Zomby - Dedication (2011)

Dance / Electronic
Label: 4AD

1. Witch Hunt (1:46)
  2. Natalia’s Song (4:03)
  3. Alothea (2:49)
  4. Black Orchid (1:33)
  5. Riding with Death (2:02)
  6. Vortex (1:58)
  7. Things Fall Apart (2:50)
  8. Salamander (0:51)
  9. Lucifer (0:56)
  10. Digital Rain (3:29)
  11. Vanquish (0:58)
  12. A Devil Lay Here (2:51)
  13. Florence (1:39)
  14. Haunted (2:18)
  15. Basquiat (2:15)
  16. Mozaik (3:12)
avatar van RogerV
Zag dat ik hier nog geen motivatie had achtergelaten

Geniale plaat met mooie flarden muziek. Alsof het een album is dat nog niet af was. Maar toch zijn deze snippers muziek bij elkaar een mooi somber klinkend meesterwerkje geworden waaraan alles klopt.

De wel erg korte duur van het album is hem dan vergeven.

avatar van John Doe
Ook al had dit album qua tijdsduur een EP kunnen zijn. De relativiteit van tijd is te ervaren als je muziek intens serveert als Zomby hier. Geen trage intro's en outro's in tracks die de echte schoonheid van een album indammen, maar een fijn toegepaste snelle flow van nummer tot nummer. De eerste track is naar mijn mening nog het minst, daarna start een heerlijke muziekcollage.

avatar van Mjuman
Kort, krachtig en heel fijn. Snap wel dat er hier en daar, mede door de ijle vocals (track 2) een link gelegd wordt met Burial. Grondstemming is hier minder donker.

Vandaag ontvangen en inmiddels tweemaal gedraaid; veelbelovend.

Haha blijkbaar heeft Zomby Natalia's Song gejat van een andere artiest. Ik weet het fijne er niet van maar hier is het origineel te horen en de uitleg van de artiest over hoe het gegaan zou zijn

avatar van RogerV
Hij heeft er het karakter voor

tuktak
het vreemde is dat al het andere op de soundcloud van reark dikke meuk is.

avatar van John Doe
Laatste track van dit album Mozaik doet me sterk hieraan denken, een klassieker. Zelfde gevoelens in de melodie, sowieso het gevoel van dit album voor een groot deel, fris heringepakt door Zomby wel.

avatar van UK-Choonz
Dit is voor mij de ceedee van 2011

avatar van Broem
Heerlijke plaat en vet geproduceerd. Knalt mijn installatie uit. Na elke draaibeurt hoor je weer nieuwe dingen. Ben op Zomby gekomen via Trentemoller. Ook zo'n vet klinkende productie met een mooie soundscape. Meeeerrrrr

avatar van perrospicados
Die gejatte (Natalia's Song) vind ik de lekkerste Voor de rest een album dat het in de zomer heel goed zal doen (ook in de cabrio van mijn vriendin

avatar van kobe bryant fan
In de zomer?
Hier ligt hij nu op en dit lijkt me meer zo'n plaatje om op de koptelefoon in de regen te beluisteren. Lekkere ritme's, mooi melancholisch sfeertje, ...
Artiest om in de gaten te houden.

avatar van Broem
Zijn de andere albums en ep's vergelijkbaar met deze Dedication? Iemand ervaring mee?

avatar van IllumSphere
Ik heb nog niet alles (volledig) gehoord van Zomby, maar ik weet dat zijn debuut barst van invloeden uit de Britse rave scène in de jaren negentig. En die kan ik trouwens ook aanraden.

avatar van RogerV
Het andere is idd meer rave en dubstep gericht. Maar zeker aan te raden.

Nieuwe album komt 17 juni uit via 4AD. Inmiddels is er naast With Love een 2e track gelekt. Klinkt heel vet en blijkbaar gaat het album bestaan uit 33 nummers

avatar van Goodfella
Wow, wat een dag wordt dat: ook James Holden en Sigur Ros komen dan met nieuwe albums.

avatar van orbit
Wel redelijk plaatje, beetje hap-slik-weg muziek echter. Er is weinig dat blijft hangen of interessant in elkaar zit. Ik ken inmiddels bakken van deze dubstep plaatjes en daar geldt oha een beetje hetzelfde voor. Hier is het bijvoorbeeld Vortex wat meteen wel een vet trackje is, maar daarna komt gelijk het dieptepunt en tenenkrommende Things Fall Apart wat dan nog dom resoneert als de plaat is afgelopen. Ik weet niet waarom dat soort zang me niet stoort bij Massive Attack, maar hier zit het gelijk in mijn irritatiezone. Maar dat terzijde, weinig unieks onder de zon hier.