Kendrick Lamar - Section.80 (2011)

Label: Top Dawg

1. Fuck Your Ethnicity (3:44)
  2. Hol' Up (2:53)
  3. A.D.H.D. (3:35)
  4. No Makeup (Her Vice) (3:55)

met Colin Munroe

5. Tammy's Song (Her Evils) (2:41)
  6. Chapter Six (2:41)
  7. Ronald Reagan Era (His Evils) (3:36)
  8. Poe Man's Dreams (His Vice) (4:21)

met GLC

9. The Spiteful Chant (5:20)

met ScHoolboy Q

10. Chapter Ten (1:15)
  11. Keisha's Song (Her Pain) (3:47)

met Ashtrobot

12. Rigamortis (2:48)

met Willie B

13. Kush & Corinthians (His Pain) (5:04)

met BJ the Chicago Kid

14. Blow My High (Members Only) (3:35)
  15. Ab-Soul's Outro (5:50)

met Ab-Soul

16. HiiiPoWeR (4:39)
avatar van Snoeperd
Same here. Die beat en die tekst zijn ontzettend goed. Regelmatig kippevel bij 'last time I checked it was the biggest racist party'.

avatar van thgryda
Na jaren deze nog eens een paar keer een kans gegeven en waar ik vroeger slechts een handvol tracks, hiipower op kop, geniaal vond, vind ik de plaat nu ook in zijn geheel erg sterk. GKMC en TPaB zijn natuurlijk nog een stuk beter maar Section.80 is ook gewoon een sterke plaat.

avatar van Cor
Cor
Warming-up van Kendrick Lamar voordat 'ie twee prachtige albums ging afleveren. Lekkere plaat, maar het heeft voor mij nog niet de bite van de opvolgers.
Benieuwd waar hij morgen mee komt. Aan de vooravond van DAMN deze nog maar eens beluisterd.

avatar van Jessensei
Wat een groeier is dit, zeg! Eerst vond ik dit het opwarmertje voor GKMC en later nog het magnum opus TPAB (en ondertussen het al even weergaloze DAMN), maar door de Kendrick-hype van de laatste maanden ben ik deze weer gaan beluisteren en heb ik moeten besluiten dat ik deze beter vind dan GKMC. Experimenteler, soulvoller, en er valt meer te ontdekken dan op het 'directe' GKMC.

En dan besef je dat de man eigenlijk al 4 meesterwerken op zijn conto heeft. Stuk voor stuk zijn het platen met een enorme, maar wel verschillende, verdienste.

By the way, onlangs lijstte Kendrick in een radio-interview zijn favoriete rappers op. 2Pac, Eminem, Snoop Dogg, Notorious B.I.G. en... Jay Z. De link tussen de eerste 4 en de Kendrick heb ik altijd wel kunnen leggen, alleen Jay Z vond ik een vreemde...

... tot ik vandaag nog eens 'Ronald Reagan Era' hoorde. Behoorlijke Jay-vibe zit daarin, vind ik.