Dave Alvin - Eleven Eleven (2011)

Roots / Rock
Label: Yep Roc

1. Harlan County Line (5:11)
  2. Johnny Ace Is Dead (4:26)
  3. Black Rose of Texas (4:52)
  4. Gary, Indiana 1959 (4:05)
  5. Run Conejo Run (4:52)
  6. No Worries Mija (3:35)
  7. What's Up with Your Brother? (4:43)
  8. Murriettta's Head (5:58)
  9. Manzanita (4:08)
  10. Dirty Nightgown (5:18)
  11. Two Lucky Bums (2:29)
servaas
Schandalig dat dit album hier ondergesneeuwd dreigt te raken !!!

En als je mij niet gelooft, kijk dan eens hier:

Album: Dave Alvin, Eleven Eleven (Yep Roc) - Reviews, Music - The Independent - independent.co.uk

avatar van Bartjeking
Ik help je een handje. Ik heb dit album inmiddels grijs gedraaid en het lijkt een potentiële klassieker te zijn. Stuk voor stuk sterke nummers waar sterke teksten hand in hand gaan met prachtige melodieën. Voor de liefhebbers van 'verhalende americana' waar helden zoals Guy Clark, Townes van Zandt of Steve Earle patent op hebben is dit album een absolute must, maar dat is mijn bescheiden mening.

Vooralsnog was ik alleen bekend met zijn solodebuut (hij zat voorheen in 'The Blasters') 'Every Night About This Time' uit 1987 omdat dit album in een americana-lijst allertijden ontzettend hoog stond (volgens mij op allmusic.com) en toen ik dit album zag ging er een belletje rinkelen (voorheen was Dave Alvin helaas een onbekende voor mij).

"Eleven Eleven" kan hier zéér zeker aan tippen; een van de beste albums van het jaar. Dus ik reik de voor mij zeldame maar dikverdiende 4.5*-beoordeling uit.

BobbieMarley
Kwam deze op het spoor dankzij mijn zus (advertentie in Heaven). Zeer afwiisselend en mooi album. Ben het volkomen met Bartjeking eens : een van de beste albums van het jaar!

servaas schreef:
Schandalig dat dit album hier ondergesneeuwd dreigt te raken !!!

En als je mij niet gelooft, kijk dan eens hier:

Je weet het, Servaas, dit soort muziek wordt op Mume niet op juiste waarde geschat!

avatar van blonde redhead
Zo zo moeten jullie me zo nieuwsgierig maken.

blonde redhead schreef:
Zo zo moeten jullie me zo nieuwsgierig maken.

Je hoeft niet te luisteren

Jocharo-T
Volgens Ron Jans (trainer SC Heerenveen) het beste album van 2011

servaas
En daarin staat Ron gelukkig niet alleen. In ieder geval het beste Americana/Roots album van 2011 !!!

Hendrik68
Tja Ron Jans zegt wel vaker wat. Zou nooit bij Heerenveen gaan werken zei hij ooit.....

Maar alle gekheid op een stokje, dit is een aardig album, maar op geen stukken na het beste Americana album van 2011. Het zijn stuk voor stuk leuke nummers. Alvin heeft echter een stem die de nodige diepgang mist en daardoor wil het album je maar niet pakken. Jammer, had hier meer van verwacht.

MotleyKoen
Liefhebbers van dit album doen er goed aan zijn cover van You'll Never Leave Harlan Alive eens te beluisteren. Dit is al jaren een van m'n favoriete albums en eigenlijk vind ik dat nummer nog iets beter dan de nummers op dit album.

avatar van linxde1
De TV serie Justified bracht me hier. Raylan de hoofdpersoon zat daar in een tent waar Dave Alvin optrad. Ik dacht: "Dat klinkt lekker! Bestaat die artiest echt?" En ja hoor, hier op MM staan een aantal albums van hem. Ik ga dit verkennen!