Jakszyk, Fripp and Collins - A Scarcity of Miracles (2011)

Label: DGM

1. A Scarcity of Miracles (7:27)
  2. The Price We Pay (4:49)
  3. Secrets (7:48)
  4. This House (8:37)
  5. The Other Man (5:59)
  6. The Light of Day (9:02)
avatar van DeschainRoland
Ik ben niet echt teleurgesteld, maar ook niet bepaald overdonderd door dit schijfje. De kwaliteit van de nummers is in mijn ogen wel iets te wisselvallig, gaande van geweldig (A Scarcity of Miracles & The Other Man) over goed (The Price We Pay & Secrets) en acceptabel (This House) tot vrij slecht (The Light of Day).

Alles klinkt wel knap afgewerkt en doordacht, de muzikanten spelen allemaal ook weer top (wat wel te verwachten is bij deze namen) maar sommige nummers blijven toch iets te eentonig voortkabbelen om te blijven boeien. En laat dat nu net de langere nummers van het album zijn.

Tot nu toe houd ik het op 3.5* waarbij ik niet uitsluit dat dat ooit nog meer wordt. 3 luisterbeurten is bij Fripp-output dikwijls niet genoeg om het geheel naar waarde te schatten.