Shabazz Palaces - Black Up (2011)

Hip-Hop / Avant-Garde
Label: Sub Pop

1. Free Press and Curl (4:16)
  2. An Echo from the Hosts That Profess Infinitum (3:15)
  3. Are You... Can You... Were You? (Felt) (4:48)
  4. A Treatease Dedicated to the Avian Airess from North East Nubis (1000 Questions, 1 Answer) (2:46)
  5. Youlogy (3:59)
  6. Endeavors for Never (The Last Time We Spoke You Said You Were Not Here. I Saw You Though.) (2:51)
  7. Recollections of the Wraith (3:35)
  8. The King's New Clothes Were Made by His Own Hands (2:07)
  9. Yeah You (3:21)
  10. Swerve... the Reeping of All That Is Worthwhile (Noir Not Withstanding) (5:10)
avatar van Stapler
Doet mij denken aan OFWGKTA. Het verschil is alleen dat ik dit wel op laat staan.

Dit lijkt helemaal niet op OFWGKTA.. Helemaal niet.

avatar van IllumSphere
Helemaal waar, in vergelijking met OFWGKTA is dit rustige hip-hop zonder extravagante teksten. Nu over dit album; Ik hou wel van experimentele muziek en zeker als dit binnen het hip-hop genre gebeurd. Daarom heb ik ook besloten om een stream op te zoeken van dit album en het te beluisteren. En eerlijk, ik vind het goed. De beats zorgen voor een relaxte gemoedstoestand en de teksten zijn prima. Niet echt hoogstaand, maar hier doen de beats hun werk. We geven het een drie en een half, maar ik zal zeker dit album onthouden en binnen een aantal maanden misschien terug eens op zetten.

avatar van WeztSide
Black Up blijft me toch terugtrekken, ik kan het gewoonweg niet niet luisteren. Op nadere inspectie staat er geen slecht nummer op, op misschien A Treatease... na. Ik geef het geen *4,5 omdat het me niet heel erg pakt. Het blijft gewoon heel interessant en lekker om te blijven luisteren.
Van alle albums die ik de afgelopen maand heb geluisterd, luister ik deze het meeste. *4

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Dit is eigenaardige, experimentele hiphop. Shabazz Palaces lijkt zich bewust over de grens tussen ongemakkelijk en boeiend te bewegen, en daardoor is het heel persoonlijk - en dus moeilijk aan te geven - of de muziek 'werkt'. De dissonantie en ongebruikelijke melodielijnen en ritmes storen mij niet, zeker nu ik het album vaker heb geluisterd, maar zorgen er wel voor dat ik echt in een bepaalde gemoedstoestand moet zijn om dit ten volste te waarderen. Butterfly, die ik altijd al een aparte stem vond hebben, rapt als een baas en past ook qua sound perfect bij de instrumentaties.

avatar van klaezman
Tendai Maraire heeft ook net solo iets uitgebracht, veelbelovend! Check deze mixtape: Pungwe Mixtape

avatar van Stapler
Stapler schreef:

Ik kom terug op beide zinnen.

An echo.. is geweldig trouwens .