Marilyn Manson - The Golden Age of Grotesque (2003)

Rock / Metal
Label: Nothing

1. Thaeter (1:14)
  2. This Is the New Shit (4:19)
  3. mObscene (3:25)
  4. Doll-Dagga Buzz-Buzz Ziggety-Zag (4:10)
  5. Use Your Fist and Not Your Mouth (3:34)
  6. The Golden Age of Grotesque (4:05)
  7. (S)aint (3:42)
  8. Ka-Boom Ka-Boom (4:02)
  9. Slutgarden (4:06)
  10. Spade (4:34)
  11. Para-Noir (6:01)
  12. The Bright Young Things (4:19)
  13. Better of Two Evils (3:48)
  14. Vodevil (4:39)
  15. Obsequey (The Death of Art) (1:35)
  16. Tainted Love * (3:20)
  17. Baboon Rape Party * (2:41)
  18. Paranoiac [Para-Noir Remix] * (3:57)
neo
Yeah ''this is the new shit ''

Marilyn Manson ben ik steeds meer gaan waarderen door de nummers die een maat (een die hard fan) van me naar me stuurde. In het begin vond ik het maar teringherrie (interreseerde me des tijds ook nog niet zo erg in muziek), maar nu vind ik veel van Marilyn Manson erg goed. Van dit album vind ik ook weer het grootste gedeelte erg lekker. Wel een stuk gelikter dan bijv. Antichrist Superstar. Maar zeker een paar goede uitschieters zoals The Golden Age Of Grotesque, mOBSCENE en (S)aint. Ook the new shit is erg tof. Ik ben dit album na de geweldige live show in Amsterdam steeds leuker gaan vinden. 4*

Linda
Gelijk het beste nummer van het album (The New Shit)

Goed album...toch iets meer "mainstream" dan Manson's vorige werk, maar het er echter niet minder goed om. Luister dit album regelmatig en kan er telkens weer van genieten.

P.S. zal nog een berg Marilyn Manson albums naar MusicMeter.nl adden zodra ik thuis ben.

Ik heb Manson 14 december 2003 live gezien, en ja ook daar wist ie zeer zeker te overtuigen!
Ik stond helemaal vooraan, en zag gewoon dat ie er plezier in had.

Dit album is echt onwijs goed! Jammer van de DVD-film die erbij zit, want die is het kijken niet waard.
'This Is The New Shit' en 'Mobscene' zijn echte meezingers!

4,5* voor Marilyn's nieuwste werkje!

This is the new shit is absoluut het beste nummer van de cd.

IK MIS TWIGGY EN IK VOND MARK CHAUSSEE (live in amsterdam HMH 2 juni) geen top vervanger voor John5, hijs een beetje "te" metal, prima opzich, maar niet in Marilyn Manson. over Tim Skold praat ik liever niet...hij is een goede artiest, maar Twiggy vervangen is een mission impossible

Stem verlaagd naar 3,5*

avatar van Youri
Misschien is dit wel zijn meest exentrieke cd. Nummers klinken lekker duister en of het nog in de ruwe versie is. Misschien dat Metal mij wat meer ligt dan zijn andere cd's. Genieten.

miloz
Ik vond marliyn manson eerst echt helemaal niks. Maar sinds ik hem op lowlands heb gezien, ben ik hem stukken meer gaan waarderen. Heeft er ook mee te maken dat ik helemaal voor aan stond. Dan maakt zo'n show echt wel indruk op je. Een van de beste optredens die ik gezien heb.

ik vond het optreden op lowlands juist best wel tegenvallen. ik had eerst een paar filmpjes gezien op internet van eerdere concerten, en dat zag er echt vet gaaf uit, dus ik verwachtte wel wat.. Maar hij liep alleen wat rond en ging niet echt uit zn dak ofzo wat ik op die filmpjes wel zag. Dat vond ik wel jammer...

Ik luister nu al zo'n beetje 2 jaar naar Marilyn Manson en ik vind het echt fantastische muziek. Dit album vind ik zeker erg goed, vooral: Spade, (S)aint, Mobscene en This Is The New Shit.

