Status Quo - Dog of Two Head (1971)

Rock / Blues
Label: Pye

1. Umleitung (7:11)
  2. Nanana (Extraction) (0:51)
  3. Something's Going on in My Head (4:44)
  4. Mean Girl (3:53)
  5. Nanana (Extraction) (1:11)
  6. Gerdundula (3:49)
  7. Railroad (5:30)
  8. Someone's Learning (7:08)
  9. Nanana (2:26)
  10. Mean Girl [Early Rough / Alternative Mix] * (3:51)
  11. Tune to the Music * (3:09)
  12. Good Thinking * (3:43)
  13. Mean Girl [BBC Version] * (3:08)
  14. Railroad [BBC Version] * (5:32)
avatar van MetalMike
Wereldplaat! "Something's Going On In My Head", "Railroad" en "Someone's Learning". Logisch vervolg op Ma Kelly's Greasy Spoon... maar meer dan dat. Zoals Fabrice ook al aangeeft, dit was hun gouden periode, muzikaal, compositorisch gezien. Zelf wil ik Blue For You daar ook nog wel aan toevoegen. De rest wordt echt minder, hoewel Never Too Late nog wel een opleving geeft (op de irritante hoge stemmetjes na).
En ik blijf deze hoes geweldig vinden! Had ik hier maar een shirt van...

avatar van iggy
iggy schreef:
De nieuwe Status Quo stond hier nog een beetje in de stijgers. Athans dat gevoel heb ik altijd bij deze plaat. De echte Quo stond pas op bij Piledriver. Af en toe hoor je welliwaar waar Quo naartoe zou gaan. Maar echt vlammen doet de band niet echt. Railroad komt daar nog het meest bij in de buurt. De rest is niet echt super wat mij betreft.

Bij de volgende vijf studio platen begon mijn oude liefde pas echt te knallen. Met als afsluiter Status Quo Live!

Bij nader inzien toch wel een stuk beter dan ik voorheen vond. Op Nanana na ( ) dan. En dat pokke nummer komt dan ook nog eens 3 maal voorbij. Vooral Guandula vind ik vandaag de dag best geinig klinken. Geen klassieker. Maar zeker een redelijke Quo plaat.

avatar van vielip
Ja dit is zeker een lekker Quo album! En waarom ze dat Nanana er 3x op hebben gezet is mij ook een raadsel. Zal wel iets met de substanties te maken hebben waar de heren in die tijd ruim gebruik van maakten. Misschien snap je de 'humor' dan beter of eerder

avatar van iggy
Zaten ze rond die tijd ook al hun neus te poederen dan ?
Ik heb altijd gedacht dat dat pas halverwege de jaren 70 begon.
Ik heb wel eens gelezen dat Francis gearresteerd werd in Ierland (meen ik) voor in het bezit hebben van cocaïne. Maar werd vrijgesproken. Omdat het goedje wat hij bij zich had daadwerkelijk te weinig cocaïne bevatte. Waardoor hij niet veroordeeld kon worden. Enerzijds was hij natuurlijk harstikke blij. Anderzijds was hij enorm pissig op zijn dealer, .

avatar van vielip
Bij mijn weten zaten ze al vanaf hun eerste album aan de verdovende middelen. Kan ook niet anders toch? Ik bedoel, hoe bedenk je anders zo'n riedeltje als in Pictures of matchstickmen??