Spiteri - Spiteri (1973)

1 stem

Venezuela
Label: GM

1. Campesina (5:15)
  2. Hola Tono (Hey Tono) (4:48)
  3. Lunes en la Mañana (Monday Morning) (4:22)
  4. Barlovento (1:45)
  5. No Mires atrás (Don’t You Look Behind) (2:45)
  6. No Hay Tiempo para Indecisiones (No Time for Hesitation / O Mai O Mai) (2:22)
  7. El Interior del Alma (Soul Inside) (8:16)
  8. Verano después de Invierno (Summer After Winter) (3:02)
  9. Piroro (2:35)
  10. Muchacha (Girl) (3:25)
  11. Déjalo Ya, Me Haces Perder el Tiempo (Stop Now You're Wasting My Time) (4:07)
  12. Retorno #2 *
  13. I’m a Man *
  14. Piroro [Demo] *
  15. Knowing Someone *
  16. Girl [Demo] *
  17. Summer After Winter [Demo] *
avatar van Cabeza Borradora
Een onbekend, en haast verloren gegaan pareltje voor de liefhebbers van die typische eind jaren 60 - begin jaren 70 rock, waarin lustig getapt werd uit het jazz-, soul-, folk- en pop vaatje, en dit alles vermengd met de onvermijdelijke psychedelische noot. Voeg hierbij het feit dat deze jongens uit Venezuela komen en hun roots in hun muziek niet verloochenen, en je krijgt een toch wel redelijk uniek album, dat liefhebbers van bv. Jethro Tull, Focus, Iron Butterfly e.a. toch moet kunnen bekoren.

Het rockalbum van de week. Zie HIER voor meer info, links etc...