Britney Spears - Femme Fatale (2011)

Label: Jive

1. Till the World Ends (3:57)
  2. Hold It Against Me (3:49)
  3. Inside Out (3:38)
  4. I Wanna Go (3:30)
  5. How I Roll (3:36)
  6. (Drop Dead) Beautiful (3:36)

met Sabi

7. Seal It with a Kiss (3:26)
  8. Big Fat Bass (4:44)

met will.i.am

9. Trouble for Me (3:19)
  10. Trip to Your Heart (3:33)
  11. Gasoline (3:08)
  12. Criminal (3:45)
  13. Up N' Down * (3:42)
  14. He About to Lose Me * (3:48)
  15. Selfish * (3:43)
  16. Don't Keep Me Waiting * (3:21)
  17. Scary * (3:38)
avatar van Angelo
1,5
Met ‘Hold it against me’ weet Britney ook anno 2011 nog relevant te blijven op gebied van popmuziek. Mede te danken aan het fantastische productie-team (Max Martin en co.), die ervoor zorgen dat miss Spears weer keurig op #1 is binnengekomen op Billboard Hot 100. Op ‘Femme Fatale’ zal ze ongetwijfeld niks gegroeid zijn op gebied van zang, maar ik vermoed dat (ook) dit album weer een degelijke popplaat zal zijn – vooral op gebied van productie, waardoor ze altijd nog hoger aangeschreven mag worden dan dames als Katy Perry, Rihanna, Ke$ha en al die anderen die slechts een kopie van een kopie zijn. Iedere leadsingle van haar albums was/is voor de tijd waarin ‘ie uitkwam in ieder geval erg goed; ‘Baby one more time’, ‘Oops! I did it again’, ‘I’m a slave 4 u’, ‘Me against the music’, ‘Gimme more’, ‘Womanizer’ en nu dus ‘Hold it against me’. Ik ga deze wel checken denk ik.

avatar van NewYorkCityLight
'Hold It Against Me' vind ik wel OK maar ''Till the World Ends' is beter.
Ben wel beniewd eigenlijk. Blackout was wel een goed album, Circus was daarentegen heel erg slecht...

Lelijke hoes trouwens (in combinatie met de font).

Naar mijn mening slaat ze met HIAM helemaal de plank mis. Qua wat 'de jeugd' wilt. Daarnaast is het té overgeproduceerd, waardoor ze als een robot klinkt. Een foute robot. HIAM raad ik niemand aan en iedereen in mijn omgeving spot er dan ook mee hoe Slecht het nummer wel niet is.

Womanizer van haar vorige album vond ik zeer goed, HIAM vond ik dus niet zo goed... TTWE heb ik nog niet gehoord, hoop op iets beters.

Dat britney op #1 binnenkwam, komt alleen door haar imago. Ze heeft veel fans bij verschillende generaties. Als er dan na een lange periode weer eens een nummer verschijnt kopen ze deze. Niet meer dan logisch. Gevolg; nummer #1 binnenkomst billboard hot 100. Kijk je een week (paar weken later) is het nummer niet eens meer in de top 10 te zien.. Hoe kan dat nou? Juist. De britney fans hebben het gekocht, de rest hoort het nummer en denkt: ''oeh wat een k.u.t. nummer". Veel lagere verkoopcijfers week 2,3,4,5,6,7 - uit. Om een lang verhaal kort te maken. Dat HIAM dus op 1 stond, kwam alleen door haar fans het nummer zelf was namelijk bagger. Ze wilt de jeugd zijn, maar dat is ze niet.

KP, RiRi en Ke$ha zijn geen kopieën, op de radio hoort men gelijk met wie van de drie je te maken hebt. Ze hebben alledrie een unieke sound. -die ik liever hoor- Daarnaast horen die artiesten voornamelijk bij deze generatie, (zij zijn dus de jeugd) zoals jullie (de veteranen :'D) Madonna, Kylie Minogue, Christina Aguilera en dus Britney spears hadden/hebben.

