Soilwork - Stabbing the Drama (2005)

Zweden
Label: Nuclear Blast

1. Stabbing the Drama (4:34)
  2. One with the Flies (4:01)
  3. Weapon of Vanity (4:03)
  4. The Crestfallen (3:46)
  5. Nerve (3:39)
  6. Stalemate (3:28)
  7. Distance (4:29)
  8. Observation Slave (4:09)
  9. Fate in Motion (3:21)
  10. Blind Eye Halo (2:24)
  11. If Possible (4:47)
  12. Wherever Thorns May Grow (4:09)
  13. Killed by Ignition (4:17)
avatar van Exfrozen
lekker hoor vooral de titelsong

avatar van james_cameron
Inderdaad lekker, maar het moet niet nog gladder gaan klinken dan hier, anders gaat het de verkeerde kant op. Volgende plaat iets ruiger graag.

avatar van Jeanicious
Lekkere metal. Dit is mijn eerste kennismaking met de band, en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Wat me opvalt is dat de band een lekkere groove heeft. Dat wil zeggen, het is moderne metal, maar de heren verliezen zichzelf niet in eindeloos gefreak en houden de vaart er aardig in. Op het eind meen ik zelfs een death metal achtige snelheid te ontwaren. Ook de diverse solo's mogen er wezen, en toveren een glimlach op mijn smoel. De solo's komen namelijk met een hele heavy inslag de hoek om.
Daarnaast heeft de zanger een zeer afwisselend zang-repertoire, waarin hij naar hartelust afwisseld tussen geschreeuw en cleane zang.

Een aanrader, naar mijn bescheiden mening.

avatar van Seven
Wel leuk, maar niet heel erg memorabel. Favoriet nummer: Observation Slave

Parabola
Een redelijk lekkere plaat, maar ik vind hem op een gegeven moment erg vervelen; teveel van hetzelfde. Distance vind ik wel een topnummer.

avatar van andnino
Verveelt geen moment dit! De nieuwe plaat daarentegen...

avatar van andnino
Word na een tijdje wel wat minder, maar blijft toch van een relatief hoog niveau.

avatar van KampF
Distance

avatar van Dutchi
DISTANCE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik luister weinig metal meer tegenwoordig... maar dit nummer blijf ik luisteren al word ik 90 jaar

ik vond het nummer 'stabbing the drama' iets minder dan de rest, vond de rest echt goed vooral 'weapon of sanity' een goed nummer
maar zeker een goede plaat!

avatar van Joeri_000
Zeer fijne plaat.
Technisch goed
Een grote muur van geluid wat op je afkomt.
Voldoende afwisseling.
Tempowisselingen goed.
Oog voor detail.
Fijne grunt en cleanzang.
Titeltrack het fijnste nummer.

avatar van Dutchi
Dutchi schreef:
DISTANCE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rare reactie van mezelf
Hele album is geweldig. Eerst vond ik, toen het voor het eerst uitkwam, het heel erg wennen en vond ik het nog niet een super album. Maar nu denk ik dat ik het et beste album van Soilwork vind. Geweldige refreinen en lekkere riffs, en elk nummer kun je herkennen het is totaal niet eentonig.

avatar van Rudi1984
Blijft een fantastische plaat en staat ver boven al het andere wat Soilwork heeft gedaan (al is dat ook niet mis). Nooit zaten ze er zo fel bovenop als op dit album. Heerlijke sound ook, met die enorm kille drums. En Blind Eye Halo is nog altijd een van de gaafste nummers die ooit in Zweden zijn gemaakt.