Talk Talk - The Very Best Of (1997)

Label: EMI

1. It's My Life (3:54)
  2. Talk Talk [Single Version] (2:57)
  3. Today [Single Version] (3:13)
  4. Dum Dum Girl (3:40)
  5. Have You Heard the News? (5:03)
  6. Such a Shame [Original Version] (4:26)
  7. For What It's Worth (5:17)
  8. Life's What You Make It (4:28)
  9. Eden [Edit] (4:20)
  10. April 5th (5:50)
  11. Living in Another World [Single Version] (4:14)
  12. I Believe in You [Single Version] (3:44)
  13. Give It Up [Single Version] (5:12)
  14. John Cope (4:42)
  15. Wealth (6:35)
  16. Time It's Time (8:09)
avatar van pureshores
maar nu weet ik nog niks

avatar van lennon
^ Ik zou zeggen, gewoon proberen.. maar psssst.. ik heb 'm ook zien liggen bij de Free Record shop, inclusief de dvd voor 5 hele euros (Scheelt je weer een trauma tocht door mediamarkt )

dank

avatar van musician
Het is inderdaad een sterke verzamelaar met sterke singles, zonder meer.

Een mooi luisteralbum ook hoewel ik liever eens in de zoveel tijd een regulier album van Talk talk hoor. Omdat de ontwikkeling van de band dusdanige vormen aannam dat er toch wel sprake is van behoorlijke verschillen. Alle studio-albums blijven dan in hun vorm redelijk consistent, met eenzelfde soort van sfeer. Dat valt van deze verzamelaar dan weer moeilijk te zeggen.

Maar voor wie een rondje singles wil draaien is het perfect.

avatar van ricardo
Van Talk Talk heb ik deze vooral gekocht voor hun catchy en vlotte nummers van hun eerste 3 albums af.

En heb Spirit Of Eden als enige reguliere album.

De Spirit Of Eden nummers komen ook beter tot hun recht op het originele album.

Maar nummers als b.v Dum Dum Girl, Living In Another World, Talk Talk en Such A Shame kun je natuurlijk best afzonderlijk beluisteren, en heb je hun reguliere albums m.i niet echt voor nodig.

En dat kan ik nou niet zeggen van Wealth en I Believe In You, want die komen op hun reguliere album (Spirit Of Eden) beter tot hun recht vind ik.

heb hem bij mediamarkt gehaal voor 4 euro (geen geld) leuke verzamelaar maar doordat het begin van eden er af is gehaald lijkt het nummer minder zo....

avatar van ricardo
Gewoon deze in huis halen en hun reguliere album Spirit Of Eden, en je kunt regelmatig perfect genieten van het beste wat deze band ooit te bieden heeft gehad.

avatar van RogerV
Toch eens geluisterd omdat ik de nummers Such a Shame en vooral Life is what you make of it enorm strak geproduceerde nummertjes vind.

Maar op een of andere manier kan de rest van dit album me toch niet pakken. Ik weet niet waarom. De kwaliteit klinkt hier duidelijk aan af. Maar het wil gewoon niet tussen mijn oren gaan zitten.

avatar van pureshores
denk dat ik nu wel klaar ben om toch de stap naar de reguliere albums te maken, vind Give it up steeds meer een prijsnummer worden dus ik hoop dat dat meer in lijn ligt met de albumtracks, al blijft er weinig over van The Colour of Spring wat al niet op deze staat

avatar van pureshores
en I believe in you heeft zich nu de top3 ingenesteld, begrijp absoluut niet dat dit een single is geweest trouwens, druk van de platenmaatschappij neem ik aan

avatar van Leeds
Ach, John Cope. Altijd al een zwak voor gehad.

Schitterend!! Voor de rest een heel goede verzamel al heb je natuurlijk meer aan de reguliere platen.

avatar van dazzler
Nu dus met extra trackinfo zo te zien.
De ene keer heet de 7" versie "single version", dan weer " original version" of ook nog "edit". Kan iemand mij uitleggen wat het verschil zou zijn tussen de "single version" en de albumversie van Give It Op? Is het een subtiel afwijkende mix? Trackinfo op verzamelaars is zelden foutloos. Tracktijden zeggen meer. Jammer dat My Foolish Friend ontbreekt. Non album singles horen op zo'n verzamelaar thuis. Blijft desondanks de meest complete enkelvoudige Best Of van Talk Talk.

avatar van Queebus
Er zijn vele verzamelaars van TT en ik heb er ook een stuk of wat, maar ja voor een paar euro bij FRS of elders gekocht. Dit is wat mij betreft het beste overzicht als je een verzamelaar van Talk Talk zoekt. Over de muziek hoef ik het niet te hebben, blijft tijdloos goed.