Pendragon - Passion (2011)

Label: Madfish

1. Passion (5:27)
  2. Empathy (11:20)
  3. Feeding Frenzy (5:46)
  4. This Green and Pleasant Land (13:13)
  5. It's Just a Matter of Not Getting Caught (4:41)
  6. Skara Brae (7:31)
  7. Your Black Heart (6:46)
Ozric Spacefolk
Ik was al bezig, maar kon niet vinden of ie op Toff, Snapper of Madfish verschijnt.

Overigens is Passion ook op Madfish verschenen en niet Snapper.

avatar van "H."
Al meer bekend over de releasedatum? Iemand? Van de website van Pendragon word ik wat dat betreft niet veel wijzer. Ben wel erg benieuwd wat de invloed van de nieuwe drummer is en of de band zichzelf weer opnieuw heeft weten uit te vinden.

avatar van Bluebird
Nee nog helemaal niks. Overal geeft google hetzelfde item door verschillende bronnen van de website geplukt dus we moeten nog heel ff geduld hebben. Moeilijk hoor. Er zijn maar weinig platen waar je nog echt naar uitkijkt tegenwoordig.

Bluebird schreef:

Ah je hebt hem al gehoord zie ik. Ik geloof er geen zak van.

?

avatar van Bluebird
Oeps. sorry, we zitten bij Passion, mijn fout.

avatar van "H."
Tja ik kon je reactie al niet plaatsen. Met je eens voor wat betreft het echt uitkijken naar deze plaats. De verwachtingen zijn hoog gespannen!!!!

avatar van Bluebird
Ik heb het al verwijderd. Was al zover dat ik dacht dat we bij het album zelf zaten te kletsen.

avatar van "H."
Lees net in de nieuwsbrief dat de release van Men who climb mountains gepland staat voor oktober 2014. Nog even geduld dus!

avatar van marathonman
Gewoon tot die tijd wat oudere albums luisteren, verveelt toch niet......

avatar van hmaeghs
Afgelopen week vooral het nieuwe album ‘Man who climb Mountains’ geluisterd – en de live akoestische tweede cd. Een opvuller, een mooie geste, dacht ik. Tot ik op deze bonus-cd ‘This Green and Pleasant Land’ hoorde, Nick die de lead neemt en vervolgens ‘heartfelt’ wordt gedragen door het meezingende publiek. Een track met een persoonlijke noot (“My grandad Michael Barrett took shrapnel in the neck”) die me op Passion niet eerder was opgevallen. Onterecht zo blijkt nu. Wat een wereldnummer en wat een knappe opbouw naar de meesterlijke melodie ‘Take only what you need and be on your way’.

avatar van Scherprechter
Pendragon time! Dit borduurt voort op het Pure album maar dan net niet die kwaliteit. 2, 4 en 6 zijn wel degelijk pareltjes in het Pendragon oeuvre ☺