Alexandre Desplat - The Tree of Life (2011)

Frankrijk
Score
Label: Lakeshore

1. Childhood (3:41)
  2. Circles (11:23)
  3. Clouds (2:59)
  4. River (3:35)
  5. Awakening (3:29)
  6. Emergence of Life (3:55)
  7. Light & Darkness (8:17)
  8. Good & Evil (3:15)
  9. Motherhood (2:04)
  10. City of Glass (3:36)
  11. Fatherhood (2:49)
  12. Temptation (6:47)
  13. Skies (5:19)
avatar van JohnWilliams
De titels zeggen genoeg, dit is 1 van de scores van 2011 waar ik ontzettend naar uitkijk!
Met goed verzonnen titels en een track van maar liefst 11 minuten (circles)!

Ik ben super benieuwd, wanneer er samples komen zal ik die hier gelijk sturen.

avatar van Paalhaas
JohnWilliams schreef:
Met prachtige titels zoals clouds

Hier sla je toch echt een beetje door in je enthousiasme geloof ik.

neo (crew)
Lol!

Ik ben benieuwd naar de score in de film. Mallick goochelde bij zijn laatste twee films ook behoorlijk met de muziek.

avatar van Ataloona
Ik ben vooral benieuwd naar de film, hopelijk is de score ook goed, The Thin Red Line vond ik iig. wel vrij goed.

Paalhaas schreef:

Hier sla je toch echt een beetje door in je enthousiasme geloof ik.

Ik moet het anders formuleren
Door die titels word ik heel benieuwd naar wat er achter die titel zit.

avatar van jtsterkenburg
Ongelofelijk, Malick krijgt het weer voor elkaar om een componist zijn beste werk te laten componeren. Waar ik het laatste half jaar al compleet verslingerd was geraakt aan de TRL soundtrack van Zimmer, luister ik de afgelopen week zo goed als onafgebroken naar The Tree of Life. De meeste soundtracks, of muziek in het algemeen, houden zo intensief luisteren maar enkele dagen vol en dan moet je het een hele tijd niet horen om het weer te waarderen. Maar zowel The Thin Red Line als deze van Alexandre Desplat hebben iets onverwoestbaars in zich, een soort serene schoonheid die niet kapot te luisteren is. En dat laatste is, vermoed ik, de verdienste van Terrence Malick. Zijn films zijn ook een van de weinige meesterwerken die ik alsmaar opnieuw kan zien. De thema's en orkestratie zijn op zich wat je van Desplat kan verwachten (wat heel mooi is), maar deze soundtrack heeft iets dat groter is dan de muziek alleen.

avatar van JohnWilliams
En Malick krijgt het voor elkaar om de score zowat niet in de film te laten voorkomen, hij krijgt het weer voor elkaar om een componist voor niets te laten werken!!
Die man kan goede films maken maar om muziek + film te combineren moet hij zeker even naar collega's zoals Steven Spielberg of Alfred Hitchcock kijken, een prachtige score die geen aandeel in de film krijgt.

avatar van jtsterkenburg
JohnWilliams schreef:

The Thin Red Line uitgezonderd dan. Heb de film nog niet gezien overigens. Voor mijn gevoel lijkt de muziek wel heel erg te passen bij de sfeer van de trailer die ik gezien heb.

avatar van Paalhaas
Klopt wel wat JW zegt, ik heb volgens mij alleen maar beroemde klassiek stukken gehoord.

avatar van Kos
Kos
Nogal een onzinsoundtrack ja. Alle belangrijke scenes en indrukwekkende muziek staat hier niet op maar is klassieke muziek van andere, oude componisten.
De muziek die hier op staat valt je nauwelijks op in de film.

avatar van blur8
Kos schreef:
De muziek die hier op staat valt je nauwelijks op in de film.

Blijft over een aantal fraaie piano-thema's die door hun eenvoud opvallend zijn.
Wel is het stuk voor stuk erg dramatisch. Mij geeft het een wee en triest gevoel,
waar ik niet elke dag trek in heb. Voor de liefhebber zullen we dan maar zeggen.
River & Motherhood zijn het meest beluisterwaardig.

avatar van feebl
Voor iedereen geïntresseerd in een compilatie van de muziek die daadwerkelijk gebruikt wordt in de film kan ik je hier naar toe verwijzen: Flight Of The Robin • I have created this compilation as a fan to honor... - flightoftherobin.tumblr.com