3 Doors Down - Time of My Life (2011)

Label: Republic

1. Time of My Life (3:23)
  2. When You're Young (4:16)
  3. Round and Round (3:46)
  4. Heaven (3:27)
  5. Race for the Sun (2:59)
  6. Back to Me (3:42)
  7. Every Time You Go (3:48)
  8. What's Left (3:42)
  9. On the Run (3:08)
  10. She Is Love (3:16)
  11. My Way (3:07)
  12. Believer (2:58)
  13. The Silence Remains * (3:39)
  14. Train [Demo] * (3:00)
  15. When You're Young [Acoustic] * (4:15)
  16. Every Time You Go [Acoustic] * (3:48)
  17. What's Left [Acoustic] * (3:38)
avatar van GastHeer
Zo net terug van het concert. Vond persoonlijk de 3 doors down een beetje cool op het podium staan. Het voorprogramma van de Sick Puppies was leuker dan de doors zelf.

ElsenaarMetal
Altijd fan geweest van 3 Doors Down, maar de laatste twee albums vond ik een beetje tegenvallen. Hopen dat deze plaat mij beter gaat bevallen!

de cover is daarintegen wel een stuk beter dan de laatste!

avatar van BenZet
Ik ga hem wel beluisteren, en ik denk dat ik dan weer wordt teleurgesteld. Het debuut wordt nooit meer geëvenaard ben ik bang.

Na lang wachten is hij er dan eindelijk. Ik ben al een liefhebber van 3 Doors Down vanaf het begin. Hun vorige allbum genaamd 3 Doors Down vond ik echt geweldig. Ik had daardoor ook hoge verwachtingen van deze. Helaas vind ik deze toch iets minder dan de voorganger, misschien dat er na vaker luisteren toch verandering in komt.

De leukste op dit allbum vind ik Believer, Race for the Sun en What's Left.

Believer is een lekkere uptempo nummer met een heerlijk gitaar erbij. Race for the Sun vind ik gewoon een heerlijke tekst hebben en daarbij loopt het nummer ook lekker. En Whats's left is gewoon een rustige Balled die lekker weg luistert.

'When You're Young was de 1e single en is af en toe op de radio geweest, best lekker nummer niks mis mee.

2e single Everytime You Go knalt er lekker in, maar gaat zeer snel vervelen aangezien de tekst van dit nummer redelijk eentonig is. Heb hem pas 1 keer op de radio gehoord in Nederland.

Verder vind ik de nummers Heaven, Back to Me, The Time of My Life en On The Run ook erg prettig om te horen.

De enige die ik niet leuk vind zijn She is Love en My Way.

Trouwens de bonustrack The Silence Remains is ook een super nummer, nog leuker dan een aantal vaste nummers op het allbum.

Conclusie: Van 3 Doors Down ben ik persoonlijk meer gewend, maar het luistert zeker wel lekker weg en daarom 4*. Normaal zou ik het bijna altijd 5* geven bij deze band, iets minder allbum maar ach paar nummers zijn zeker wel lekker en er kan altijd een keer een minder allbum tussen zitten.

avatar van TheFunkyM
3 doors down, lekker klinkende ontzettende commerciele rock.
Veel plezier beleefd aan de eerste 3 cd's.
Nu vind ik deze cd een kopie van de vorige nummers, vaak het zelfde deuntje als tijdens de vorige nummers van oudere albums. Hierdoor vind ik 3dd een beetje goedkoop klinken.

Zoals When your young, is al meerdere keren veel beter gedaan, ook door de 3 doors down.

Helaas.

avatar van AOVV
1,0
Van 3 Doors Down ken ik geen volledige albums, maar wel enkele losse nummers, namelijk 'Kryptonite' en 'Here Without You'. Dat vond ik wel aardige liedjes (al is het nu een pak minder), dus toen ik hier las dat ze een nieuwe plaat gingen uitbrengen, had ik iets van: "ach, waarom ook niet?". Ik heb de plaat beluisterd, en ik had het beter niet gedaan. Ik word er warm noch koud van, er staan wel enkele nummers op die er nog mee door kunnen, maar ook enkele ontzettende zeiknummers. Sorry dat ik het zo cru stel, maar ik vind het gewoon een snertplaat. Nummers als 'Heaven', 'Race for the Sun', 'She Is Love' en ga zo maar door, daar vind ik echt niks aan. Erg cliché, en inderdaad al veel beter gedaan, dit soort songs. Het doet me soms denken aan The Killers (niet de zang), maar dan slechter.

