Candi Staton - Candi Staton (2004)

Soul
Label: Capitol

1. I'm Just a Prisoner (Of Your Good Lovin') (3:10)
  2. Evidence (2:38)
  3. I'd Rather Be an Old Man's Sweetheart (Than a Young Man's Fool) (2:06)
  4. The Best Thing You Ever Had (2:28)
  5. Someone You Use (2:32)
  6. That's How Strong My Love Is (3:26)
  7. Another Man's Woman, Another Woman's Man (2:31)
  8. He Called Me Baby (3:32)
  9. Sweet Feeling (2:43)
  10. Do Your Duty (2:32)
  11. Love Chain (2:48)
  12. Stand by Your Man (2:55)
  13. Heart on a String (3:09)
  14. Too Hurt to Cry (3:01)
  15. You Don't Love Me No More (2:23)
  16. Mr. and Mrs. Untrue (3:28)
  17. How Can I Put Out the Flame (When You Keep the Fire Burning) (3:14)
  18. To Hear You Say You're Mine (3:08)
  19. Sure as Sin (2:59)
  20. What Would Become of Me (2:47)
  21. In the Ghetto (2:54)
  22. Get It When I Want It (2:26)
  23. Freedom Is Beyond the Door (2:49)
  24. I'll Drop Everything and Come Running (2:51)
  25. The Thanks I Get for Loving You (2:42)
  26. I'm Gonna Hold On (To What I Got This Time) (3:05)
avatar van lebowski
Tussen de grote soulsisters is Candi Staton een relatief onbekende parel aan het snoer. God mag weten waarom, want deze mevrouw zingt de sterren van de hemel. Dit is een verzameling van haar beste werk, uit de jaren '69-'73.

Zeer bekend is haar zang in "U got the love", een houseklassieker van The Source. Onlangs in een zeer coole Paradise Soul mix verschenen.

lebowski schreef:

AANBEVOLEN!! Helemaal mee eens!

avatar van musicfriek
cornelis schreef:
Ik ken het origineel van die track echter niet.

Inmiddels in Engeland weer in de top 10 (alweer een remix neem ik aan??)En in Nederland in de tipparade ook weer gesignaleerd. Vond de versie in 1997 destijds erg sterk.

Het is geloof ik al de derde of vierde keer dat het een hit wordt. Maar goed, het blijft een geweldig nummer, dus ik kan er niet mee zitten.

avatar van Vince vega
Fantastisch nummer inderdaad

cornelis schreef:
Ik ken het origineel van die track echter niet.

Dat nummer vind ik dus weer helemaal niks.
Deze verzamel-CD is echt te gek.
Bezit zelf de originele LP 'Stand by your man' is ook geweldig.

EVANSHEWSON
harry45 schreef:

AANBEVOLEN!! Helemaal mee eens!

Ook door mij AANBEVOLEN, schitterende soulplaat is dit!

****1/2

avatar van rudiger

EVANSHEWSON
rudiger schreef:
is dit niet de zangeres van Young Hearts Run Free .
Ik ben niet helemaal zeker, maar ik denk van wel!

avatar van Reijersen
Één van de cd's uit de Capitol serie (ook Bettye Swann en Willie Hightower). Vind het een fantastische serie. Candi Staton is een begenadigd vocaliste, wat en stem! Op deze plaat staan alleen maar sterke soulsongs.

En voor rudiger: zij is inderdaad de zangeres van 'Young Hearts Run Free'.

Voor mij ook een ontdekking, al moet ik zeggen dat ze nogal vaak het thema van slechte mannen en/of overspel bezingt. Al past dat wel bij haar levensloop (paar keer getrouwd met hele foute venten).

Maar wat een heerlijke snik in de stem heeft ze !

avatar van thelion
rudiger schreef:
is dit niet de zangeres van Young Hearts Run Free .

Klopt helemaal..... na haar jaren 60 soul werk stapte ze in de jaren 70 over op Disco en Gospel...... om pas met het album In His Hands uit 2006 weer terug naar soul te keren.

avatar van Angelo
Deze dame staat bekend als de Queen of Southern Soul en dat is niet voor niks. Voor het eerst sinds lange tijd werd in 2006 een groot deel van Candi Staton's soul klassiekers van het Fame label opnieuw uitgebracht op CD. Niet geheel voor het eerst, want in 1994 verscheen er een compilatie CD in Frankrijk op het Famous Groove label en dit album bevatte maar liefst 28 nummers!

Dit album, getiteld Candi Staton, bevat alléén maar hoogtepunten. Candi weet ietwat oubollige country nummers om te toveren in prachtige soulvolle nummers. Denk hierbij aan 'Stand by your man' en 'He called me baby'. Maar het album zit ook boordevol andere prachtige nummers zoals het zelfgeschreven "To hear you say you're mine" en "Sweet feeling".

Alleen helaas zijn een paar nummers verloren gegaan op deze compilatie. Vreemd genoeg zijn haar mooiste Fame opnames niet op deze CD verschenen. Hierbij denk ik aan nummers zoals "Never in public", "Blackmail", "Do it in the name of love", "Darling you're all that I had", "Something's burning" en "It's not love, but it's not bad". Heel erg jammer want deze nummers ontbreken echt op het album. Daarom zal ik dit album ook altijd beschouwen als 'net-niet-compleet'.

De 26 nummers die op dit album staan komen van de albums "I'm just a prisoner" (1969), "Stand by your man" (1971) en "Candi Staton (1972). Zeker de moeite waard om even te beluisteren of liever gezegd te kopen. Een absolute MUST voor iedere soulliefhebber!

Father McKenzie
Na lange, veel te lange tijd, deze nog eens uit de kast getrokken, wat kan die dame zingen, zeg!
Prachtig, ik heb er geen woorden voor, wat een soul!!

Hendrik68
Over het algemeen trek ik Soul niet, maar zelfs ik ben hiervan onder de indruk. Deze CD moet nog even wachten, want ik moet nog een hele stapel door, maar komt zeker aan de beurt. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van haar gehoord, maar een paar passages komen wel degelijk bekend voor.

avatar van Emile93
Gewoon Heerlijk!!!!

Rene1979
Geweldig verzamelobject dit..

Rene1979
Ik heb deze weer eens helemaal geluisterd toen ik lekker buiten met de nieuwe schutting bezig was. De hele buurt vond het genieten (stond nogal hard) Wat een geweldige plaat en In The Ghetto is al een mooi nummer maar Candi tilt het naar een hoger niveau! Mooiste versie van dit nummer kippenvel!

avatar van RogerV
Leuke gezellige plaat en handig om wat van Candi Staton te hebben. Heeft een mooie stem en kan er een goede sfeer mee neerzetteb.