Game - The R.E.D. Album (2011)

Label: Interscope

1. Dr. Dre Intro (0:26)

2. The City (5:41)

met Kendrick Lamar

3. Drug Test (2:46)

met Dr. Dre, Sly en Snoop Dogg

4. Martians vs. Goblins (3:48)

met Lil' Wayne en Tyler, the Creator

5. Red Nation (3:49)

met Lil' Wayne

6. Dr. Dre 1 (0:25)

met Dr. Dre

7. Good Girls Go Bad (4:38)

met Drake

8. Ricky (4:07)
  9. The Good, the Bad, the Ugly (2:28)
  10. Heavy Artillery (4:14)

met Beanie Sigel en Rick Ross

11. Paramedics (4:56)

met Young Jeezy

12. Speakers on Blast (5:11)

met Big Boi en E-40

13. Hello (3:49)

met Lloyd

14. All the Way Gone (4:07)

met Mario en Wale

15. Pot of Gold (3:21)

met Chris Brown

16. Dr. Dre 2 (0:24)

17. All I Know (4:03)

met Luu Breeze

18. Born in the Trap (3:46)
  19. Mama Knows (3:52)

met Nelly Furtado

20. California Dream (6:12)
  21. Dr. Dre Outro (0:30)

met Dr. Dre

22. I'm the King * (5:18)
  23. Basic Bitch * (3:34)
totale tijdsduur: 1:12:33 (1:21:25)
avatar van CosaNostra
Ik heb ook helemaal niks met Drug Test. Game wordt wel helemaal gesloopt op Martians vs Goblins door Tyler. Kan niet wachte tot december!

avatar van toris
Wat is er in december dan?

avatar van Game
Game in de Melkweg.

avatar van Kid
Kid
shows van game zijn in ieder geval altijd vet! Of je het album nou goed vind of toch wat minder. Wat een energie heeft die man toch!

Game schreef:
Game in de Melkweg.
Dat is waar ook. Maar omdat hij zo positief was over Tyler zou ik eerder denken dat hij naar iets van hem uit keek. Ik ben trouwens aanwezig in de melkweg!

avatar van SvV
SvV
Ik ga ook naar de Melkweg, heb er zin in! Album goed gegroeid op me en een mooie 3,5*

Toppers zijn Paramedics, Ricky, Basic Bitch en Hello. Maar ook Red Nation, Pot of Gold en Drug Test klinker lekker.

avatar van ThingMan
Ik vind Game over het algemeen een goede rapper, maar om er 32,50 voor neer te leggen vind ik iets teveel.

Het album klinkt langzaam wel steeds beter. The City, Ricky en Born in the Trap komen vaak langs in mijn tracklist maar een nummer zoals Hello zeker niet.

avatar van CosaNostra
32,50 is misschien veel voor The Game, maar maybe is dit de laatste x dat ie NL is, wil em toch wel een x live presteren

avatar van Illmaticly Ill
Eey maar dat betekent dus dat The Game vrijwel alleen nummers van R.E.D. gaat rappen he? Eerste dagen een beetje beluisterd, dit album, maar nu al lang niet meer... het boeit me gewoon te weinig.. maar zijn eerdere albums hebben wel een aantal goede nummers. Dus ja als hij alleen R.E.D. nummers gaat rappen dan kom ik niet naar de Melkweg als het al niet uitverkocht zou zijn.

Verlaag dit album dan ook met een halfje; 2,5*

Laten we hopen dat zijn volgende en waarschijnlijk ook laatste album stukken beter wordt !! Game beweerde ook dat er geen 'name-dropping' in voor zou komen dus dan ben ik wel benieuwd eigenlijk. Maar goed, Game kennende zal het nog 3 jaar duren voordat zijn nieuwe album uitkomt.

avatar van Boy
Boy
Waarom zou hij dat doen? Lijkt me wel heel sterk dat een artiest alleen nummers doet van zijn of haar laatste plaat.

avatar van Game
Hij doet gewoon alle hits hoor, en wat nummers van R.E.D., maar dat lijkt me duidelijk.

