal zucht....

welnee

kocht dit ooit voor 10 gulden ,en geen moment spijt van

klinkt gewoon erg lekker, ook al heeft men betere platen gemaakt en luistert het harige volk liever naar een chaos ad, dat maakt dit nog geen slechte plaat

dit is dik ok

avatar van notsub
Deze CD staat nog steeds als een huis. De productie is formidabel, er wordt echt een muur van geluid neergezet en ritmisch klinkt het prima. Probleem in sommige nummers is dat het teveel draait om "kijk eens hoe zwaar en hard wij wel niet zijn". De exotische invloeden vind ik niet storend, het biedt tussen het geweld door nog enige plekken om op adem te komen. De kracht zit ook in de originaltieit van het album. Het kan niet als een standaard thrash album bestempeld kan worden, in tegenstelling tot veel andere Sepultura albums. Samengevat: originele CD, qua geluid superieur, maar het songmateriaal had beter gekund.

max en joep
grappig, ik heb precies het omgekeerde:

vaak toffe nummers maar al met al een veels te slordig geluid.

had deze nummers met een strakker drum en gitaar geluid gebracht en zonder die constante rimboe excessen en he thad een ongelooflijk vette cd geweest.

Joy
het is gewoon lekker primitief lomp beuken en daar moet je ook nie moeilijk over doen

zo is het bedoelt en het klinkt van kop tot staart prima ( 1 a 2 keer per jaar:)

avatar van Suicidopolis
notsub schreef:
"kijk eens hoe zwaar en hard wij wel niet zijn"

Van dat gevoel heb ik dus volstrekt géén last met deze CD, integenstelling to zéér veel andere metal platen... Bizar.

avatar van kaztor
Ach, dat heeft gewoon te maken met de hardcore-invloeden die ook al op Chaos AD te horen waren. Max was toendertijd ook bezig met dat projectje Nailbomb. Wat mij betreft had ie desnoods daar maar mee moeten doorgaan ipv dat rete-commercïele Soulfly.

avatar van Schizophrenia
Daar ben ik het wel met je eens, alleen de nummers van Nailbomb bieden niet de diepgang als die van Soulfly doen. Maar goed. Dit album bevat echt een paar hele goede songs, en een paar super slechte zoals Ratamahatta! (Pokemon?)

Guardian of Isis
Zo'n matige score voor een album dat in sommige top metal albums lijsten staat? Blijkbaar is het dus toch zo fantastisch niet?

Guardian of Isis schreef:

Tjah, ik denk dat jij dat het beste voor jezelf kan uitvinden.
Ik vind dat er wel een paar hele sterke songs op staan, maar ook een paar met te veel gekloot met van die Afrikaanse instrumenten.

leander?
Ik heb ooit besloten die negatieve reacties over het zogenoemde "regenwoudgeluid" maar te laten voor wat ze waren, omdat kennelijk bijna iedereen dit vreselijk vind. Maar ik kan het niet laten om toch even te laten weten dat ik de zuid-amerikaanse percussie invloeden een van de sterkste punten van sepultura en soulfly vind. Het geeft juist enorm veel diepgang in de muziek en bovendien ook groove in de trashmetal. Ik vind het echt heel jammer dat er zo veel mensen zijn die het kennelijk niet kunnen aanhoren

prima plaat dit

mensen die dat niet vinden moeten lekker arise blijven draaien

leander? schreef:

avatar van bennerd
Schizophrenia schreef:

Als of jij Ratamahatta aan kan horen?

Ik vind Rattamahatta persoonlijk een erg goede song.
(Tevens ook een van de eerste metalnummers die ik gehoord heb)

leander?
Schizophrenia schreef:

Pardon? Ratamahatta ruled!

avatar van Schizophrenia
Ik vind het het meest irritante nummer ooit geschreven.
Vreselijk!

avatar van Madjack71
ROOTS...BLOODY...ROOTS!!!! Ratamahattatatatsratamahattataa!!
Lekker rammen met die hap. O, wat zette ik die nummers knalhard, zodat mijn vriendelijke Chinese buren kwamen vragen of ik mijn boxen niet per ongeluk andersom tegen de muur had gezet.
Heerlijke plaat, snoeiharde riffs, vette drums, ragharde zang, met goede onderwerpen.
Dit was een leuke kennismaking met Sepultura en bij de weg...ik vind juist die regenwoudmetal net datgene waardoor het bij mij zo goed overkomt. Er is genoeg ander dikke metal voor de liefhebbers. Had Blof dit maar met Umoja gedaan. Ik zou Pascal wel eens RATAMAHATTA willen horen grunten.

avatar van James Douglas
Hoewel ik altijd veel meer kon met de voorliggende platen van dit Braziliaanse kwartet, toen nog onder leiding van Max Cavalera. Had ik altijd wel respect voor de vernieuwingsdrift van hen op dit album. Dat dit behoorlijk is doorgeslagen.. allee, ter kennisneming.

Songs als Attitude en Ratamahatta hebben alternatieve discotheken soms gewoon nodig.