Britney Spears - Femme Fatale (2011)

Label: Jive

1. Till the World Ends (3:57)
  2. Hold It Against Me (3:49)
  3. Inside Out (3:38)
  4. I Wanna Go (3:30)
  5. How I Roll (3:36)
  6. (Drop Dead) Beautiful (3:36)

met Sabi

7. Seal It with a Kiss (3:26)
  8. Big Fat Bass (4:44)

met will.i.am

9. Trouble for Me (3:19)
  10. Trip to Your Heart (3:33)
  11. Gasoline (3:08)
  12. Criminal (3:45)
  13. Up N' Down * (3:42)
  14. He About to Lose Me * (3:48)
  15. Selfish * (3:43)
  16. Don't Keep Me Waiting * (3:21)
  17. Scary * (3:38)
Video voor I Wanna Go is al te zien. Alleen nog niet op YouTube

avatar van Jeroen65
Stond een verkeerde video hier voor I Wanna Go. Heb de juiste link nu toegevoegd. Erg leuke video moet ik zeggen! Ze ziet er weer heel leuk uit, neemt haarzelf niet te serieus en die Thriller reference vind ik ook erg leuk!

avatar van Style.Girl
Ik vind de video echt helemaal niks aan! Vreselijk eigenlijk. Ik had I Wanna Go ook zeker niet als single gekozen maarja, haar keus.

avatar van Waste Management
Ik had de clip dansbaarder verwacht, zonde van zo'n te gekke nummer.

avatar van NewYorkCityLight
Met I Wanna Go heeft ze alweer een lekkere single te pakken. De leukste tot nu toe van dit album zelfs.

avatar van Waste Management
Ik had hier al tijdje mijn favorieten gezet maar dat is weer anders.

01. I Wanna Go
02. Hold It Against Me
03. Criminal
04. Till the World Ends
05. (Drop Dead) Beautiful (feat. Sabi)

Oh ja ben nog steeds vergeten om een review te plaatsen die komt wel.

Mijn favorieten zijn

1 I Wanna Go
2 Till The World Ends
3 Criminal
4 Hold It Against Me
5 Big Fat Bass

Valt me wel op dat ik vaak dezelfde nummers als favorieten worden gekozen

avatar van Jonas169
De nieuwe single word Criminal!!

avatar van NewYorkCityLight
Na zowaar een vierde achtereenvolgende sterke single van Britney Spears te hebben gehoord, Criminal dus, heb ik besloten dat ik het maar weer eens ga proberen, een album van haar.
Ben dus beniewd of de rest van de tracks dit niveau een beetje omhoog kan houden.

de videoclip voor ''Criminal'' is gaaf

avatar van Mitsiooh
Heb de singles 'Hold It Against Me', 'Till The World Ends', 'I Wanna Go' en 'Criminal' gehoord en man...wanneer stopt zij er nou eindelijk mee? Ze heeft aan de lachgas gehangen en daarna in de studio gestaan om vervolgens te gaan zingen, wat daarna totaal veranderd wordt door de computers. Ja, 'Hold It Against Me' klinkt geweldig in clubs, maar een heel album van dat MickeyMouse geluid...Bloedende oren krijg ik van haar. Het is wederom weer lekker onorgineel en over de top geproduceerd. Het enige dat haar redt is dat ze nog ontzettend lekker is, tenzij ze weer in een dwaze bui besluit om haar hoofd kaal te scheren.
Next.

avatar van LucM
Criminal vind ik - eerlijk gezegd - wel een mooi nummer (zeker de melodie, ik heb het niet over haar stem) maar de rest wat ik heb gehoord mag wat mij betreft snel vergeten worden.

avatar van Aazhyd
1,5
Had Spears nooit hoog zitten, maar dit is wel heel erg.

1,5
Veel auto-tune, niet nieuw bij Britney maar ik heb het een beetje beu om altijd naar een 'toneelstukje' te kijken. Wat/wie is nou echt Britney Spears? Britney Spears is helemaal nergens zonder auto-tune, special effects en een groep van 20 dansers achter zich want zelf dansen, daar heeft ze ook al moeite mee tegenwoordig. Blij mag ze zijn met haar fans want waarom zij nog steeds bezig is met het maken van muziek en dergelijke begrijp ik niet. Beelden van haar Femme Fatale Tour Concert zien er vreselijk uit.. iedereen weet dat het geen zangeres is en dat ze het van haar performance moet hebben maar daar is blijkbaar ook nog weinig van over...om in slaap bij te vallen

Choo Choo
Waste Management schreef:
Jaja ik wist het, het nummer ''Criminal'' bevat een sample, van het nummer ''The Logical Song'' van de groep Supertramp.

Jij doelt zeker op het stukje "Isn't rational, it's physical". Zo die twee woordjes achter elkaar klinkt inderdaad een beetje zoals dat in The Logical Song wordt gedaan, maar dat kun je echt geen sample noemen. Een sample is als je een stukje muziek uit een nummer rechtstreeks kopieert en gebruikt in een ander nummer en daar is hier echt geen sprake van, althans ik hoor het niet.

avatar van Thorgal
Waste Management schreef:
de videoclip voor ''Criminal'' is gaaf
Absoluut!

avatar van Thorgal
Aazhyd schreef:
Had Spears nooit hoog zitten, maar dit is wel heel erg.
Bedankt voor je diepgaande analyse.

Choo Choo schreef:

Ook goed:)

Femme Fatale is ongetwijfeld het beste album uit 2011!
Elke track hierop heeft dit leuke sfeertje dat je altijd maar dan ook altijd goed gezind maakt.
Misschien commercieel, maar dat vind ik totaal niét erg. Britney eist meer en meer respect van me, en ze staat er toch nog steeds na al die jaren! Chapeau!

Erg leuk album! Natuurlijk is iedereen wat minder te spreken over HIAM maar je moet ook aan het grote publiek denken. 2 lievelingsnummers: criminal (goede instrumentkeuze en sterke lyrics) en miss een beetje raar voor sommigen maar selfish, dit omdat ik het nummer gewoon echt lekker vind klinken

He about to löss me blijft echt in mijn hoofd hangen

TimOJ schreef:
He about to löss me blijft echt in mijn hoofd hangen
*about to lose me*

avatar van PEN15
SSS schreef:
Ah kijk aan, de nieuwe Rihanna is uit, of nee Kesha, ik bedoel Kate Perry... ach, het klinkt allemaal hetzelfde.

en Lady kak, Miley Cyrus en en. Het verbaast me dat Britney nog steeds niet passé is, zeker met al die hedendaagse surrogaatartiesten zoals Rihanna die me haast elke shopping mall wegjaagt waar dit toevalligerwijs net wordt gedraaid door de hersenspoelende commerciedemonen. Een kleine troost om hier te mogen lezen wat ik al jaren denk over deze ooit snoezige cheerleader met een engelenglimlach, maar daarnaast kan ik ook opmaken dat zij nauwelijks vooruitgang heeft geboekt. Dit verwacht ik ook niet, maar als het eerder een stapje terug is in vergelijking met het eerdere productiewerk (ik vond zelfs womanizer nog wel iets hebben) is dit weer veelzeggend over de gemaakte artiest Britney Spears. Zij is er één van een nieuw kaliber, alsof ze is gekloond in de laboratoria van de de commercielen.