Fish - Suits (1994)

Label: Chocolate Frog

1. MR 1470 (6:05)
  2. Lady Let It Lie (6:53)
  3. Emperor's Song (6:18)
  4. Fortunes of War (7:51)
  5. Somebody Special (5:22)
  6. No Dummy (6:15)
  7. Pipeline (6:43)
  8. Jumpsuit City (6:49)
  9. Bandwagon (5:07)
  10. Raw Meat (7:17)
  11. Black Canal * (8:27)
  12. Out of My Life * (3:43)
totale tijdsduur: 1:04:40 (1:16:50)
avatar van Darkzone
Een album met een flink aantal erg lekkere pop-liedjes. Erg goed te beluisteren, al zijn de nummers ook op dit album weer iets te lang voor het mooie.

avatar van Marty McFly
Onderschat album van Fish... de nummers gaan inderdaad soms NET effe te lang door... maar het zijn wel stuk voor stuk ijzersterke nummers hoor (dan vergeten we "No Dummy" voor het gemak even).

avatar van Marty McFly
Oh en als je "Suits" aanschaft, neem dan de remaster... die klinkt een stuk "warmer" dan de oorspronkelijke versie....

avatar van vigil
slechtste plaat van de Schot, de productie is echt waardeloos en het is erg duidelijk dat elk nummer 1 a 2 minuten te lang duurt.

Als de liedjes opzich al niet zo erg best zijn blijft er dus weinig over, helaas.

pareltje tussen alles is Raw Meat.

avatar van Edjo
Als je even niet meer ziet zitten. Als alles anders gaat dan gepland. Luister dan naar Raw Meat.

"I'll always have the strength to carry on
I'm Raw Meat"!!

Bij mij hielp het in ieder geval.

avatar van Ayreonfreak
Matig album. Kwam hier omdat ik alle albums probeer te archiveren op mijn computer, (waar ben ik overigens aan begonnen ) en wat gegevens zocht. Maar dit is één van de minste albums van Fish. Zijn topper blijft "Vigil in the wilderness......"
Daarna, ironisch genoeg, heeft hij mij nooit echt weten te raken met een album, en deze dus zeker niet.

Vind het niet zo'n denderend album. "Lady Let It Lie", "Fortunes Of War", "Bandwagon" en "Raw Meat" zijn dan wel weer okee. De rest is een beetje middelmatig.. helaas.

Big Fish krijgt net het voordeel van de twijfel van mij en dat resulteert dan in een nipte voldoende hier op Suits .
Iets trekt mij wel in de oud Marillionzanger. De peformer Fish, zijn vaak maatschappij kritsiche lyrics en die unieke strot , al heeft die wel wat in moeten boeten de laatste jaren .
Het probleem zit 'm jammerlijk in de structuur van de liedjes op deze plaat . Vaak veelbelovend in het begin maar dan gewoon uiteindelijk net niet . Op een uitstekende plaat als Vigil had hij Co Pilot Micky Simmons die kon bijsturen waar nodig en hetzelfde kun je zeggen van Sunsets On Empire , waar Steven Wilson een helpende hand bood .
Hier verzuipt het te vaak in een goed bedoelde mix van Pop/ Rock met vleugjes Prog . De reus laat toch steeds meer de gitaren spreken . Gelukkig zijn er een aantal liedjes die overtuigen en Fishwaardig zijn . Fortunes Of War , Raw Meat , Pipeline , Bandwagon en de toch wel aardige opener Mr . 1470 .
Zolang Fish openstaat voor wat hulp kan hij aardig voor de dag komen , maar hier schiet het net iets te kort . Een magere * 3 .

MindRuler
Ik snap de kritiek op dit album niet zo goed.
Goed, het is geen VIAWOM maar echt slecht is dit toch niet?
Met Lady Let It Lie, Emperor's Song en Fortunes Of War staan er zelfs 3 van mijn favoriete Fish songs op. Dan volgen er inderdaad wel wat mindere goden (track 5,6 en 7)
De solo in Jumpsuit City tilt het niveau van het verder matige nummer toch een beetje naar boven. Bandwagon is een melodieus deuntje zonder al te veel franje maar niet eens zo gek.
Afsluiter Raw Meat is dan weer wel van een ongekend hoog niveau.
Ik gaf 'm 4 sterren, ben nog niet van plan te verlagen.

Ozric Spacefolk
De plaat begint anders ijzersterk met twee progrockers van jewelste.

Harde drums en zindere solo's...

Nogmaals , de meeste songs beuken er lekker in , maar dan ontspoort het uiteindelijk toch in een wat teleurstellend verloop . Het is geen plaat die echt een verpletterende indruk maakt .

Ozric Spacefolk
Ik vind dat jam-karakter van deze plaat, die overigens op Sunsets wordt voortgezet, lekker ontspannend...

Het enige wat me hier en daar stoort, is het wat infantiele keyboard-geluid...

Luister eens naar het heerlijke bluesy/reggeasque Jumpsuite City... Heerlijke zomerplaat, hoor dit...

Niks persoonlijks, overigens, Bikkel2...

MindRuler
Die solo in Jumpsuit City!
De unplugged versie op Fortunes Of War is overigens ook fantastisch.
In het midden van het album zakt het niveau toch wel weg, en vooral No Dummy is tenenkrommend. Pipeline is ook niet echt hoogstaand. 8/10 dus 4* is geoorloofd.

Ozric Spacefolk
Raw Meat is zo goddelijk goed en mooi.... Fish en ballads... Hoe schrijft hij ze toch altijd...

Aardig ,maar zoals bikkel ook al schrijft,het blijft niet hangen.Op het eerste gehoor denk je goh leuke plaat ,maar naarmate je hem vaker luistert worden de liedjes anoniemer en glijden ze langs je heen.Fish wist altijd de aandacht vast te houden als hij zijn imposante strot open trok of als hij iets dmv zijn liedjes te melden had en hier mis ik dat.Fortunes Of War en Raw Meat zijn in mijn ogen de beste nummers hier en voor de rest draai ik dit niet veel meer.Toch is het of wel een voldoende waard,want het is zeker niet slecht,alleen nogal gewoontjes.3 sterren

avatar van vigil
Helemaal kapot gemaakt door de producer van dienst, hier had wel meer ingezeten. Min of meer ook het einde van een redelijk succesvolle solo-cariere.

avatar van Parisa
Geluisterd met bonustracks.

avatar van Jumpjet
Fish solo heb ik twee platen lang gevolgd, daarna was mijn interesse wel een beetje over. Ergens in ’97 ben ik nog met mijn broer mee gegaan naar een concert in Paradiso maar dat was vooral omdat Picture House de support was (helaas kwamen we pas na het voorprogramma binnen.) De CD Suits kwam ik laatst tegen op een rommelmarkt en voor 25 eurocent werd ik de nieuwe eigenaar. De verwachtingen die ik van deze plaat had waren niet hoog, maar het valt mij heel erg mee. De songs zijn in orde, maar de speelduur van sommige tracks is toch echt te lang om de aandacht vast te houden (Lady Let it Lie, No Dummy.) Stand-out track is voor mij Emperor’s Song. Ik lees hier nogal wat opmerkingen op de productie en dat snap ik wel. Een track als Raw Meat komt niet ‘rauw’ over omdat het geluid wel erg clean en sophisticated klinkt. Toch is het juist die lichtgewicht produktie die mij juist zo goed bevalt aan deze plaat. Geen hoogvlieger, dit album, maar toch een ruime voldoende voor deze Fish.