Will Smith - Lost and Found (2005)

Label: Interscope

5. Ms. Holy Roler (3:41)
  6. Lost and Found (4:18)
  7. Tell Me Why (4:31)

met Mary J. Blige

8. I Wish I Made That Swagga (4:18)
  9. Pump Ya Brakes (3:36)

met Snoop Dogg

10. If You Can't Dance (Slide) (4:05)

met Nicole Scherzinger

11. Could You Love Me (2:52)
  12. Lorreta (4:57)
  13. Wave 'Em Off (3:33)
  14. Scary Story (3:41)
  15. Switch [R&B Remix] * (4:48)

met Robin Thicke

16. Coming to the Stage * (4:21)
  17. We Won't * (3:43)

met DJ Kool Herc

18. Switch [Reggae Remix] * (3:50)

met Elephant Man

19. Chosen One * (3:11)
avatar van RJR
RJR
jowietje schreef:
is nummer 10 met Nicole van de Pussycat Dolls?

Ja

CaliLove
Vind Will Smith als acteur toch vele malen beter dan als rapper...........

avatar van levenvergeten
Vind hem nou niet zo verschrikkelijk fantastisch als acteur..., maar Men in Black was een goede film, zoals Switch een best leuk nummer is.

|Joël|
Ik ben echt verbaasd over dit album, ik had verwacht dat het veel minder goed zou zijn.
Na een tijdje luisteren leek 3 sterren me wel terecht maar na langer luisteren kwam ik zelfs uit op een score van 4 sterren!

Hij is echt heel onderschat als rapper want ik vind hem echt best goed, tenminste op dit album de rest ken ik niet (goed) omdat het meeste van voor mijn tijd is.

Ik raad iedereen aan dit album eens te gaan luisteren want het is echt een goed album van een heel erg onderschatte MC.

|Joël| schreef:

Onderschat ? nee, jij moet echt eerst eens wat oudere albums luisteren, kijk zijn vroegere werk was echt heel vrolijk en letterlijk fresh, ik hou ervan maar veel mensen zijn wat tegen dat soort styles.
Maar hij word niet onderschat, mensen vinden hem wack of soft alleen al omdat hij niet scheld in zijn tracks, ikzelf vind dat gelukkig geen schande of wat dan ook.
Dit album is zijn eerste album waar hij eens echt over zijn leven rapt en dat sprak me gelukkig ook weer aan.
Dus eerst oude werk luisteren dan deze, dan hoor je duidelijk verschil, als je andersom doet dan vind je zijn oudere werk.. lame of saai.

avatar van HaWe
Ik vind dat 'niet schelden' in zijn nummers juist cool! Dat gefuck-you hier en dat shut-your-down daar ben ik ook wel écht zat. Doe mij dan maar die vrolijker muziek van Will Smith

avatar van seanpuffy
beste cd van will smith

|Joël|
Vooral Tell Me Why vind ik erg goed.
(Voor de mensen die het nummer niet kennen: Will Smith feat. Mary J. Blige - Tell Me Why (dit is geen officiële video clip))

Gewoonweg fantastische song.

Relax
Loretta is op de zelfde niveau, allebei gewoon classics op dit album, perfecte aandacht aan besteed.

avatar van seanpuffy
tell me why is een machtige plaat zeker de moeite waart om te luisteren

Lekkere cd, zet vaak genoeg wat verschillende nummers van hem op van dit album.

Niet goed maar zeker niet slecht. Gewoon rustig achter je pc is deze cd goed te draaien.

Akonner
Snoop Dogg??? Hoe is da nr?

Akonner schreef:
Snoop Dogg??? Hoe is da nr?

Slecht.

avatar van Nine
Nr met snoopdog is idd niet goed. Paar leuke nr's op dit album maar daar houd het ook mee op. *2,5

avatar van waxs
Jammer dat ie weer is terug gevonden.

kArIzMa_TuRk
Ik luisterde 'Switch' een maand lang ofzo.

