Phil Collins - Testify (2002)

Label: Warner Bros.

1. Wake Up Call (5:15)
  2. Come with Me (4:34)
  3. Testify (6:31)
  4. Don't Get Me Started (4:41)
  5. Swing Low (5:08)
  6. It's Not Too Late (3:59)
  7. This Love This Heart (4:04)
  8. Driving Me Crazy (4:37)
  9. The Least You Can Do (4:21)
  10. Can't Stop Loving You (4:16)
  11. Thru My Eyes (5:07)
  12. You Touch My Heart (4:46)
  13. High Flying Angel * (4:43)
  14. Crystal Clear * (3:05)
  15. Hey Now Sunshine * (5:02)
  16. TV Story * (4:05)
  17. True Colors [Live Rehearsal, Toulouse 2004] * (5:31)
  18. Come with Me [Live Bercy, Paris 2004] * (5:13)
  19. It's Not Too Late [Live Bercy, Paris 2004] * (4:03)
  20. Can't Stop Loving You [Live Bercy, Paris 2004] * (4:33)
  21. It's Loving You [Demo] * (5:22)
  22. Tearing and Breaking [Demo] * (5:43)
avatar van musician
Nee, maar ik heb het laatst nog weer eens beluisterd. Het is toch echt beter dan Dance into the Light en Both sides. Maar Phil's probleem zal zijn geweest dat iedereen hem na die twee albums uit de jaren '90 zal hebben laten vallen als een baksteen en dat er dus ook geen interesse meer was voor dit album.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Gisteren gehoord tijdens een weekendje weg, erg slappe hap, overtuigt nergens.

avatar van rkdev
Zouteloze collectie songs van een in rap tempo ouder wordende Collins. Het sprankelende van zijn jaren '80 LP's is helaas al jaren verdwenen en dat resulteert in 12 flauwe, niet onderscheidende, nummers gericht op het SaaiRadio publiek. Het zegt denk ik genoeg dat de beste 2 nummers bestaan uit 1 samen met Daryl Stuermer geschreven nummer en 1 cover. En ik hoor maar op 1 nummer blazers, en dan ook nog eens op de achtergrond.

Phil zou weer denken aan het maken van een nieuwe plaat. Of dat nog goed nieuws is betwijfel ik. Ik zou liever remasters zien van zijn oude werk en misschien een Genesis plaat. Of kan deze jaren '80 held me toch nog een keer verrassen?

avatar van Running On Empty
1,5
Slappe hap deze Collins solo plaat.

avatar van Twinpeaks
Ik vind het nog wel meevallen. Tuurlijk is het geen hoogvlieger maar het is vooral degelijk zonder uitschieters. Ik heb ook niet meer de illusie dat Collins ooit nog een 5 sterren album zal maken ,maar zo beroerd als het hier geschetst is , is het in mijn optiek niet.
De volle mep had ik er ook nooit voor betaald, maar nu voor 1 euro bij de kringloop vandaan ,zie ik het zeker niet als een miskoop. Voor deze bedragen is het leuk om de collectie op peil te houden en als er dan eens een wat zwakkere broeder tussen zit ,soit. 3 en halve pegel voor deze.

avatar van Running On Empty
1,5
Prima maar ik blijf erbij dat het een draak van een plaat is.

avatar van DeWP
Inderdaad, een "degelijke" plaat, zonder uitschieters of spannende dingen. Maar ach, het zijn op zich mooie liedjes hoor!

Zit net naar de extra cd te luisteren. En wat blijkt... Als Phil die b kantjes op het 'gewone' album had gezet, was het een sterker album geworden. High Flying angel, Crystal clear... in plaats van Thru my eyes. Dat zou al schelen. Maar al met al een aardige plaat, maar niet één diepe sporen zal nalaten.

avatar van rkdev
martin bouwman schreef:

Wilde net een vergelijkbaar bericht gaan posten. Heb vandaag de special edition gekregen en inderdaad de extra cd “additional testimony” is een zeer aangename aanvulling op het album. De liveversies van de First Final Farewell Tour zijn erg mooi en de tracks die het album niet hebben gehaald zijn beter dan vele tracks op het reguliere album. Mooie toevoeging dus.