Phoney & the Hardcore - Phoney Hits (1979)

Label: Ariola

1. Pick Up (2:50)
  2. Got Me Crying (3:02)
  3. Mean Man (4:29)
  4. Nights (2:16)
  5. Foolin' (2:35)
  6. Maggie (I Love You Like...) (4:02)
  7. Lights On (5:32)
  8. Rent-A-Cop (3:06)
  9. Suicide (4:24)
  10. Change (2:20)
avatar van PinkEclipse
Jeugdsentiment...
Een jaar later brachten ze "Phoney For Real" uit.

Voor mij is dit ook jeugdsentiment. Ik heb destijds deze muziek op cassette gekocht. Ik kan Phoney Hits! niet op CD krijgen.

avatar van Bluebird
Phoney Hits heb ik net als het 2e album ooit op cd in de winkel gezien maar misschien was het een beperkte oplage. Leuk album met topgitarist Bernhard Reinke dat ik op LP heb gehad. Uit de hoogtijdagen van Brood en de vaderlandse rock 'n roll revival. Van Erik Strack van Schijndel hebben we niets meer vernomen. Jammer.

avatar van blaauwtje
Toch apart, gisteren deze schijf voor een prikkie toegevoegd aan mijn bibliotheek, lees ik vanmiddag bij rtv noord op de site, dat frontman, Erick Strack v Schijndel is overleden eea bekend gemaakt door Brood manager, Koos v Dijk.

Blijft natuurlijk deze gedateerde op Herman Brood lijkende rockschijf. Lekkere rock muziek uit de late jaren 70 , met de hit van Brood I love like…. , niets meer ook niets minder.

avatar van Premonition
Ja, ik las het ook vanmiddag, niet heel verrassend gezien zijn geleidelijke gang richting de goot. Net als New Adventures niet echt new wave, zoals het destijds wel werd genoemd, eerder rock.

avatar van musician
Ik heb dat singletje, Let it snow.
Ik begrijp nu dat ik de titel letterlijk had moeten nemen...

De dood van Phoney is natuurlijk veel te vroeg.
(Veelbelovende) albums in 1979 en 1980.
Blijkbaar was het niet van de tijd je toen je af te vragen waar een artiest plotseling was gebleven, toen er opeens niets meer verscheen.

R.I.P.

avatar van Bluebird
Ach, da's nog wel even triest nieuws ja. Nog altijd fijne herinneringen aan hun debuutalbum die ik grijs heb gedraaid. R.I.P.