Mariah Carey - The Emancipation of Mimi (2005)

R&B / Pop
Label: Island

1. It's Like That (3:24)
  2. We Belong Together (3:21)
  3. Shake It Off (3:53)
  4. Mine Again (4:02)
  5. Say Somethin' (3:44)

met Snoop Dogg

6. Stay the Night (3:57)
  7. Get Your Number (3:15)

met Jermaine Dupri

8. One and Only (3:15)

met Twista

9. Circles (3:31)
  10. Your Girl (2:46)
  11. I Wish You Knew (3:35)
  12. To the Floor (3:28)

met Nelly

13. Joy Ride (4:04)
  14. Fly Like a Bird (3:53)
  15. Sprung * (3:26)
  16. Secretlove * (3:09)
  17. Don't Forget About Us * (3:53)
  18. Makin' It Last All Night (What It Do) * (3:52)

met Jermaine Dupri

19. So Lonely (One & Only Part II) * (3:53)

met Twista

20. We Belong Together [Remix] * (4:25)

met Jadakiss en Styles P

avatar van Pauluzz de BK
Alhoewel ik "Fantasy" (na Emotions) eigenlijk best een leuk nummer vind. Maar misschien komt dat om er een leuke sample in zit van de Tom Tom Club.

avatar van MJ_DA_MAN
Met haar orginele muziek kon ze het blijkbaar niet redde. Zwak van haar om hiphop wereld te vragen om hulp... heeft helaas wel geholpen. Eik ook alleen nog maar goed voor meisjes van 13.... het echte effect is al jaren uitgewerkt

avatar van Cath
Ja echt he, ze heeft gewoon Jermaine Dupri nodig.. I Mean, Come On!!

avatar van predator
Verrassende comeback. Wat mij betreft zelfs het beste album dat Mariah Carey heeft gemaakt tot nu toe, lekker in het gehoor, maar niet te glad. En met een paar hele sterke songs erop.

Echt wel een heel lekker album, ik weet niet wat mijn 3 favoriete tracks zijn. 3 is te weinig. Er staan echt hele lekker nummers op

ik vind mariah carey een typische slaapkamer artieste

Lost Highway
Ik krijg liever een klap tegen mijn hoofd dan twee keer say something (of een ander van deze gedrochten) te moeten horen. Dit kan je, zelfs met de beste wil ter wereld, geen muziek meer noemen.

teutoon
Lost Highway schreef:

Nou je neemt me de woorden uit de mond. Wat een ongelofelijk tenenkrommend ongekend slecht nummer.

Mariah Carey is en blijft mijn favoriete zangeres

Niet Mariah's beste album, dat is toch echt Daydream & Butterfly.

Wie dacht dat Mariah dr koffers kon pakken had het goed mis! na Glitter,een inzinking en dr label drop + $28 miljoen oprot zakgeld en charmbracelet dacht bijna iedereen dat ze dr nooit meer zou komen.. maar door een goeie team van producers en een nieuwe start is ze helemaal weer terug.

The Eman.. was in 2005 de beste verkopende album in de USA en #2 te wereld. met een verkoopcijfer van bijna 9 miljoen en met de meest gedraaide liedje 'We Belong Togther' en 3 Grammy's, American Music Awards, World Music Awards, Billboard Awards was en is Mariah streker terug dan ooit!.. maar beter ???

TEOM begint zwak met een club track It's Like That, een up tempo liedje dat tot niets zinvols leid. De tweede single We Belong Together'is echter één van de betere liedjes. een ballade met een sample van soul legende bobby womack en prachtige vocals en tekst. is dit een top track!

Veder staat het album vol met andere ballades favoriet: Mine Again, Circle, I Wish You Knew. daarnaast de vertwiste hip hip/urban liedjes.. de beste zijn toch echt Shake It Off en Stay the Night (één van de beste liedjes) Als slot geeft ze een gospel lied Fly Like A Bird.. een mooi lied over het opstaan na een val. (mooie vocals).

Opzich is het jammer dat mariah steeds weer de hip hop kant neemt, nu in deze tijd kan je eigenlijk niet meer alleen zingen. ze moet het opnemen tegen dans/zang van beyonce en christina. dus moet je wel mee met de tijd. niet dat ze kan danse hoor..

Dit album is niet haar beste, maar zeker een goed begin voor beter werk!

ze staat nu samen met elvis op de 2e plaats van de meest verkopende artiest ze is de meest vrouwlijke artiest altijd

ze is geweldig!

avatar van Mjoesik
Na de tegenvallende albums Glitter en Charmbracelet (die ik ook nog niet zo slecht vond) komt ze terug met een sterk album! Het album is afwisselend met clubtracks, rnb en mooie ballads. Misschien houden sommigen niet van haar liedjes maar ze heeft een supergoeie stem! The Emancipation Of Mimi is niet haar beste album maar zeker wel één van de beste!

avatar van jowietje
Mjoesik schreef:

Ze heeft inderdaad een supergoeie stem, jammer dat ze hem niet gebruikt

avatar van predator
daar denken gelukkig een paar miljoen mensen anders over......

avatar van FunkStar
0,5
Ik vond haar vroeger altijd erg goed, maar de laatste jaren is het echt niks meer, sorry.
Ik vind het verschrikkelijk als zangeressen met rappers gaan samenwerken. Verschrikkelijk!
En haar persoonlijkheid staat me ook erg tegen..bah!
Wat een kreng !

jowietje schreef:

Ze heeft inderdaad een supergoeie stem, jammer dat ze hem niet gebruikt

Ja, totaal geen power hierin!

