Grauzone - 1980-1982 (2010)

Zwitserland
Electronic / Pop
Label: mital-U

1. Eisbär (4:46)
  2. Raum (3:57)
  3. Moskau (4:05)
  4. Ein Tanz mit dem Tod (2:11)
  5. Ich Lieb Sie (3:17)
  6. Film 1 (3:07)
  7. Film 2 (3:34)
  8. Hinter den Bergen (2:26)
  9. Maikäfer Flieg (3:56)
  10. Marmelade und Himbeereis (3:17)
  11. Wütendes Glas (3:19)
  12. Kälte Kriecht (3:17)
  13. Kunstgewerbe (1:05)
  14. Der Weg zu Zweit (3:21)
  15. In der Nacht (4:54)
  16. Tanzbär (1:15)
  17. Träume mit Mir (3:59)
  18. Ich und Du (3:36)
  19. Wütendes Glas [12" Version] (3:20)
  20. Polar Bear (4:14)
  21. Plastikherz [Live] (3:18)
avatar van freddze
Hé, waarom weet ik pas nu van het bestaan af van een cd van één van mijn favoriete bands die al een jaar uit is?

Geremasted, maar voegt niet echt zóveel toe aan 'Die Sunrise Tapes' verzamelaar
- drie tracks waar ik nog niet van gehoord had (16, 20 en 21).
- drie tracks zijn nu voor het eerst in digitale vorm beschikbaar (4, 6 en 11)
Maar voorzien van een booklet van 24 pagina's, dus ik ga 'm dan toch wel in huis halen

avatar van freddze
En op 'Die Sunrise Tapes' stond er een geëditeerde versie van 'Marmelade und Himbeereis', waar heel het stuk op het einde (Wir sind alle prostituiert!) gewoon weg was. Er kwam gewoon een fade uit na 2'09". Hier staat gelukkig weer de echte full-length versie van op de Grauzone LP/CD (3'21").

Ook vinden we hier de originele lange versie van Eisbär (4'46") die in 1980 op de Swiss Wave The Album-compilatie verschenen was. De versie op de Grauzone LP/CD en op Die Sunrise Tapes was een ingekorte van 4'12".

Vraag mij trouwens af waarom ze 'Schlachted!' hier nu niet opgezet hebben. Nu is hij compleet, uitgezonderd dat nummer

"Sämtliche auf dieser 2CD enthaltenen Stücke wurden im Frühjahr/Sommer 2010 von Orginal Analog-Aufnahmen restauriert und digital remastered. Der Remastering wurde von Martin Eicher autorisiert. Diese 2CD umfasst bis auf 'Slachtet!', welches auf Wunsch des Komponisten/Autors nicht erhalten ist, alle von GRAUZONE veröffentlichten Stücke in ungekürzte Länge, sowie mit 'Tanzbär', 'Polar Bear', und 'Plastikherz' drei bisher unveröffentliche Stücke."

Perfekte geremasterde 2CD die wat betreft totaaltijd ook op één schijfje zou passen.
Niet goedkoop en slechte distributie (tip: Ebay).

avatar van hond racisme
Eisbär is, zonder te jolle, mijn favoriete nummer ooit. Ebay it is.

avatar van Aazhyd
"Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar,
dann müsste ich nicht mehr schrei'n,
alles wär so klar.
Eisbären müssen nie weinen."

Jaren 80 klassieker.

avatar van hond racisme
wereldhit.

avatar van hidalgo
Marmelade und Himbeereis en film zijn de beste nummers maarja ik heb nergens
verstand van

avatar van freddze
'Marmelade und Himbeereis' is inderdaad geniaal. En je bedoelt natuurlijk 'Film 2'. 'Film 1' is veel minder. Luister ook maar eens goed naar 'Wütendes Glas' (en dan bedoel ik nr. 19, de 12" versie). Ook bij mijn persoonlijke favorieten zijn 'Ich Lieb Sie' en 'In der Nacht', maar dat heb ik hier al uitvoerig besproken natuurlijk.

avatar van hidalgo
Wütendes Glas klinkt ook lekker