Goed album van MM, de cd cover is ook leuk gedaan

bro
Alhoewel het niet echt m'n genre is leg ik deze plaat dikwijls op. Meestal om in slaap te vallen , lekker rustgevend. Toch zijn mOBSCENE, Use Your Fist and Not Your Mouth en Better of Two Evils (en nog een paar andere) songs waarvan ik ook overdag zeker en vast kan genieten hoor. De zang is meestal prefect om mee te zingen en de gitaren spelen aardige deuntjes om zo in meegevoerd te worden

ps: dit is het eerste album dat ik ken met een zalige intro

Super album! mOBSCENE en New Shit zijn echt goed, maar persoonlijk vind ik 'Use Your Fist and Not your Mouth', 'The Better of Two Evils' en 'Vodevil' beter, man man, headbangen!!! En die lyrics dan!!!

Een dikke 4,5 sterren...

avatar van cbokhove
Erg goed.

avatar van Leonard91
Lekker album, net wat mindere nummers dan zijn twee voorgangers en het zijn vooral woordgrapjes en slimme opmerkingen die de klok slaan i.p.v. een duidelijke boodschap. Maar het hele stijltje bevalt me wel, ook een nummer als The Golden Age Of Grotesque is natuurlijk geweldig. Een 4*.

avatar van Aazhyd
Ik vond dit een teleurstellend album. Er staan natuurlijk goede songs op, maar zeker de tweede helft van de plaat klinkt ongeinspireerd. Matig werkje.

avatar van neyonn
Vergeleken met (naar mijn mening) zijn beste album, namelijk Holywood is deze plaat een enorme afknapper. MM maakt hier als het ware nummers op automatische piloot en pent wat random lyrics neer terend op het feit dat zijn fanbase sowieso zijn platen koopt.

avatar van Killeraapje
Helemaal waar, wat mijn voorganger zegt, maar dit is qua productie en power een erg overtuigend album en ik vind het voor Manson een aangename variatie om teksten te horen die over een andere boeg worden gegooid.

sterk album van manson.
ik kan er wel naar luisteren

enig minpunt is misschien dat de nummers tegen het einde van de plaat wat gaan vervelen.

Marco Hietala
Wow, nooit gedacht dat ik Marilyn Manson ooit nog een keer zou waarderen . Voor mij was dat altijd dat rare figuur dat zichzelf onderkladdert met verf. Maar ik ben em op dit moment aant luisteren en het klinkt heerlijk. Vooral nummers als 'This is the New Shit' , 'Vodevil' en 'Mobscene', geweldige nummers . Ze zijn gewoon allemaal lekker.

PriestMaiden
Samen met Mechanical Animals zijn beste werk met Vodevil, This is the New Shit, Use Your Fist..., Kaboom Kaboom, Mobscene en de cover Tainted Love als uitschieters.

yorgos.dalman
Echt niemand die 'Para-noir' hoog heeft zitten?

(mantra-achtige herhaling van 'fuck' om je vingers bij af te likken...)

avatar van HeterodoxY
Dit is het album/periode waarmee ik Manson heb leren kennen, en ik blijf een zwak hebben voor dit album. En de visuele stijl is ook zo geweldig. Takes me back. (voelt zich ineens een oude ***).

avatar van james_cameron
Eén van de meer toegankelijke albums van meneer Manson, met aanstekelijk en overwegend vrij luchtig songmateriaal. Gelukkig wordt het nergens te poppy of flauw en blijft de boel knap in balans. De band klinkt energiek en fel en door de krachtige produktie komen de songs goed tot hun recht. Qua dubbelzinnige en spitsvondige songteksten valt er ook weer voldoende te genieten.

avatar van The_CrY
Slechts recent in aanraking gekomen met de muziek van Marilyn Manson. Mocht voorheen het huis niet in mijn van ghristelijke vader (Iron Maiden en Judas Priest mochten dan weer wel... ach ja...) en sindsdien eigenlijk nooit meer iets gehoord van deze knul. Totdat ik afgelopen weekend opeens 'This is the New Shit' hoorde per ongeluk. Wat een vet nummer! Het heeft vrijwel alles wat ik zo vet vind aan nu-metal en industrial. Het hele album is consistent goed. Smerig, sexy, fel, en catchy.