Back in the dayz.

kArIzMa_TuRk
Trouwens ik heb gehoord dat Will Smith weer wil gaan rappen.

Weet iemand wat hierover?

kArIzMa_TuRk schreef:
Trouwens ik heb gehoord dat Will Smith weer wil gaan rappen.

Weet iemand wat hierover?

Jij bent onze nieuwsman ik weet er niets van.

IJs
Toch wel aangenaam verrast door dit album.. Lorreta is echt wel een mooi nummer.

Relax schreef:
Onderschat ? nee, ...
Jawel, de beste man wordt als rapper onderschat. Naar mijn mening geheel onterecht.

Tell Me Why is misschien wel één van mijn favoriete nummers ooit. Tekstueel zo mooi en oprecht en ook instrumentaal ruim voldoende. Dit hele album heeft hij gewoon gemaakt uit liefde voor Hip-Hop, om het geld is het bij hem echt niet meer te doen. Ook de party tracks die erop staan vind ik niet slecht, maar als je zin hebt in echte Hip-Hop snap ik wel dat het storend kan zijn. Gelukkig staat op dit album nog genoeg echte Hip-Hop om het geheel toch interessant te houden.

avatar van LoG
LoG
Will Smith is een hele goede MC! En vooral vind ik dat hij te veel wordt gehaat omdat hij het als acteur heeft gemaakt en hij niet real is blaa..
Maar ik moet zeggen dat ik zn vorige albums ook niet helemaal geweldig vond, er zaten op een gegeven moment heel veel nummers bij die gingen over hoe rijk ie was en bla en dat vond ik gewoon niet zo dope. Maar dit album is briljant gewoon. Will Smith is de eerste rapper waar ik naar luisterde in mn hele leven (A) Dus hij heeft een speciale plek

Enneh verder sluit ik me gewoon aan bij Joël.. dit is gewoon een heel goed, degelijk album en Tell Me Why is gewoon geweldig!

avatar van LoG
LoG
Trouwens moet ik ook nog even Mr. Nice Guy quoten want die is ook ontiegelijk hard!

"Sometimes yahh mistake nice for soft so before I go off I just RAW RAW RAW"

Hoe vet is die?

Ik heb dit album destijds redelijk vaak beluisterd, maar ik moet dit album toch nog even terug oppikken om mijn definitieve oordeel te kunnen vellen over Lost and Found.

dion_odinot
jowietje schreef:
is nummer 10 met Nicole van de Pussycat Dolls?

jonge....

is je muis kapot :S ?
je kunt er toch gewoon op klikken, dan zie je vanzelf dat het niet nicole scherzinger is

|Joël|
Ik betwijfel dat jowietje na ruim tweeeneenhalfjaar nog altijd wakker ligt met deze vraag. De klikoptie waar jij het over hebt bestaat overigens nog niet zo lang. Maar ja, bedankt voor je antwoord ofzo...

avatar van Kim008
Heb dit album slechts 1x opgelegd, echt een schande

avatar van MJ_DA_MAN
|Joël| schreef:
En het leuke is dat het wél Nicole van PCD is . Maar even verbeterd.

avatar van fabblwaps
Erg leuk album van Big Willy. Sinds DJ Jazzy Jeff & The Fresh prince heeft hij niet veel goeds gemaakt, maar hier laat hij toch weer horen in staat te zijn een goede CD te maken. Lost & Found is erg gevarieerd wat betreft de onderwerpen die worden aangesneden. Luister maar eens naar bijvoorbeeld Switch, Lost & Found, Ms. Holy Roler, Tell me why en Swagga en dan wordt dat wel duidelijk. Daarnaast heb ik respect voor het feit dat Will Smith niet scheldt, als hij dit dan wel doet op Tell Me Why (uiteraard gecencureerd) komt het ook veel oprechter over.

avatar van KILLERBEE99
Beter als zijn vorige. Leuk album van Will Smith!