Hoes van het album vind ik wel mooi.

avatar van NewYorkCityLight
LionVI schreef:

Dat gebeurt met elke grote artiest. Beste recente voorbeeld vind ik zelf nog het afgrijselijke 'Born This Way' van Lady Gaga.

Daarmee ben ik het ook helemaal mee eens, alleen dat nummer weet zijn positie nog te bemachtigen.

Persoonlijk vind ik 'Hold It Against Me' wel leuk. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik britney fan ben . 'Till The World Ends' vind ik ook wel leuk , maar niet beter dan HIAM. Het doet het ook veel slechter in de Itunes hitlijsten. Alle gelekte snippets vind ik wel geweldig.

madonnagirl3
Ben benieuwd naar dit album, zou niet erg vernieuwend zijn, maar daar is Britney in mijn optie ook niet bekend om.

Zou gewoon een vermakelijk popalbum worden, vind HIAM wel best een lekker nummertje.
Till the world ends, heb ik nog niet gehoord.

avatar van Waste Management
Ik ben erg benieuwd naar het album. ik heb al previews van de nummers Inside Out, How I Roll (is een dubstep nummer), Big Fat Bass (feat. Will.I.Am) en Criminal gehoord. Dus dit word naar mijn mening een goede plaat (al heb ik de andere nummers nog niet gehoord) en dat van Britney Spears.

avatar van Waste Management
Trouwens dat stukje van Criminal doet mij denken aan een andere nummer alleen weet ik niet welke en van wie.

boy1988m
Jullie zijn een track vergeten. Het nummer heet Scary en het staat op de Japanse deluxe editie. Als een Extra bonus track. Ik weet niet hoe dat moet.

boy1988m
oja ik kan niet wachten op FEMME FATALE.

avatar van Rich_B
Dit word gewoon een goed album!
Hold it against me, is al zeker een goede single. En dan Till The World Ends, Daarmee ga je gewoon lekker uit je dak! En Till The World Ends, is ook gemaakt op radio538!
Kan niet wachten tot het 25Maart is!

Na 1 keer luisteren ga ik ze nu per nummer beoordelen.
Ik zal daarna nog een paar keer luisteren. En dan geef ik mijn definitieve beoordeling.

1. Till The World Ends : Heerlijk nummer. Lekker vlot deuntje. Het refrein is ook gewoon héélemaal geweldig. Alleen doet mij de beat wel ergens aan denken. Van waar weet ik niet.. Heb hem nu al duizend keer beluisterd. Alleen jammer , van de breakdown, dat was niet zo geweldig als die van HIAM , maar dat verwachtte ik ook niet , want dat is niet nodig bij elk nummer. Beoordeling : 5*

2. Hold It Against Me : DE tweede grootste hit van 2011 tot nu toe natuurlijk. Hier heb ik niet veel over te zeggen. Iedereen kent dit nummer wss. wel. Heerlijke dubstep , en het refrein ook geweldig. Het videoclipje is super ! Allemaal typisch Britney Spears , ze is echt helemaal terug. Hier ook 5*

3. Inside Out : Dit liedje begint echt GEWELDIG. De bas die na 10 seconde opkomt vind ik perfect erbij horen. En dan als ze begint te zingen weet ik zeker dat dit een van mijn favorieten is. Je hoort goed dat Dr.Luke en Max Martin er weer bij zitten. Hier ook weer allemaal beinvloed met dubstep. SUPER. De snippet die ik had gehoord was verwachtingsvol , en nu heb ik meer gekregen als verwacht. Weer goed werk van der. Wederom 5*.

4. I-I-I Wanna Go-o-o : Toen ik de snippet hoorde , had ik dubstep verwacht. Dat zit er dus niet in. Het is meer een club nummertje , dans nummertje. Soms wat vrolijk gefluit ertussen. Dan het refrein begint rustig , en dan gaat het helemaaaaaal los. Echt geweldig werk hier. De breakdown is net zoiets als TTWE.Goed. Hier ook alweer een 5*.

