Robert Palmer - The Ultimate Collection (2003)

Label: Universal

1. Sneakin' Sally Through the Alley [Remix] (4:45)
  2. Give Me an Inch [Remix] (3:00)
  3. Man Smart, Woman Smarter [Remix] (3:02)
  4. Best of Both Worlds (3:51)
  5. Every Kinda People (3:24)
  6. Where Can It Go? (3:20)
  7. You Really Got Me (4:23)
  8. Bad Case of Loving You (3:11)
  9. What's It Take (3:25)
  10. Can We Still Be Friends (3:39)
  11. Too Good to Be True (2:55)
  12. Remember to Remember [Remix] (4:13)
  13. Johnny and Mary (4:01)
  14. Found You Know (4:36)
  15. Looking for Clues (5:00)
  16. Some Guys Have All the Luck (3:08)
  17. Maybe It's You [Remix] (4:06)
  18. You Are in My System (5:00)
  19. Pride (4:05)
  20. You Can Have It (Take My Heart) (3:08)
  21. Some Like It Hot (5:05)
  22. Get It On (5:29)
  23. Riptide (2:26)
  24. Addicted to Love (4:26)
  25. Hyperactive (5:11)
  26. I Didn't Mean to Turn You On (3:35)
  27. Discipline of Love (6:10)
  28. Sweet Lies (3:10)
  29. Seakin' Sally Through the Alley [Live] (4:10)
  30. What's It Take [Live] (3:01)
  31. Best of Both Worlds [Live] (3:09)
  32. Every Kinda People [Live] (4:21)
  33. Bad Case of Loving You [Live] (3:49)
  34. What Do You Care [Live] (2:16)
Ja. Hier staan ze zo´n beetje allemaal op. Deze man heeft mooie muziek gemaakt hoor.

avatar van grovonion
vooral Best of both worlds. Een echt "wereld"-nummer. Hieraan houd ik prachtige herinneringen uit mijn kindheid over. 's nachts op de autostrade, richting familie die 750 km van ons verwijdert woont en die we slechts 2 maal per jaar zagen. Dit nummer op de radio. Lichten van andere auto's die voorbij-flitsen en een heerlijke vakantiesluimer over me heen. Een gevoel dat ik toen als magie omschreef en ik nog steeds terug voel als ik dit nummer hoor (wat trouwens niet te vaak gebeurt).

EVANSHEWSON
Robert Palmer was een man met klasse, stijl en een goede stem. Kortom, iemand zoals Bryan Ferry.
Palmer had wel meer SOUL in zijn stem. Is véél te vroeg gestorven, die man heeft ons wel een trits leuke songs nagelaten, mijn favoriet blijft Every Kinda People, dat is zo heerlijk qua sfeer en opbouw, maar ja zo zal eenieder wel een andere favoriet hebben. In elk geval, deze collectie is zo goed als compleet te noemen, alle essentiële songs staan hier echt wel op. Superverzameling songs van een gigant, vaak ondergewaardeerd. 4.5 sterren !

EVANSHEWSON
6 stemmen voor een dubbelaar boordevol klassevolle tijdloze muziek, ik vind het nogal povertjes...

avatar van Gert P
Wat een verzamelaars heeft die man toch, heb ik er ook eens 1 gekocht omdat hij zo goedkoop was een dubbelaar notabene en die staat ook niet op MuMe.

Zie het al, bij mij ontbreken de liv nummers en staan er 28 nummers op.

Goede zanger die vroeger samen met Elkie Brooks zong in Vinneger Joe.

avatar van musicfriek
Ook maar eens een keer aanschaffen, een verzamelaar van Robert Palmer. Maar wat zijn er verschrikkelijk veel. Lastig om een keuze te maken, maar deze lijkt me vrij compleet. Alleen I'll Be Your Baby Tonight zie ik niet, maar dat nummer vind ik nu ook niet bepaald zijn beste. Maar dit is wel een aanrader?

avatar van Hans Brouwer
EVANSHEWSON schreef:
maar ja zo zal eenieder wel een andere favoriet hebben

"Riptide" dus

avatar van musician
Er wordt heel wat afgecompileerd in Palmer land;

Zo heb ik het (niet binnen MuMe) te bespreken The Very best of Robert Palmer. Die titel is er al wel, maar daar lijkt mijn cd in de verste verte niet op.

Ik heb gewoon The ultimate collection zoals boven maar dan zonder live-nummers. Het aantal cd's is dan ook 2 en geen 3.

Ik besteed zelden aandacht aan greatest hits cd's. Je krijgt er nooit de sfeer van de ware cd mee naar boven, nummers worden uit hun verband gerukt.

En bovendien, wat moet je met een greatest hits cd als je alles al hebt van je favoriete groep?

Ik ga hier bij Robert Palmer een uitzondering maken.

De veel te vroeg overleden Palmer heeft sympathiek klinkende rock gemaakt, zonder overdreven pretenties, maar wel smaakvol en tijdloos. Grote hits en veel belangstelling heeft hij vooral ook gehad rond de cd Riptide.

De man dreigt een beetje in de vergetelheid te raken, zijn werk is ook niet meer gemakkelijk te krijgen, behalve dan met minder en meer geslaagde compilaties.

Deze, Ultimate collection, of in mijn geval The Very best of, is een hele goede kennismaking met Robert Palmer. Men heeft niet veel vergeten aan hits. Het eeuwige Best of both worlds staat er natuurlijk op maar ook zijn werk met de Powerstation.

De cd zou heel goed kunnen leiden tot meer interesse voor het gehele werk van Palmer en dat is de reden waarom hij zonder meer is aan te prijzen.

Ik zou er haast een "niet goed - geld terug van Musician" actie van willen maken maar de cd is momenteel zo goedkoop (rond 8 euro) dat je je aan de andere kant ook werkelijk geen buil kunt vallen.

avatar van kaztor
Inderdaad een man met klasse, al waardeer ik z'n rock-materiaal niet zo. Soul en pop gaan hem veel beter af (vooral Best Of Both Worlds en Johnny & Mary).

avatar van musician
kaztor schreef:

Zouden Best of both worlds en Johnny & Mary geen rockmuziek zijn?

Jack in the Box
Als je die vervelende live-versies van Maybe It's Live weglaat blijft er een super-album over.

Nu zou je denken dat op 3 cd's wel niets zal ontbreken maar nee hoor...

Ik mis:
Simply Irresistible
She Makes My Day
Know By Now
True Love
Mercy Mercy Me/I Want You
Change His Way
I'll Be Your Baby Tonight (Ft. UB 40)
Style Kills (Ft. Gary Numan)
Communication (Power Station)
She Can Rock It (Power Station)

De derde cd had men beter moeten benutten!

Eén van de uitschieters is voor mij de lange versie van Discipline Of Love
Let ook op de opzwepende bas doorheen het nummer,i love it!

buizen
Na een leven vol muziek, lol en veel cocaine is Robert helaas nogal vroeg gestorven.
Vooral bij Power Station vond ik 'm goed.
Deze verzamelaar over zijn gehele oeuvre toch maar eens beluisteren.