Game - The R.E.D. Album (2011)

Label: Interscope

1. Dr. Dre Intro (0:26)

2. The City (5:41)

met Kendrick Lamar

3. Drug Test (2:46)

met Dr. Dre, Sly en Snoop Dogg

4. Martians vs. Goblins (3:48)

met Lil' Wayne en Tyler, the Creator

5. Red Nation (3:49)

met Lil' Wayne

6. Dr. Dre 1 (0:25)

met Dr. Dre

7. Good Girls Go Bad (4:38)

met Drake

8. Ricky (4:07)
  9. The Good, the Bad, the Ugly (2:28)
  10. Heavy Artillery (4:14)

met Beanie Sigel en Rick Ross

11. Paramedics (4:56)

met Young Jeezy

12. Speakers on Blast (5:11)

met Big Boi en E-40

13. Hello (3:49)

met Lloyd

14. All the Way Gone (4:07)

met Mario en Wale

15. Pot of Gold (3:21)

met Chris Brown

16. Dr. Dre 2 (0:24)

17. All I Know (4:03)

met Luu Breeze

18. Born in the Trap (3:46)
  19. Mama Knows (3:52)

met Nelly Furtado

20. California Dream (6:12)
  21. Dr. Dre Outro (0:30)

met Dr. Dre

22. I'm the King * (5:18)
  23. Basic Bitch * (3:34)
totale tijdsduur: 1:12:33 (1:21:25)
avatar van KILLERBEE99
Verhoogd met een halfje.

avatar van jemo3der
Zeer redelijk dit, een aantal nummers zelfs erg goed. Nummer 2,4,11 en 12 zijn echt ziek. 3* dik waard.

avatar van Holla
Game is een echte kameleon, en dat is iets goeds! Op vele tracks steelt hij de show terwijl hij tegelijk de flow van de ander steelt. Zo ook Martians vs. Goblins waarin hij erg erg erg hard komt. Het enige minpunt waarin dit mislukt is Paramedics, waarin Jeezy duidelijk de overhand heeft. Producties zijn top notch, Game klinkt hongeriger dan ooit op tracks als The City en Born in The Trap. En alle R&B-refreintjes vind ik eigenlijk niet eens zo slecht, zo vind ik Mama Knows een prachtig nummer zelfs. Pot of Gold is ook niet slecht, All I Know en All The Way Gone is ook niks mis mee. California Dream, wat een prachtige achtergrond heeft, heeft waarschijnlijk het irritantse refrein in rap-history. Het enige nummer, naast Hello dan, wat ik nooit meer luister. Vrijwel alle andere tracks zijn voor de rest van een hoog niveau en blijven me trekken

FelipeGutiérrez
Nooit echt een album van Game gechekt. Nu begonnen met de laagst beoordeelde hier op MuMe.
Ben nu bij track 09 en het klinkt erg lekker moet ik zeggen. Een soort van Jay Rock, met een iets minder rauwe stem. Game brengt het hele verhaal over het leven in de ghetto goed over.

FelipeGutiérrez
Na track 12 begint het toch allemaal wat in te zakken. Jammer, het album begon namelijk ijzersterk met The City en Goblin v.s Martians.

FelipeGutiƩrrez schreef:

Zo, ik hoor die vergelijking meestal omgekeerd , vooral toen Jay Rock net op kwam. Hij werkte ook al sinds geloof ik 2005 al samen met Game dus dat is opzich wel vet.

avatar van Yestsida
Holla schreef:

Als ik me niet vergis heeft Jay Rock vroeger zelfs getekend gestaan bij The Black Wall Street Records.

Yestsida schreef:

Die gedachte deel ik zeker met je! Geen idee of het zo is maar ik herinner me zeker zoiets

Holla schreef:

Dat komt omdat ik al veel eerder naar Jay Rock begon te luisteren

avatar van discipline
Jammer dat er zoveel nummers opstaan , want er staan gewoon aantal pareltjes op nummers als: The City, Martians vs Goblins, Ricky en Born in the Trap zijn echt geweldig. Als de cd iets van 10 nummers was mijn cijfer stuk hoger.

avatar van Yestsida
Buiten The City (Kendrick!), Drug Test, Martians vs. Goblins, Red Nation, Heavy Artillery, Pot of Gold en Born In the Trap beluister ik dit niet veel meer.
Drug Test is eigenlijk niet zo heel goed (zeker niet voor Dr. Dre begrippen), maar het energieke in de track heeft een bepaalde aantrekkingskracht.

De andere nummers skip ik niet als ze voorbij komen, maar ik zal ze minder snel opzetten.

3,5*. Samen met Blood Moon: Year of the Wolf een minder album uit Game's catalogus.

avatar van Silky & Smooth
De drie voorgaande albums waren qua niveau vrijwel gelijk. Dit album is toch een stapje terug, alhoewel ik dit ook nog steeds een sterk album vind. Het is alleen net iets te lang. Er hadden makkelijk een paar nummers van af gekund, waardoor de beste tracks - The City, Martians vs. Goblins, Born in the Trap, Mama Knows - nog krachtiger waren geweest.

avatar van VforVictor
Heb dit album toen ie uitkwam niet veel aandacht gegeven zonde want draai em afgelopen week dagelijks. Best een hard album eigenlijk, de opener zet gelijk de toon: wat een heerlijke track! Ook martians is een lekker nummer.Drug Test is een heerlijke Westcoiast banger. Tracks 10, 11, 12 en 13 zijn ook lekker. Vooral Speaskers On Blast heeft een heerlijke beat. Game klinkt hongerig en de beats zijn vrijwel allemaal in orde. Alleen 14, 17 en 19 heb ik niet zoveel mee. Dr. Dre geeft een beetje info over Game's leven, wel grappig maar voegt weinig toe en een beetje te cool gebracht. Maar overall een goed album! 3,5 ster.