5. How I Roll : Toen ik hier de eerste preview van hoorde , vond ik het verschrikkelijk saai. Ik had verwacht dat het een van de slechtste van de albums ging worden. Ik veronderstel ook dat deze een van de tracks met Will.I.Am word? Hem vind ik sowieso niks , Hij is goed in producen maar met zingen kan hij beter stoppen. Maar oké , toen ik het nummer helemaal als eerste hoorde vond ik hem nog altijd supersaai. Nu heb ik hem opnieuw beluisterd , en vind ik het nog wel meevallen. Ze maakt er altijd wel weer iets goed van. 4*

6. (Drop Dead) Beautiful : Goede up-tempo beat. Heb heir nog niet veel over te zeggen want ik beluister hem als eerste. Vind wel dat Sabi veel is ge-autotuned , daarmee dat haar stem ook op Ke$ha lijkt. Voor de rest niet veel specialer als de preview die ik er heb van gehoord. Door de vlotte beat geef ik hem 4,5*.

7. Seal It With A Kiss : HIER HERKEN IK BRITNEY WEER IN. Heel zeker weten
Echt zoals hoe ze vroeger weer was.. de stem dan he. Voor de rest vind ik de melodie geweldig. Ook weer om lekker uit je dak te gaan en mee te zingen. En vooral , er zit weer een volle laag dubstep op. Dat maakt het echt helemaal AF! Een dikke vette 5*.

8. The Big Fat Bass : Dit is dus waar ik heel veel verwachtingen mee had. Ik vind Will.I.Am maar niks , maar hij kan producen als de beste , wat hij hier dus maar weer bewijst. Helemaal alleen heeft hij dit in elkaar gezet. Geweldige bas die erin zit. Twee minpuntjes zijn :
- Er zijn te veel verschillen in de verschillende chorussen en refreins enzo , normaal hou ik daar juist heel erg van , maar dit had wel iets meer op een lijn mogen zitten.
- Tweede minpuntje : Ze is teveel ge-autotuned , daardoor klinkt ze heel erg als Fergie. Daarom dat dit beter een nummer voor BEP was geweest. Maar ik vind het fijn dat het wat verschillen in het album geeft. Toch een 4,5*.

9. Trouble For Me : Beinvloed door iets techno-achtig wat dan weer gemengd zit met pop. En dan met Britney's stem erboven vind ik het wel mooi afgerond. Het is niets speciaals wat ik tot nu toe in elk nummer van het album heb gehoord. Dit is wat op andere grote artiesten ook op album's zal staan. Dus daar bedoel ik mee dat het helemaal niet slecht is. Het heeft wel iets , maar het is gewoon niet mijn stijl dusja , 3,5*.

10. Trip To Your Heart : Begint ook weer een beetje techno-pop. Dit vind ik wel weer lekker klinken. Ken het ook ergens van denk ik , ik zou niet weten van waar , maar ik herhaal wat ik bij de vorige zei : hier is ook niks speciaals bij. Maar wederom , dat hoeft ook helemaal niet .(:
Toch een 4*.

11. Gasoline : Op het begin weer typisch Britney. Dit heeft wel weer dat speciale , ik noem dat speciaal , wat het is , .. weet ik veel. De tekst is wel mooi , hoewel ik weet dat het niet door haar is geschreven. Het heeft weer dat van HIAM en TTWE , en het heeft iets weg van haar tijden in 2003&2004 , en ook met toxic. Weer echt de Britney die we kende. JA , dit vind ik wel een heel goeie , maar deze is niet gemaakt om een super-hit te worden. 4*.

12. Criminal : een woord : GE-WEL-DIG. Het tempo is goed , de tekst is goed , de stem is goed , het tempo van de stem zelf is ook goed. Gewoon perfect. Het refrein maakt het nog helemaal af. Heb hier niet veel meer over te zeggen. Gewoon een dikke 5*.

Gemiddelde is dus 4,5. Ja , met dit album is ze heel zeker terug. Ik vind dat Lady Gaga het niet verdient om het beste album van 2011 te hebben , ik denk dat dit alles gaat verslaan. Goed gedaan , Britney !

madonnagirl3
Prima album, het is naar mijn mening echt meer dance, als pop.
Het is wel oke, niet echt geweldig, maar had ook niet te veel verwacht. Dance ligt me nou ook weer niet zo goed, maar het is echt goed uptempo, en erg dansbaar denk ik.