Overigens zal het zeker niet zijn laatste concert in Nederland zijn, ik laat 'm in ieder geval schieten.

avatar van Kid
Kid
Hij doet meestal niet de 'softe' nummers op het concert. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

avatar van Illmaticly Ill
Oh oke ja ik ben nog nooit naar zo een concert geweest maargoed ga wel andere keer, ik ga niet helemaal naar Amsterdam voor The game

avatar van j.b.b.l
Ik geef dit album net een onvoldoende.Nergens vind ik het echt bijzonder worden.Tracks als Good Girls Go Bad,The Good, the Bad, the Ugly en Born in the Trap zijn mijn favorieten,maar na een paar luisterbeurten verliezen ze hun glans.Daarnaast duurt The R.E.D Album te lang.Nogmaals,nergens wordt het echt slecht,maar bijzonder vind ik het zeker niet.De lengte van dit album werkt ook niet mee.

avatar van AOVV
Met 'Drug Test' en 'Martians Vs. Goblins' staan twee erg goeie tracks al meteen vooraan, maar dat blijft niet duren, natuurlijk. De plaat had dertig minuten korter mogen duren wat mij betreft, het weet me gewoon niet te boeien. Erg veel gastbijdrages, waaronder Tyler, the Creator die het erg goed doet, en Nelly Furtado, altijd leuk om haar nog eens terug te horen. Het duurt veel te lang, dat is het grootste probleem, en er staan ook een paar bijzonder slechte nummers op (zoals 'Red Nation', om er eentje op te noemen).

2 sterren

Begint gelijk goed, vooral Martians vs. Goblins.
Verder vind ik Hello (feat. Lloyd), Pot Of Gold (feat. Chris Brown), Good Girls Go Bad (feat. Drake), The City (feat. Kendrick Lamar) Harde tracks.

Benieuwd naar zijn concert.

avatar van Illmaticly Ill
Toen dit album er net was, en ik het een paar keer had beluisterd dacht ik dat ik het wel een vet album vond... nou als er een nieuw album uitkomt dan ben ik blijkbaar nogal slecht in het beoordelen ervan. Want ik heb het nou al een maand of misschien langer niet geluisterd, en heb er ook geen behoefte aan. Echt goede hip-hop wordt nooit vervelend / irritant om naar te luisteren. Hier heb ik dat dus wel, helaas. Het enige wat ik nog van Game luister is The Doctor's Advocate. Waarschijnlijk ligt het er hier ook aan dat ik de producties echt slecht vind, die zijn voor mij echt belangrijk. Kijk maar naar Dr. Dre - Chronic 2001: producties vind ik bijna allemaal erg goed, teksten zijn in mijn ogen niet echt geweldig maar toch blijft het een leuk album.

avatar van Shockdog
voor €4.49 te downloaden op iTunes

avatar van toris
Die clip van Martians vs. Goblins is echt te gek!

avatar van Silky & Smooth
Ja, maar ik had Tyler nog wel wat gestoorder verwacht!

avatar van toris
Game zit iets beter in zijn rol misschien, maar Tyler is op een andere manier ook behoorlijk creepy.

avatar van Silky & Smooth
Mwuaah, ik vind Game ook soms niet echt sterk... Maar ja, het zijn geen acteurs. Zoals Tyler in Trouble on My Mind speelt was vetter geweest. Iets meer horror dan dat misschien.

avatar van TheLegacy
Zijn er hier meer mensen die Nelly Furtado gewoon vals vinden klinken op Mama Knows?

avatar van UmindC
Ja, ik. Maar ik vind het wel een heel vet nummer.

PriestMaiden
Niet zo sterk als de eerste twee Game platen maar bevat wel goeie nummers. Spijtig van de vele samenwerkingen, ik kan enkel Lil Wayne, Dr Dre en Snoop Dogg verdragen...

PriestMaiden
PriestMaiden schreef:

Ondertussen de laatste maanden grijs gedraaid en The City blijft een vette single. (Dus kwa samenwerkingen kom ik terug op mijn woorden...).

avatar van Nr.4
Lekker album, op een aantal verschrikkelijke missers (Paramedics, Hello, All the way gone) in het middenstuk na. De Primo track vind ik gruwelijk, samen met Ricky de absolute toppers. Vind het als geheel weer wat beter dan LAX, maar minder dan z'n eerste 2 albums.

avatar van VforVictor
Ik luister em nu voor de derde x ofzo, en vind het nog steeds erg middelmatig, waar zn vorige albums nog wel de speakers uit knalde staan hier teveel fillers en r/b gedrochten op. Zonde want Game is best een aardige rapper, getuige zijn eerste 3 albums, hopen dat album nr 5 beter word. 2,5 ster blijf ik bij.

bennerd
Zeg nu wat je wilt, maar Young Jeezy veegt Game helemaal onder het matje in Paramedics. Daarbij komt ook nog dat hij geslacht wordt door zowel Tyler (Martians vs Goblins) als Rick Ross (Heavy Artillery) en dat Drake eens niet irritant uit de hoek komt.

Momenteel valt de plaat mij wel nogal tegen. Zit op dit moment ongeveer halverwege, maar ik heb veel te veel een mixtape-gevoel bij The R.E.D. Album en Game lijkt zichzelf met momenten gewoonweg te forceren.