Gorki - Research & Development (2011)

Belgiƫ
Label: Lipstick Notes

1. Kamikaze (4:07)
  2. Ik Reis door de Nacht (4:43)
  3. Jonge Ondernemers (3:44)
  4. Ik Ben Erbij [Nieuwe Versie] (4:01)
  5. Sirenen (4:00)
  6. Iedereen Plukt de Dag (3:16)
  7. Grote Stoute Orka (2:44)
  8. Eddie Gelukzak (3:58)
  9. Concorde (3:34)
  10. Satan (4:50)
  11. Ze Moesten Eens Weten (3:16)
  12. 88 Procent (4:00)
avatar van Xel
Xel
Tja, heb ik nu nog wel weer eens een keer zin in Gorki?
Jaren is de muziek me dierbaar geweest, maar de laatste 2 albums gingen me ineens behoorlijk tegen staan.
Ik zal eerst de recensies eens afwachten. Ik neem aan dat Goddeau er nog wel aandacht gaat besteden. Vind ik een prima site (al schreven ze de laatste Bloghrf-plaat den hemel in!! )

avatar van steven
mooie typische gorki-titels iig. ga ze maar weer eens bekijken in amsterdam binnenkort. de laatste platen zijn inderdaad een beetje hit and miss. wel steeds een paar goede nummers, maar niet meer in zn geheel echt goed.

avatar van CWTAB
nu wordt Ik ben erbij wel eindelijk uitgebracht op een gorki plaat, prachtig nummer, moest de rest nu eens dit kunnen evenaren... helaas lijkt de hoes al niet veel goeds te voorspellen

MindRuler
Grote Stoute Orka is een grappige verwijzing naar Lieve Kleine Piranha.
De albumtitel vind ik niet zo geslaagd.

Na enkele luisterbeurten: ik denk het beste Gorki album na pak 'm beet Eindelijk Vakantie. Mede door toevoeging van een extra gitarist klinkt de band scherper, feller en gruiziger dan voorheen. Voorwaar niet verkeerd. Niet alles is uitmuntend, maar de balans slaat absoluut positief door. 4*

avatar van bonothecat
Eerste luisterbeurt nu....en het is een prima plaatje geworden. 4*

avatar van steven
wat een geniale tekst weer in jonge ondernemers! Gorki is terug . en Ik ben erbij! (in a'dam binnenkort)

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Is "Ik Ben Erbij" een andere versie dan de single uit 2007?

CHIEP schreef:
Is "Ik Ben Erbij" een andere versie dan de single uit 2007?

Ja, een nieuwe versie. Wat mij betreft scherper en beter dan de vorige versie.

avatar van Jeronimus
Prachtig, prachtig. Waar vind je dit nog in Nederland?

avatar van bonothecat
Jeronimus schreef:
Prachtig, prachtig. Waar vind je dit nog in Nederland?

Deze vlaamse band is 10 mei te zien in de Melkweg, Amsterdam. Hoop dat dit je vraag beantwoord

avatar van Jeronimus
Aha : ) Hopelijk staan de bandleden van Blof in het publiek, kunnen ze een hoop van leren!

Dat is ijdele hoop, denk ik. In de jaren '90 tourden Blof en Gorki samen door Nederland (Gorki in het voorprogramma van...) en daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan met Blof...

avatar van steven
goed optreden in een matig gevulde oude zaal in de melkweg. Veel van deze nieuwe plaat , en dat is terecht. het is 1 van de betere platen in Gorki's oeuvre. vooral lekker rockend. Vooral kant A ( voor de vinylogen) is errug sterk, als ze dat de hele plaat hadden volgehouden....

favorieten : ik ben erbij , sirenen, ik reis door de nacht. enige misser is eigenlijk stoute grote orka.

puik werk weer met heerlijke teksten van De Vos

theelauw schreef:

ja dat dus , beste album sinds eindelijk vakantie.

Dikkop
Wat klinkt de nieuwe Gorki toch weer fijn in de oren tijdens een eerste luisterbeurt.
Luc De Vos behoort zeker tot de beste artiesten in ons kleine landje.
De hoes vind ik wel niet echt passen bij Gorki.

avatar van blonde redhead
Ik was nog niet bekend met Gorki. Jammer want volgens mij hebben ze laatst in de Vera gespeeld. Want dit is een van de betere Nederlandstalige platen die ik ken.

avatar van Bartjeking
Een nieuwe van Gorki? Altijd even luisteren natuurlijk.. Conclusie niet teleurgesteld, ook niet omvergeblazen. Af en toe lekker scheurende gitaren zoals bij het prachtige "ik reis door de nacht" en teksten waaruit blijkt dat de pen van dhr. de Vos nog zeer scherp is.

Een ruime voldoende: 3.5*

avatar van XtReM3 SkILLz
Grappige verwijzing naar David Guetta in Concorde haha

avatar van spoiler
Helaas is dit de laatste Gorki plaat gebleken.
Luc de Vos overleden.......onwerkelijk!!

Arbeidsdeskundige
Het behoort tot de aller beste albums van hun overweldigende oeuvre.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Nog steeds een heel goed album