Heb het album opnieuw geluisterd en ik ga toch alles 5* geven.

SSS
Ah kijk aan, de nieuwe Rihanna is uit, of nee Kesha, ik bedoel Kate Perry... ach, het klinkt allemaal hetzelfde.

avatar van Rich_B
Een geweldig album van britney spears!
Hiam was al geweldig, toen kwam de 2e single Till the world ends, nou dan krijg ik meteen zin om op de dansvloer te staan en te gaan dansen!
Een review over alle liedjes zal ik snel plaatsen!
Welke ik nu al te gek vind: criminal, i wanna go, till the world ends, hiam en gasoline!

boy1988m
Love It. Ben vooral gek op Inside Out, I Wanna Go, (Drop Dead) Beautiful, Criminal en Gasoline. Ik kan niet wachten tot ik mijn deluxe editie krijg. Ik hoop nu wel dat ze Femme Fatale eerder uitbrengen.

boy1988m schreef:
Ik hoop nu wel dat ze Femme Fatale eerder uitbrengen.

Ja , hoop ik zeker ook , zal veel beter zijn voor de verkoop.

Zal hem binnenkort eens gaan downloaden, verwachtingen zijn zeer laag gespannen.

avatar van Emile93
Na een 1e luisterbeurt klink dit zeer de moeite waard!

SPAROOD
Wow de eerste indruk is echt ontzettend goed. Had ik totaal niet verwacht maar volgens mij overtreft dit album Circus makkelijk.

avatar van Thorgal
SSS schreef:

Tcoh altijd vreemd die mensen die op fora rondzwermen van een artiest waar ze niks mee hebben en vervolgens éénen gaan uitdelen aan een album dat ze waarsch. nimmer in zijn geheel hebben beluisterd.
Zegt mi meer over de betrokken persoon dan over de artiest in kwestie.

On topic:
album klinkt absoluut niet verkeerd na twee luisterbeurten. Of het Circus gaat evenaren is nog even afwachten.

avatar van Jordyp
Ach andere geven weer 5* voor dit album. Misschien ook iets overdreven!?

avatar van sheep67
Heb totaal niets met Britney .....(ze had toch van die staartjes vroeger?)
Maar ik betrap me er op dat dit weleens zo'n album zou kunnen worden die mijn regelmatig terugkerende zwartgallige buien ietwat zou gaan op vrolijken......
Daar ben ik gewoon fair in.....heb ik soms nodig

avatar van Thorgal
Jordyp schreef:
Ach andere geven weer 5* voor dit album. Misschien ook iets overdreven!?

misschien wel, maar dat is dan de waardering van iemand die moeite heeft genomen het album te beluisteren. Fans zullen altijd geneigd zijn positiever te zijn in hun oordeel. Dat zal gelden voor iedere artiest of band.

Ik ga echter mijn stemgedag niet laten bepalen door wat anderen doen, Ik bepaal liever mijn eigen keuzes. Ook bezoek ik geen sites van artiesten waar ik niets mee heb. Nogmaals, bezoekers die dit wel doen en zich vervolgens ongenuanceerd uitlaten over die betreffende artiest....het doet me meer de wenkbrauwen fronsen over de oprechtheid van deze bezoekers dan over de artiest in kwestie.

avatar van Emile93
Wow het gemiddelde is nu echt abnormaal hoog voor een Britney album! Grappig zeg! 4,03!

avatar van Waste Management
Jaja ik wist het, het nummer ''Criminal'' bevat een sample, van het nummer ''The Logical Song'' van de groep Supertramp.

avatar van Blackout
Die 5 is het album meer dan dik en dubbel waard! De bonustracks zijn ook geweldig trouwens. Year of the Holy Spears!

avatar van Stalin
Waste Management schreef:

Had liever een sample gehoord van deze zelfverklaarde ''criminal''.

Take your child and put it in oven.
I make oven on.
You will give me money...

Weer eens wat anders dan Hit Me Baby One More Time