Ik vind dit album vergeleken met haar vorige albums veel minder, de liedjes zijn nog wel leuk om te beluisteren alleen toch weet ik en vast wel meer dat ze het beter kan.

Migje
Sommige liedjes zijn goed
Alleen die stem is soms irritant
en dat handje altijd over haar wang heen enzo irritant
En ze is ook zo arrogant
Maar toch staan hier leuke nummers op!

avatar van musicman13
nieuw album in april!!:D

avatar van robindaniel
gewoon een goed album, ik vind de samenwerking met rappers juist wle wat heben:)

top album van miss Carey. Jammer dat mensen hier zo comenteren op de beats etc let eens op het enthousiasme waarmee gezonge nwordt

avatar van The Voice
robindaniel schreef:

Mee eensch. "Say Somethin" met Snoop Dogg is wel het lekkerste nummer op dit album als je het mij vraagt.

avatar van Angelo
Hét comeback album van Mariah Carey -na een relatief onsuccesvolle periode- waarvan meer dan vijf miljoen exemplaren over de toonbank gingen in de Verenigde Staten. Een regelrecht commercieel succes dus. Persoonlijk snap ik al die positieve critici niet want dit is helemaal niet zo’n bijzonder album, verre van zelfs. Het feit dat mijn versie van dit album ruim 18 nummers telt vind ik ook veel te veel, er hadden rustig zes tracks minder op mogen staan, want zoveel nummers voor dit album is gewoonweg veel te veel.

Het eerste nummer ‘It’s like that’, tevens de leadsingle, vind ik een vreselijk irritant nummer. Het tweede nummer, de ballad ‘We belong together’ dat een haar grootste hits ooit werd vind ik wat aan de matige kant. Het derde nummer ‘Shake it off’ is m.i. ook niet meer dan een matige b-kant. ‘Mine again’ is het eerste nummer op dit album dat mij aanspreekt omdat Mariah die ‘oude’ stem weer laat horen dat bevalt natuurlijk goed. ‘Say somethin’ heeft wel een fijne beat en is wel oké, jammerlijk genoeg wordt het nummer nergens spannend en blijft het vrij eentonig.

‘Stay the night’ klinkt ook wel aardig en wederom komt die ‘oude’ stem van Mariah weer naar boven. ‘Get your number’ was ook een single maar het intro met Jermaine Dupri irriteert me al gelijk en da’s jammer want van alle singles die van dit album verschenen is dit de beste – als Mariah dit solo had ingezongen was ‘ie stukken beter. ‘One and only’ is ook redelijk alleen leidt het nergens heen en blijft het -wederom- eentonig en die raps van Mariah zijn ook niet bepaald je van het. ‘Circles’ is een van de beste nummers van het album, aardige ballad goeie zang en prima nummer. ‘Your girl’ valt mee en dat heeft mede te maken met de korte speelduur (een krappe 3 minuten), langer had ‘ie zeker niet moeten duren. ‘I wish you knew’ vind ik aan de zeikerige kant maar ’t gaat nog net allemaal. ‘To the floor’ is weer een soort van ‘It’s like that’ part two, niet bijzonder en wederom een nummer waarbij de gastmuzikant alles weer erger maakt; Nelly had beter weggelaten kunnen worden. ‘Joy ride’ vind ik weer zo’n cliché zeikerig nummer, die sla ik dus ook weer snel over.

‘Fly like a bird’ vind ik ook weer aan de zeikerige kant en een van dat soort nummers is genoeg dus ook dit is niet bepaald een memorable nummer. ‘Don’t forget about us’ werd ook een single en lijkt weer een soort van ‘We belong together’ part two alleen dan nog matiger – wederom een nummer om snel te vergeten. ‘Makin’ it last all night’ is voorzien van een gastbijdrage van alweer Jermaine Dupri dit weer niets weet te toe te voegen en bij mij alleen maar irritaties opwekt. ‘So lonely’ werkt me op m’n zenuwen en de remix van ‘We belong together’ had ook achterwege gelaten mogen worden.

Wie het mooiste van het album wil proeven raad ik aan om naar nummers te luisteren als ‘Mine again’, ‘Stay the night’en ‘Circles’. Verder is het album wel erg veel van hetzelfde en klinkt het erg overgeproduceerd. Helaas krijg ik als luisteraar het idee dat het zingen met gevoel, iets dat Mariah Carey in de jaren ’90 absoluut (vooral live!) kon, duidelijk ontbreekt. Het lijkt erg prefab allemaal en da’s nou jammer.

avatar van Film Pegasus
Wat een album! Mariah Carey zong lange tijd vooral popliedjes die het wel goed deden op de radio, maar ze week alsmaar af van de soul en r&b songs die oprecht klonken. Met The Emancipation of Mimi staat ze er weer helemaal terug. De gaststemmen zijn ook echt gaststemmen en zijn er niet om het album recht te trekken, want de grootste troef is Mariah zelf nog altijd. Heerlijke muziek.

Angelo schreef:

En dan wel vier sterren geven