Joe Jackson - Stepping Out (1990)

Alternatieve titel: The Very Best Of

Label: A&M

1. Is She Really Going Out with Him? (3:37)
  2. Fools in Love (4:23)
  3. I'm the Man (3:58)
  4. It's Different for Girls (3:44)
  5. Beat Crazy * (3:22)
  6. Jumpin' Jive (2:42)
  7. Breaking Us in Two (4:52)
  8. Steppin' Out (4:24)
  9. Slow Song [Live] (8:00)
  10. You Can't Get What You Want ('Til You Know What You Want) (4:53)
  11. Be My Number Two (4:21)
  12. Right and Wrong (4:35)
  13. Home Town * (3:13)
  14. Down to London (4:16)
  15. Nineteen Forever (5:45)
avatar van jellorum
dit was mijn kennismaking met de beste man en wat voor een
perfecte pop-muziek maakt joe jackson, dank aan mijn eigen muziek-instinct
steppin' out leidde me naar het magistrale Night and Day.....
onderschatte en vergeten artiest...

avatar van divart
Dit is inderdaad wel een leuke verzamelaar. Joe Jackson onderschat en vergeten lijkt me iets te gortig, de goeie man trekt nog volle zalen, ook al zal die nooit een Robbie Williams worden (en dat zal die vermoedelijk ook niet willen). Night and Day is een zeer behoorlijke plaat en bezorgde Joe toegang tot het grote publiek, maar zelf geef ik toch de voorkeur aan zijn eerste drie albums.

EVANSHEWSON
Nogal een summier overzicht, er ontbreekt nogal wat; Er zijn zeker vollediger compilaties te vinden, maar als staalkaart kan dit wel tellen, daarom toch ****

avatar van kaztor
Slechte verzamelaar waarop de meeste bekende nummers ontbreken.
Je bent beter af met The Ultimate Collection.
3,5 omdat er leuke muziek op staat.

avatar van lennon
kaztor schreef:
Slechte verzamelaar waarop de meeste bekende nummers ontbreken.
Je bent beter af met The Ultimate Collection.
3,5 omdat er leuke muziek op staat.

Niks aan toe te voegen....

avatar van FunkStar
Leuk verzameld werk van Joe Jackson, alleen toch weer jammer dat Real Men er niet opstaat. En ohja, de akoestische versie van Is She Really Going Out With Him uit 1988!

avatar van musician
Magere compilatie over de periode 1979-1989 van overigens een groot artiest.

Nummers individueel zijn natuurlijk prima, maar er zijn veel uitgebreidere en betere verzamelaars van Jackson te krijgen.

Derhalve een volstrekt overbodige greatest hits geworden.

avatar van bikkel2
We zijn het er allemaal over eens , een karige compilatie , bijlange niet de definitieve verzamelaar .
Nummers zijn goed , samenstelling erg mager en verre van volledig .

Inderdaad jammer dat Real Men en Happy Ending ontbreken.

avatar van vigil
deric raven schreef:
Inderdaad jammer dat Real Men en Happy Ending ontbreken.

Tegen de zin in van Jackson toen in de tijd deze verzamelaar verschenen. Hij wilde dan we zelf de indeling maken. Nu had hij als "grap" Real Men er niet tussen gezet en dit was blijkbaar niet goed door de heren gecheckt en die tracklist is zo naar de drukker gegaan. Dus dat kon Joe denk ik wel weer waarderen.

nu is dit uiteraard wel een anekdote dus of het helemaal waar is weet ik niet maar ik heb in ieder geval nog nooit iemand het tegendeel horen beweren

avatar van kaztor
vigil schreef:

Gaaf verhaal.

avatar van Twinpeaks
Prettige verzamelaar van Jackson.Toch mis ik nog wel een paar essentials,maar wat er op staat is toch wel goed te noemen.Volledige albums van Joe vind ik vaak wel prettiger omdat daar een sfeer wordt gecreëerd die op een verzamelaar vaak teniet wordt gedaan.Neemt niet weg dat de nummers prima zijn en dat het een leuke instap cd is voor de mensen die nog niet erg bekend zijn met het werk van Joe Jackson. 3 en halve ster .

avatar van iggy
Puur als verzamelaar stelt dit inderdaad niet echt veel voor. Zeker als je kijkt naar The Ultimate Collection. Vreemd genoeg heb ik alleen deze van Joe in mijn bezit. Daar zal in de nabije toekomst ook nog wel verandering in gaan komen. Want de man heeft veel te goede muziek gemaakt om het hierbij te laten.

Jackson heeft prachtige nummers geschreven. Relatief vrij simpele nummers eigenlijk. En als zanger is hij ook al geen echte nachtegaal te noemen. Teminste ik ken wel betere zangers. Maar zijn liedjes zijn zo pakkend en mooi. Met heerlijke melodieen en teksten die makkelijk de hele dag in het koppie blijven hangen. Zonder dat dat irritant gaat worden.

avatar van Heer Hendrik
De verschillende stylen die joe jackson hanteert is een pluspunt, maar het is ook direct een valkuil. Er zit altijd wel iets bij wat je ligt, maar ook dingen waar ik echt de rillingen van krijg. Prachtige songs als: It's different for girls, Slow song, breakingus in two en het absolute hoogtepunt: Be my number two staan naast: Fools in love, Jumpin Jive en dat is voor mij moeilijk te rijmen

avatar van vigil
Van Jumpin Jive kan ik me het wel voorstellen maar Fools is toch een pop/rock song waar hij er meer van heeft of zijn het echt enkel de ballads welke je van hem kan waarderen?

avatar van Heer Hendrik
Nou nee, Happy ending en The verdict ( body and soul) en TV -age en Another world( Night and day) zijn ook prima songs, die ik goed waardeer. Maar misschien liggen de ballads bij mij wel wat beter in mijn gehoor, dat zou best kunnen

avatar van Kronos
Hier is niks mis mee. Prima verzamelaar.

avatar van Queebus
Voor wie de muziek van JJ in 1990 nog niet goed kende een prima instapper. Voor de fan overbodig, die heeft (bijna) alles al in huis. Deze cd nam ik van mijn welbekende bron af voor een Euro. Overbodig eigenlijk maar wel leuk. Ik heb de versie met de 2 bonus tracks en ben heel blij dat de titeltrack van mijn favoriete JJ album daar bij hoort. Helaas wel in een edit versie. Beat Crazy, gaat allen dit fenomenale album beluisteren!