Fink - Perfect Darkness (2011)

Folk
Label: Ninja Tune

1. Perfect Darkness (6:39)
  2. Fear Is Like Fire (3:58)
  3. Yesterday Was Hard on All of Us (4:55)
  4. Honesty (4:33)
  5. Wheels (3:04)
  6. Warm Shadow (5:46)
  7. Save It for Somebody Else (3:49)
  8. Who Says (5:04)
  9. Foot in the Door (5:03)
  10. Berlin Sunrise (4:04)
  11. Perfect Darkness [Acoustic] * (5:22)
  12. Fear Is Like Fire [Acoustic] * (3:56)
  13. Warm Shadow [Acoustic] * (4:36)
  14. Honesty [Acoustic] * (4:08)
avatar van bonothecat
Is dit zomaar even een toffe ontdekking. 4,0 sterren om mee te beginnen.

avatar van strebge
Ik gooi er nog een halfje bij.. Wat een geweldige plaat blijft dit toch..
Foot in the Door is echt van ongekende klasse.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Fink gaat hier wat meer de rockkant op. Door wat stevigheid aan zijn oorspronkelijk nogal breekbare stijl toe te voegen zorgt hij ervoor dat mijn aandacht er wat beter blijft dan bij zijn vorige albums, die me een beetje zijn gaan vervelen de laatste tijd. Goed om te horen !

avatar van DikkeDarm
Deze staat niet eens in de top 10 van 2011? Onbegrijpelijk....

avatar van heicro
Eens kijken wat de houdbaarheid van dit album gaat worden. Het wordt steeds beter en het zit inmiddels dicht bij mijn top 10. Ik verhoog naar 4.5*

Gisteren eindelijk live gezien en moet zeggen dat ze nog beter tot hun recht komen. Voornamelijk omdat hun repertoire zich wel leent voor groteske versies. Mocht je dan ook gecharmeerd zijn van ze, ga ze dan een keer live meemaken!

avatar van papadiva
Ik hoef een nummer maar één keer te horen - in dit geval 'Wheels' tijdens de aftiteling van een episode uit de serie NCIS - om te zeggen "Die wil ik!".
En toen ik op iTunes het eerste nummer van dit album hoorde dacht ik meteen: "Die wil ik, NU"!.
Vijf sterren.

avatar van ToetnL
Idd na het zien van de eerste aflevering van seizoen negen NCIS was ik ook om!
wat een lekker nummer WHEELS, en wat een goede schijf! Hulde!

avatar van Broem
Heerlijk album van rasartiest Fink. Ben gevallen voor deze artiest en heb enige tijd geleden een waanzinnig goed live optreden van hem gezien in Eindhoven. Afgelopen week zijn albums weer eens de revue laten passeren. Perfect Darkness pakt mij toch wel. Heerlijke vette produktie die uit je speakers knalt. Fear is like Fire en Berlin Sunrise zijn mijn favoriete nummers op dit album. Check zeker zijn live album. Erg goed deze Fink en zijn band.

DikkeDarm schreef:
Deze staat niet eens in de top 10 van 2011? Onbegrijpelijk....

Niet eens in de top 50 van 2011...

avatar van DikkeDarm
Joerii schreef:

Niet eens in de top 50 van 2011...

Nog niet eens met een "Foot in the Door"...

avatar van Cor
Cor
Cor schreef:
De eerste twee en laatste twee nummers zijn prachtig. De rest vind ik mooi, maar niet spectaculair. Schuurt hier en daar een beetje tegen 'easy listing' Sky Radio muziek aan. Het geluid is ook mooi: donkere, resonerende gitaarklanken tegen een bruine stem.

Nou, daar heb ik Fink tekort gedaan. Vind het in de herbeluistering na een tijdje toch wel fraai, zeker bij dit grijze herfstweer. Bruin, beetje roestig, maar hij komt nu beter binnen. Halfje erbij. En mijn uitspraak over Sky Radio trek ik in.

Gelukkig en ook goed om te weten dat ze met nieuw materiaal bezich zijn. Al kan ik me met dit album nog altijd prima vermaken.

avatar van zaaf
Ja, Hard Believer zou het nwe album moeten gaan heten, later dit jaar te verwachten.

Ben erg benieuwd, Fink is een absolute favoriet van me geworden.

avatar van Broem
zaaf schreef:

Ben erg benieuwd, Fink is een absolute favoriet van me geworden.

Sluit ik mij bij aan. Zou 'm niet meer kunnen missen die Fink...

Ze hebben 1 track gratis en voor niks online gegooid: ‘Hard Believer’ – new track for FREE download – Fink - finkworld.co.uk

avatar van zaaf
Zo'n fantastisch warme jas, dit album, voor mij. Waar aanvankelijk nog voorkeuren waren voor afzonderlijke nummers, zijn deze vrijwel weggestreken en is het het album als totaal wat me iedere keer een fijn gevoel geeft.

De standard ligt voor mij zo hoog, dat de volgende bijna wel tegen móét vallen. Dat kan dan dus alleen maar meevallen, hahahaha!

avatar van Manuel
Volgens mij is dit het ideale album om mee te nemen als je een nieuwe geluidsinstallatie gaat kopen..

avatar van janneman
3.5 sterren voor mij. Prima in orde alles maar voor mijn gevoel ontbreekt er iets. Diepte is wat bij me opkomt in geluid

Parlotones
Alleen Berlin Sunrise vind ik een goed pop/rock nummer. Het zal echt niet zo slecht zijn hoe ik deze album ervaar, denk meer dat het mijn genre muziek niet is. Dus is het een miskoop geweest.