Sivert Høyem - Long Slow Distance (2011)

Noorwegen
Label: Hektor

1. Under Administration (4:52)
  2. Long Slow Distance (4:28)
  3. Give It a Whirl (5:42)
  4. Warm Inside (5:18)
  13. Truth Be Told *
  14. What Have I Done? *
avatar van Madjack71
@thebestfreaks:

Waar kun je dit album dan op vinyl bestellen..... Ikke hebbuh!!

Ben net terug van zijn concert
Hij was echt heel goed, wat een stem heeft hij toch! Dat is live echt heel mooi!

Hij deed ook nog 3 nummers van Madrugada: Lucifer, Kids are on high street, Majesty

shadowboxer
Opening met Blown Away, blown away. Magistraal goed en godzijdank weet Sivert dat hij ook veel ''fans'' heeft overgehouden aan Madrugada en komt ook dit aan bod. Het album zelf blijft niet echt hangen, maar live pakt het veel beter uit. Zonder twijfel een van de beste live performances die ik ooit mee heb mogen maken. Grandioos!

avatar van Lennonlover
Spijtig dat Madrugada niets meer doet. Gelukkig laat Silvert Hoyem nog regelmatig iets van zich horen. Zijn vorige plaat was goed. Deze nog eens stukken beter. Geweldige stem en geweldige opbouw van de nummers. Als je deze plaat beluistert, dan is het duidelijk dat hij 80% van Madrugada was.

avatar van Madjack71
Denk dat je met 80% gitarist en componist Robert Buras toch schromelijk tekort doet. M.i. is hij door zijn eigen geluid evenzo verwantwoordelijk voor de stijl die Madrugada zo eigen maakte. De combi met Hoyem maakte het helemaal af. Hoyem solo is i.i.g. tot aan deze Long Slow Distance wat gemoedelijker en toegankelijker als Madrugada, maar met dit album komt hij er wel dicht bij in de buurt. Buras heeft met My Midnight Creeps ook een tweetal pittige ruwe rock albums afgeleverd. Het is eeuwig zonde dat zo'n getalenteerde muzikant zo jong het leven heeft gelaten.

Gregson
Madjack71 schreef:

Daar sluit ik me geheel bij aan!

avatar van Lennonlover
Van Buras solo heb ik nog niets beluisterd. Zal ik maar doen. Hetgeen in bedoelde met de 80% was dat deze plaat wel erg aanleunt bij Madrugada waaruit ik dan (misschien onterecht) concludeerde dat Silvert de meeste invloed had in de ter ziele gegane band.

In ieder geval, goeie plaat!

avatar van bertus99
Donker somber album met veel verwijzing naar de dood. ik hou niet zo van erg zware en vaak overstuurde de produktie waarbij de gitaar erg domineert. De drums hoor je vaak nauwelijks. Het geluid zit erg vol in het middengebied van de hoog-laag schaal. De vergelijking met Madrugada wordt gemaakt maar ik vond de platen van Madrugade veel helderder geproduceerd zodat je meer van de afzonderlijke instrumenten hoorde, iets dat volgens mij het het gitaargeluid van Buras samenhing. De composities op Long Slow Distance zullen misschien live soms beter tot hun recht komen.