Action Bronson - Dr. Lecter (2011)

Uitgebracht in eigen beheer

10. Jerk Chicken (2:29)

met Maffew Ragazino

11. Chuck Person (3:33)

met A.G. da Coroner, Meyhem Lauren en Shaz Illyork

12. Forbidden Fruit (1:26)
  13. Suede (4:00)

met Fonda, Machine, Meyhem Lauren en Shaz Illyork

14. Get Off My P.P. (2:12)
  15. Beautiful Music (3:03)
Harco
Teleurstellend debuutalbum van Bronson; niet één track haalt het niveau van een track als Imported Goods. Vooral productioneel gezien is het allemaal eenheidsworst. Bronsons stemgeluid en flow blijven tof (een soort mix tussen Fat Joe en Ghostface), maar de beats zijn gewoon te saai om te beklijven.

bennerd
Ik trek Action Bronson wel, maar de plaat blijft niet de hele rit boeien, ondanks enkele goede songs. Bronson lijkt een Ghostface op helium. Ik ga zijn EP eens proberen.

Mr_White
Ik vind het wel een geslaagd debuut. Bronson heeft inderdaad qua sound heel veel weg van Ghostface, maar dat zit gelukkig nooit in de weg. Integendeel, zijn raps zijn fijn en alhoewel de beats over de gehele lijn niet erg bijzonder zijn, zorgen de korte duur van de meeste nummers samen met Bronson's coole raps dat het zeer goed te hebben is.

Rene1979
Imported Goods zal zijn vinyl debuut krijgen op deze plaat. Gaat een erg tof dingen worden samen met zijn maatjes van de Outdoors Crew.

avatar van MJ_DA_MAN
Harco schreef:
Haha, hoorde hem net (volgens mij) voor het eerst op Honkey Kong en dacht precies aan dezelfde rappers .

Harco
Ik zie iedereen hem vergelijken met Ghostface, maar als we toch aan het vergelijken zijn: nergens hoor ik Fat Joe genoemd worden. Luister alleen al naar zijn verse op deze track. Trouwens, DZA.

avatar van Don Broccoli
Niet zozeer slecht, maar vooral erg saai, ook al doet deze man aan de beats te horen wel zijn best.

avatar van Nr.4
Tof album dit hoor, de ontdekking van dit jaar vooralsnog deze gast. Buddy Guy is keihard.

avatar van TheLegacy
Wat een ontzettend lekker album is dit! Toffe beats ook! Dit is toch wel iemand om in de gaten te houden (no homo).

Rene1979
Eindelijk komt deze plaat via Chopped Herring Records op Vinyl! 3e week juni moet hij het licht zien. De eerste 75 in het rood daarna 200 stuks op multicolour vinyl en de rest van de 500 komen in het zwart. Choppedherringrecords.com

MAS
De laatste tijd erg onder de indruk geraakt van Action Bronson. Ook deze plaat vind ik erg tof. Jammer dat ik hem niet heb gekocht toen ik de kans had.

Rene1979
Is hij niet nog te bestellen.

avatar van Kos
Kos
Hij klinkt inderdaad erg als Ghostface.

MAS
@Rene: Helaas niet. Althans niet via Chopped Herring en de retailers. En op discogs vragen ze er astronomische bedragen voor.

Rene1979
Ow das kut zeg... Ik ga het ook in de gaten houden voor je..

avatar van Silky & Smooth
Kos schreef:
Hij klinkt inderdaad erg als Ghostface.

Ja, ik had Wu-Massacre en deze in dezelfde playlist en voor ik wist was ik alweer op de helft van Dr. Lecter. Niet dat ik mij echt concentreerde op de muziek, maar het viel niet op in ieder geval.

avatar van ThingMan
The Madness! 'Smoking Dutchess From The Netherlands!'

Rene1979 schreef:
Ow das kut zeg... Ik ga het ook in de gaten houden voor je..

Thanks man! Ik ben er trouwens bij 11 december in de Melkweg. Dus laat weten als je gaat drinken we ff een biertje daar.

avatar van WeztSide
In het begin werd ik hier heel enthousiast van, maar het is een album dat saaier wordt met elke luisterbeurt. Al blijft Action Bronson een begaafde rapper.

avatar van Jellemans
Is deze niet van 2010?

avatar van Dirruk
Per ongeluk bij deze vent terecht gekomen. Wat is dit goed zeg!

avatar van Gniuz
Alleraardigste plaat. Vooral de producties spreken mij erg aan. Verder flowt Action Bronson bijtijds geweldig. Ik heb dit album de afgelopen week erg veel geluisterd, en ik lijk het steeds vetter te gaan vinden.

avatar van flow natural
Vette plaat ! Spijtig dat het alleen maar te downloaden was en op discogs kost het 'stukken van mensen'!

flow natural schreef:
Stukken van mensen?

avatar van MJ_DA_MAN
Rene1979 schreef:
Stukken van mensen?
Is een Vlaams gezegde. Betekent ''heel duur''.

Rene1979
Ow haha lol... Die Vlamen... Maar een cdtje valt mee.. Het vinyl daarintegen heel duur.

avatar van Dirruk
Vinyl is inderdaad erg duur. Wat baal ik daar toch van. Ben gaan zoeken tot de 3de pagina op Google dus ik heb er verder ook geen vertrouwen meer in.

Zijn er mensen die weten op welke nummers/albums deze producer nog meer voor komt?