LPG - I Fear No Foe (2005)

Label: Excelsior

1. Speech (2:17)
  2. Fire (1:58)
  3. I.A.R.A.C. (2:29)
  4. Belly Rollercoaster (2:31)
  5. How It's Never Clear with You (3:12)
  6. It's Your Fault (2:44)
  7. Really Tried (1:35)
  8. Consume Me Free (2:41)
  9. Multicolour Words (3:26)
  10. Brag (2:15)
  11. Obscure Details (2:28)
  12. Think It Over (2:43)
  13. Sparrow (4:25)
  14. Cushy Sickness (1:56)
  15. Out of Memories (3:12)
Een tijdje geleden zag ik deze band als voorprogramma van Zita Swoon. Wat me opviel was dat het live allemaal zo "kneuterig" overkwam, maar ze wisten me wel te charmeren en de muziek vond ik zo beroerd nog niet.
Toen verscheen dit debuut-album op de luisterpaal van 3voor12 en ik was verkocht. Eindelijk weer eens een Nederlandse band die er toe doet naar mijn idee. Inmiddels heb ik dit album op cd (klinkt altijd beter dan via de luisterpaal): en ik moet (nogmaals) zeggen dat Nederland een top-band rijker is. Nu eens een keer niet een interessante nieuwe band uit Antwerpen maar uit ons eigen hoge Noorden

aERodynamIC schreef:
Eindelijk weer eens een Nederlandse band die er toe doet naar mijn idee.

Voicst niet gehoord of live gezien?

Ik ben benieuwd naar LPG, ik ga het zeker beluisteren.

herman schreef:
Voicst niet gehoord of live gezien?

Ja, en boeit me veel minder

avatar van xalibertofislak
Het was niet zo vreemd dat LPG wat 'kneuterig' overkwam: ze waren nogal nerveus dat ze in het voorprogramma van Zita Swoon stonden, toendertijd het hoogtepunt van hun muziekcarriere (dat zal nu wel het uitbrengen van hun cd zijn.)

avatar van bonothecat
Maar hopen dat het album door de zenuwen niet kneuterig klinkt Ik ken ze totaal niet, maar eens op de shortlist zetten!

Dit is de Nederlandse Blur ? ale, volgens Plato magazine althans..

Nederlandse Blur lijkt me onzin, er staat nu een recensie in de oor die de cd wel recht doet.
Ik ben er helemaal ondersteboven van. Een prachtige cd, met veel meerstemmige zang, jaren '60 gevoel krijg je er meteen bij, maar het is ook vrij lo-fi, wat mij altijd wel aanspreekt. De cd groeit na elke luisterbeurt en is zo afwisselend dat je hem zonder problemen meerdere keren na elkaar kunt luisteren. Ik denk persoonlijk dat dit een toekomstige klassieker is. Ik sluit LPG iig in mijn armen, prachtige cd die ik nog erg vaak zal luisteren!

avatar van andré
Ik zag ze afgelopen zaterdag in het voorprogramma van Hallo Venray, en ik moet zeggen dat mijn hoge verwachtingen niet werden ingelost. Kneuterig is inderdaad wel een redelijk juiste typering. Ze sloten hun optreden af met een a-capella nummer wat nogal genant overkwam bij mij. Maar het toont wel lef.

Het album ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen. Maar voorlopig zet ik mijn centen op Voicst.

bij 3voor12 op de website staan ook wat livedingen en daar ben ik ook niet van onder de indruk nee... maar het album, dat dan weer wel!

Jammer dat deze band van eigen bodem toch niet echt opgepikt is het afgelopen jaar

En misschien gaat dit nu helemaal veranderen nu hun nummer Belly Rollercoaster wereldwijd gebruikt gaat worden in een Nokia-reclame.
Ik gun het deze band van harte!

teutoon
LPG Uut Hoogezand-Sappemeer!

Nee, dat gaat nu LPG from Hoogezend Seppemair worden

teutoon
Ik gun het ze!

avatar van Nicolage Rico
Gister gezien in het voorprogramma van Spinvis. Ze ogen inderdaad een beetje nerveus en onervaren, maar de muziek was zeker niet slecht (toch het belangrijkste).

Zeker goed album. Had hem meteen nadat hij te koop was gekocht. En hoorde later het nummer belly rollercoaster in de reclame van nokia, dat is wel mooi voor die lui. En in voorprogramma spinvis, zwolle, HEEL super. Ik gun het ze niet alleen, ze verdienen het ook. Strijdlustig bandje.

avatar van lebowski
Gisteren live gezien (in een dubbelconcert met The Bullfight), LPG doet me wel heel erg denken aan XTC. Ze zagen er moe uit, maar gaandeweg werd het optreden beter en bij vlagen zelfs fantastisch. Ga het album morgen toch halen.

Het tweede nummer droegen ze trouwens op aan de drie lichtgewonden van de sneeuwramp

lebowski schreef:
Gisteren live gezien

Dan bestaan ze dus toch nog. Iemand enig idee of er een nieuw album zit aan te komen?

avatar van pjh1967
Deze gisteren was al van 360 dagen geleden...... dus of ze nog bestaan ???

welkom in 2008 aERo (zelfs qua datum kan het al niet kloppen)!

avatar van Tegid.mzk
Inmiddels 2009!;) Ze bestaan nog. Ze zijn begonnen aan een nieuw project genaamd "Speech". Zie hier: http://www.lpgmusic.nl/speech/ Klinkt wel interessant. Ze sturen 4 keer per jaar iets op. Als eerste komt er een verzamel-cd met onder andere nieuwe nummers van Spinvis en at the close of every day.

avatar van EttaJamesBrown
aERodynamIC schreef:
Ik gun het deze band van harte!

Ach, ik ook. Hoogezand is m’n stad aan de snelweg. Leuk bandje. Foxhol rules!