Heb zelf met albums 2, 3 en 4 min of meer hetzelfde als aERodynamIC hierboven beschrijft. 604 vond ik vooral leuk vanwege het hitje (playgirl) en later bleek pas dat ik het héle album eigenlijk best goed vond (in eerste instantie was dat niet zo).
Light & Magic maar aangeschaft ‘want Ladytron dus leuk’ maar eigenlijk niet zo leuk (in mijn oren dan).
Opvolger Witching Hour vond en vind ik nog steeds geniaal, maar Velocifero was er een in de categorie ‘meer van hetzelfde’.
Toen ik een tijd terug op KinkFM (nog een paar dagen resteren deze geweldige zender. Wat zonde..., bedankt Kink!) een nieuw nummer van Ladytron hoorde, hoorde ik meteen dat het Ladytron was. Niet zo moeilijk want ze hebben wel een typisch eigen geluid. Echter wat ik vreesde was dat het nieuwe album er een zou worden als Velocifero: hetzelfde kunstje nog een keer uitgevoerd.
Ben momenteel Gravity the Seducer aan het checken via de luisterpaal en het is nog te vroeg om een oordeel te vellen. Hoewel het op het eerste gehoor al beter klinkt dan Velocifero weet ik nog niet of dit iets voor langere tijd is. Van de andere kant: slecht is dit zeker niet, maar gezien mijn historie met de band en eerdergenoemde voorspelbaarheid weet ik niet of het mij persoonlijk gaat beklijven. Kan me echter goed voorstellen dat mensen die dit voor het eerst horen hier zeker van gecharmeerd kunnen zijn.
Zo, dat waren een hele hoop woorden om te zeggen “leuk, maar ik weet nog niet hoe leuk”
Hopelijk blijft ie nog even in de luisterpaal dan kan ik een beter oordeel vellen.