Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer (2011)

Pop / Folk
Label: Excelsior

1. Apples (2:35)
  2. Word’s Sweet Troubles (3:18)
  3. Shake Off the Leaves (3:47)
  4. The Moon Rides High (3:14)
  5. Motorman and Owls (3:12)
  6. Lindyhop (2:56)
  7. Records (4:09)
  8. Hypnotised I (2:46)
  9. Unicorn Loves Deer (3:35)
  10. Hypnotised II (2:59)
  11. Killerlake (3:53)
avatar van nognooit
Eindelijk komt 'ie dan uit. Nog een 'paar' nachtjes slapen.

avatar van OmeWillem
Ja, ik verwacht heel veel van dit album. De twee versies van Hypnotised zijn al te luisteren op internet en een aantal andere nummers heb ik destijds al gehoord in het theaterprogramma van Jakob Albohm (Killerlake, The Moon Rides High). Als de rest ook van dat niveau is, word ik heel gelukkig.

avatar van Sunderland
Gaaf! Lang op gewacht! De verwachtingen zijn ook bij mij hooggespannen, wat gevaarlijk kan zijn.

We wachten af!

Vandaag binnen gekregen.
Ben hier wel benieuwd naar.

deric raven schreef:
Vandaag binnen gekregen.
Ben hier wel benieuwd naar.

Zo, da's vlot! Hoe krijg je dat voor elkaar? Release is toch pas de 18e?

avatar van Sunderland
Ah, leuke tip! Dank je, al ben ik te laat voor dit album, vermoed ik.

avatar van drik
Heb hem ook net ontvangen, ga zo maar eens op mijn gemakje beluisteren.

avatar van nognooit
Binnenkort dus de eerste recensies hier, al voor de officiële release.

avatar van OmeWillem
Voorlopig zeg ik dat het beste is wat ze tot nu toe hebben gemaakt.

avatar van Sunderland
Na een paar keer luisteren bevalt hij me steeds meer. Ik denk echter niet dat ik hem net zo leuk ga vinden als BCJB.

Sunderland schreef:
Ah, leuke tip! Dank je, al ben ik te laat voor dit album, vermoed ik.

Net de nieuwsbrief ontvangen.
Je kunt je nog gewoon aanmelden, dan ontvang je het album nog.

avatar van drik
De zang is niet helemaal mijn ding (iets te fragiel), maar ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de kwaliteit en uitvoering van de nummers.

avatar van Boris1
Zwaar sympathieke band die ook op dit album (en live zoals gisterenavond in Utrecht) weer weet te overtuigen. Frivole, soms haast beatlesque melodielijnen, fraaie instrumentatie met veel oog voor details. Laat het voorjaar maar komen...

avatar van likeahurricane
Inderdaad waren de nieuwe nummers gisteren prima in Utrecht

Hypnotised II

Shake Off the Leaves

Unicorn Loves Deer

Records

avatar van Kaaasgaaf
Mooie plaat. Ging eerste luisterbeurten een beetje langs me heen en was daarom wat teleurgesteld, want hun vorige twee maakten juist meteen diepe indruk, maar dit lijkt een bewust bescheiden klinkend album te zijn en het gaat steeds meer in mijn hoofd hangen en krijg dan weer zin om hem nog een keer te horen en nog een keer en nog een keer. Motorman and Owls, Records en de titeltrack zijn momenteel favoriet, word echt heel blij van deze nummers, maar ik vind de hele plaat erg fijn. Er is alleen één dingetje waar ik mij nogal aan stoor, en dat is de wel heel expliciete Sufjan-hommage in Hypnotised II. Ik ben er in principe heel erg voor dat songschrijvers invloeden eren door stukjes muziek te gebruiken die ze mooi vinden, maar dit gaat naar mijn smaak net een stapje te ver.

avatar van Jurr_on
Niet zo sterk als 'Black Cat john Brown' en live valt ook nog wel het een en ander te verbeteren. Toch is 'Unicorn Loves Deer' een prachtig album dat je na één keer luisteren onbewust heeft overgehaald om hem nog eens te luisteren. Gewoon een lekker album!

avatar van oceanvolta
Lekker popplaatje. Perfect voor zo'n mooie zonnige dag als deze. Soms doet het me een beetje denken aan Belle & Sebastian. Voor een beoordeling heb ik nog een paar luisterbeurten nodig.

Wow, een nieuwe Alamo Race Track. De enige NL'se band van internationale allure. Hopen op nummers a la Black Cat John Brown, Kiss Me Bar, The Killing of The Open Sea

avatar van Kaaasgaaf
Laat je hoop maar varen Dn!s, deze plaat klinkt heel anders.

avatar van Boris1
Maar ga vooral wel luisteren
Overigens een werkelijk lovende recensie in de Volkskrant dit weekend.

Toch een beetje onwenning nog zo bij de eerste poging. Ja, wel lekkere nummers. Instrumentatie dik in orde. Leuk ook dat ze de banjo er af en toe bij pakken. Maar qua stijl zijn ze toch wat meer de folk kant opgeschoven. Hoe blij ik daar mee ben, dat zal de tijd leren.

avatar van oceanvolta
Wat is Word’s Sweet Troubles toch een geweldig nummer! Dit hele album begint steeds leuker te worden. Er ontluiken zich langzaam aan prachtige popliedjes rijk aan details.

avatar van Boris1
Dit album zou verboden moeten worden wegens te verslavend; ik heb nu al een week lang afwisselend van elkaar de refreinen van Unicorn loves Deer en Motorman and Owls ('I know he misses you so dearly') of het banjo-gepluk van Lindyshop in mijn hoofd, sta er inmiddels zelfs mee op. Gek word ik er van.. wat een aanstekelijke nummers.

avatar van sean leonard
Het is een hele tijd geleden dat ik de moeite heb genomen om op deze site een reactie te plaatsen. Maar dit album is het waard.

Want wát een openbaring is Unicorn Loves Deer. Voor mij is het uitzonderlijk dat er zoveel liedjes op één album staan die ieder uit hun voegen barsten van alle mogelijke superlatieven. Het is mooi, fel maar ook lief, poetisch, vernieuwend..

Ik zie in deze discussie dat velen met mij al verslaafd zijn. De band heeft met dit album echt goud in handen.

avatar van Snoeperd
Diep onder de indruk van deze band, fantastische, rustige muziek, vooral de afsluiter kan mij eindeloos boeien, in een dag al zeker 5x geluisterd.

avatar van Boris1
Verslavend dus, ik probeerde je nog te waarschuwen

UnknownPleasure
Dit album is een grote verassing. dat kan ik nu na zo'n 4 luisterbeurten - vanaf gister avond rond 12 uur - wel zeggen

Ik vond het debuut oke, maar lang niet zo indrukwekkend als deze. Vooral Hypnotized I, II en Word’s Sweet Troubles zijn nu al een 5* waard, maar ook alle andere nummers zijn erg interessant.

avatar van steven
klinkt lekker, ook zo ongeveer als de plaat van labelgenoot awkward i klonk.

motorman and owl lijkt erg op een nummer van mercury rev. mooi nummer

avatar van Sunderland
Labelgenoot en bandgenoot. Djurre de Haan (= awkward i) speelt mee op dit album.