Rory Gallagher - Notes from San Francisco (2011)

Ierland
Blues / Rock
Label: Eagle

1. Rue the Day (4:26)
  2. Persuasion (4:45)
  3. B Girl (4:42)
  4. Mississippi Sheiks (5:56)
  5. Wheels Within Wheels (3:40)
  6. Overnight Bag (4:46)
  7. Cruise on Out (5:19)
  8. Brute Force & Ignorance (5:45)
  9. Fuel to the Fire (5:43)
  10. Wheels Within Wheels [Alternate Version] * (3:55)
  11. Cut a Dash * (3:49)
  12. Out on the Tiles * (4:22)
  13. Follow Me [Live] (6:25)
  14. Shinkicker [Live] (3:43)
  15. Off the Handle [Live] (7:01)
  16. Bought and Sold [Live] (4:43)
  17. I'm Leavin' [Live] (4:35)
  18. Tattoo'd Lady [Live] (6:50)
  19. Do You Read Me [Live] (6:11)
  20. Country Mile [Live] (3:51)
  21. Calling Card [Live] (5:51)
  22. Shadow Play [Live] (5:11)
  23. Bullfrog Blues [Live] (5:38)
  24. Sea Cruise [Live] (3:39)
totale tijdsduur: 1:48:40 (2:00:46)
avatar van Tijn79
Er werd her en der beweerd dat dit album het Mekka voor de fans zou zijn.
En ik moet zeggen, daar zouden ze best wel eens gelijk in kunnen hebben!
Het is een fantastische plaat geworden waar de energie en speelplezier van af druipt!

Een dikke aanrader!!

Hoop dat live gedeelte een herhaling van Stage Struck is wat een waanzinnige live lp was dat

ook netjes besteld

avatar van Metal-D78
Heb deze ook besteld. Via cdwow, dus waarschijnlijk duurt het wel ff. Neem me voor om hem niet via internet oid te luisteren. Heb de luxe uitgave besteld. Bij ontvangst stuur ik vrouw en kids weg, dop een pilsje, doe de koptelefoon in en doe net alsof Rory nog onder ons is en een nieuwe plaat heeft uitgebracht....

Ja Metal-D78 helemaal mee eens en ook ik heb deze bij CDWow besteld ff geduld bewaren

avatar van Chronos85
Klinkt goed, jullie verhalen! Toch ook maar eens aan beginnen, gezien mijn over het algemeen goede ervaringen met live-platen van Rory (Irish Tour, Europe, BBC en Stage Struck).

avatar van Metal-D78
Goed..... Prima plaat. Niet helemaal nieuw allemaal...

Rue The Day: Stond al op de remaster van Callin Card evenals B-Girl al heet die daar Public Enemy.
Wheels Within Wheels stond al op de gelijknamige verzamelaar van niet eerder uitgebracht werk. Al is de alternatieve versie van dit nummer die ook op deze plaat staat wel erg goed.

De overige nummers verschenen voornamelijk in trio-bezetting met een iets rockerige benadering op Photo Finish.

Persuasion.....ken ik ergens van, wie helpt me? Lekker nummer, met subtiel brass geluid op de achtergrond!

Cut A Dash & Out On The Tiles zijn ok, maar niet wereldschokkend.

Mijn voorlopige conclusie: dit is zijn geld dubbel en dwars waard. Niet alleen voor Rory fans.

CD2 is een prima live optreden, maar zo heeft de beste man er meerdere op de mensheid losgelaten. Als je Stage Struck hebt is deze overbodig, al doet dat niets af aan de kwaliteit.

avatar van Stijn_Slayer
Er komt wel erg veel postuum materiaal uit. Zo te zien is deze wel de moeite waard, maar eigenlijk grijp ik toch altijd terug naar Irish Tour. Live in Europe draai ik zelfs al bijna nooit.

avatar van Dexter
Metal-D78 schreef:

Heb je de remaster van Deuce? Daar staat ie op als bonustrack.

Erg mooie opnames trouwens, en de uitgave is ook prachtig. Boekje met essays, handgeschreven songteksten, en, om de een of andere duistere reden, ansichtkaarten.

Stijn_Slayer schreef:

Irish Tour blijft natuurlijk een van de hoogtepunten, maar ik luister net zo lief naar Stage Struck, de BBC Sessions of een Rockpalast bootleg. Daarnaast is het akoestische Wheels within Wheels ook schitterend.

Dexter schreef:
Heb je de remaster van Deuce? Daar staat ie op als bonustrack.

Ja, die heb ik ! Dom van me. Hij staat er inderdaad op! mystery solved ....;)

avatar van Lying Mouth
Rory had gelijk dat hij dit studio album niet wilde uitbrengen. Alle 5 de nummers die we van het later te verschijnen Photo-finish kennen klinken op deze plaat veel minder (met als dieptepunt Fuel to the Fire). De overige nummers zijn al eerder op andere platen als bonus tracks gebruikt en voegen dus ook weinig toe.
Ik vind dit een (gelukkig mislukte) poging om Rory de AOR wereld in te loodsen. Een 'fatter sound' volgens de engineer, misschien mooi voor de Amerikaanse FM zenders maar niet voor mij.

Na de tegenvallende 1e cd begon ik toch wel met enige verwachting aan de live cd. En ja hoor hier kwamen mijn verwachtingen meer dan uit. Een prachtige live-plaat met een heel helder geluid waardoor hij voor mij veel beter is dan Stage Struck waar ik het geluid erg dof vind klinken.

Een hele krappe 3* voor het (overbodige) studio album en bijna de volle mep voor het live album zijn dus 4* gemiddeld

avatar van Rinus
Totaal niets mis met dit album. Dat geldt voor de studio cd en de live cd. Had veel nummers niet ( ook niet als bonustrack op de reguliere albuns), dus voor mij een aanwinst.

Op cd 1 een paar andere uitvoeringen van sommige nummers die ook op de reguliete albums kwamen. Die zijn soms iets dikker geproduveerd en anders gemixt, zoals al eerder vermeld, maar dat niets af aan de kwaliteit van de nummers.
En de live cd is gigantisch. Rory op zijn best.