1 ster, omdat de eerste twee nummers toch nog om aan te horen zijn.

ElsenaarMetal
BenZet schreef:

dat weet ik wel zeker.

de cover is wel echt mooi ja
de gitaar stukken zijn ook wat steviger
en ik ben gewoon altijd 3 doors down fan geweest
en ik vind deze zeker niet tegenvallen

avatar van legian
voor mij is 3 doors down een van de meest constante bands ooit, tot nu toe voor elk album een 3 gegeven en ook voor deze.

het klinkt niet slecht maar blinkt ook nergens in uit, als je de eerdere albums goed vind vind je deze waarschijnlijk ook wel goed.
wel moet ik erbij vermelden dat ze nu toch mischien wel ietwat in herhaling vallen aangezien sommige stukjes wel eens bekend willen voorkomen.

verder tja wat kan ik zeggen, ze hadden altijd een aantal lekkere nummers en dat blijf ik toch de toppers vinden, ik verwacht niet echt dat ze ooit beter gaan worden.
maarja al ze zo door gaan is 't ook niet erg natuurlijk.

avatar van james_cameron
De stevigste (en meest interessante tracks) zitten geconcentreerd aan het einde van het album: On The Run, My Way en Believer. De rest van de plaat is wederom nogal gezapig, maar nog steeds aangenaam om naar te luisteren. Geen verkeerde band dit, maar iets meer dynamiek en pit binnen de songs zou niet verkeerd zijn. Bonustrack The Silence Remains is één van de meer stevige songs die de band tot nu toe heeft gemaakt.

avatar van kaztor
John Denekamp is een held!

PriestMaiden
AOVV schreef:

1 ster, omdat de eerste twee nummers toch nog om aan te horen zijn.

Probeer hun debuut eens (met o.a. Kryptonite erop), dat is wel een goed album.

avatar van Gloeilamp
Ik had niet veel vertrouwen in de akoestische tracks, maar dat zijn allemaal best goede nummers!

avatar van Gloeilamp
Ik vind het hele album toch best wel lekker. Het is natuurlijk erg glad en heeft (vind ik) veel weg van Nickelback.
De singles, Believer en Round and Round zijn best goede nummers.

avatar van Fred Flinstone
Al met al vind ik het geen echt slechte cd. De opmerking "een beetje als Nickelback" is een passende. Het stevige lijkt er een beetje af alhoewel de laatste nummers er best mogen zijn.

Milamber71
Tja. Toch maar weer geluisterd. Gezapigheid troef. Ter compensatie Parkway Drive maar eens opgezet

PriestMaiden
Het is geen slechte plaat maar het gevoel van 'ik heb dit al eens gehoord en beter' blijft wel in mijn hoofd steken gedurende de hele plaat. Al bij al een typische 3 Doors Down schijf. De akoestische bonustracks zijn wel erg mooi gebracht.

avatar van GothicBowie
ik sluit me hier bij aan, geen slechte plaat maar ook het gevoel 'heb ik al eens gehoord' komt boven drijven, en toch.. ze zijn zoals iemand beschreef 3 Doors down blijft een van de meest constante band ze blijven een beetje in dezelfde lijn zitten maar toch zijn hun concerten steeds weer uitverkocht, zoals het concert op vrijdag 24 februari in TRIX

Bericht over concert verplaatst naar 3 Doors Down

avatar van GastHeer
Is het iemand wel eens opgevallen dat de intro van When You're Young wel erg veel lijkt op de opening van Away from the Sun's When I'm Gone?
Beetje jammer van de heren van 3 doors down..

Benjamindaxx
Moet bekennen, net als meerdere, het klinkt weer als al hun andere albums. Beter dan? niet beter dan de eerste twee The Better Life & Away From The Sun. Wel beter Dan Seventeen Days & 3 Doors Down. Daarom ben ik stiekem wel blij met deze CD.

Zoals gastheer hierboven al aangeeft, sommige deuntjes klinken net iets te bekend, en dat is dan wel weer jammer.
maar omdat de meeste nummers goed in het gehoor klinken met name Time Of My Life, Race for The Sun & Believer klinken erg lekker.

Daarom een mooie 3*

avatar van lauradance
Matig, geen verandering en geen pit.

avatar van LinkinPark90
Goed album, sound verschilt niet veel van hun debuut en Away From the Sun.
Time of My life, Believer en When You're Young zijn momenteel mijn favoriete tracks.

Prachtige hoes, maar verder toch vooral wat middelmatige rock. Niet echt slecht maar gewoon niet goed genoeg. 2,5 ster