Sivert Høyem - Long Slow Distance (2011)

Noorwegen
Label: Hektor

1. Under Administration (4:52)
  2. Long Slow Distance (4:28)
  3. Give It a Whirl (5:42)
  4. Warm Inside (5:18)
  12. Please *
  13. Truth Be Told *
  14. What Have I Done? *
Gregson
'Under Administration' is al te beluisteren op o.a. YouTube. Sterk nummer! Ik kijk dus reikhalzend naar dit album uit! Het zal vast weer erg mooi zijn wat erop staat.

avatar van AOVV
Absoluut geen verkeerd nummer, 'Under Administration'. Dit is de zanger van Madrugada, is het niet? Een band waarvan ik een tweetal platen wel ken, maar nooit vaak heb beluisterd. Dit klinkt erg goed, dus eerstdaags maar eens Madrugada opleggen!

Gregson
@AOVV: Sivert was inderdaad de frontman van Madrugada. Zijn vorige soloplaten zijn ook erg de moeite.

AOVV schreef:

Goed idee mi een van de beste bands ooit.

Joz
Na de dood van de gitarist heeft Madrugada hun laatste album gemaakt in 2008.

Godzijdank is Sivert Hoyem doorgegaan met het maken van schitterende muziek, lichtjes in de stijl van Madrugada (maar hoe kan het ook anders met zo'n stem).

@ Blonde Redhead: ook voor mij is Madrugada nog steeds een van de beste bands ooit. Gelukkig maaktSvert Hoyem iets wat daarbij in de buurt komt!

Joz
heb dit album trouwens éénmaal mogen beluisteren, en dit is ook weer klasse !

avatar van pietbril
De hele dag aan het luisteren, en het moet gezegd ,dit is weer een pareltje van Sivert. Ik ben zelfs van mening dat dit het beste solowerk tot nu toe is. Afwisselende nummers maar toch het best bij de meer ingetogen nummers. Beluister zeker' long slow distance 'en vooral 'warm inside', waar je kippevel van krijgt. Sivert gaat verder op een ingeslagen weg die niet voor de platte commercie kiest, en dat valt toe te juichen.

avatar van Madjack71
Een nieuwe Ane Brun en diens landgenoot Sivert Hoyem, daar krijg ik wel een smil van op mijn gezicht.

Gregson
Sivert heeft het hem gewoon wéér geflikt om een prachtig album af te leveren. Hij had iets meer tijd nodig dan 'Moon Landing', maar het is wederom adembenemend mooi. Voorlopig hoogtepunt is 'Warm Inside'.

Ik moet het album nog wat luisterbeurten geven. Het album is wat ruwer dan de vorige cd. En de stem van Sivert klinkt wat minder zalvend.

avatar van Sith Lord
Hoe vaker ik hem beluister, des te beter ik hem vind! Persoonlijke topper: Red On Maroon

avatar van Musico Pinjo
SanderW schreef:

Klinkt goed! De vorige plaat was echt een topper maar af en toe wat "smooth". Kan niet wachten tot de cd op de deurmat ligt!!

Ik moet het album nog luisteren maar Under Administration vond ik echt niets bijzonders. Maar enfin, mensen bij een cd zijn altijd wat bevooroordeeld.
Zijn stem in onomstreden vind ik.

avatar van Sith Lord
Persoonlijk vind ik Under Administration een van de mindere nummers op dit album.

avatar van Musico Pinjo
Vanochtend de eerste luisterbeurt in de auto richting het werk. Dit overdondert me nog meer dan Moon Landing. Ben tot nu toe erg onder de indruk!
Zo snel nog geen favoriete nummers maar deze cd gaat grijs gedraaid worden.

avatar van blonde redhead
Under administration vind ik wel een sterk nummer het is echter wel iets anders dan de rest van de cd. Maar het trekt je wel echt de cd in waarna het weer ouderwets genieten geblazen is met Sivert. Elke keer ben ik bang dat het niveau wel minder zijn dan zijn vorige maar tot nu toe weet hij het niveau behoorlijk constant te houden. Ongelovelijk. Heb alweer zin in zijn concert.

Joz
volgens mij tot op heden vooral reacties van die-hard Høyem/Madrugada fans....
ben benieuwd hoe dit valt bij de "rest"

avatar van Mctijn
Emotie in het kwadraat....

Op het eerste gehoor het beste solo-album van Sivert, maar misschien wel het beste dat hij daarvoor met Madrugada gemaakt heeft. Dit mag het label "rock" in ieder geval zeker dragen, i.t.t. zijn vorige solo-albums....

Ik start met 4,5*, met afstand het beste album van het jaar tot nu toe....

Heeft iemand dit album al in platenzaak aangetroffen?

Gregson
@theelauw: Hij is vooralsnog alleen in Noorwegen te koop. Hij is hier wel te koop op import. Maar dat is, net als destijds met 'Moon Landing', erg duur. Hij is het waard, daar niet van.

avatar van Guinness1980
Bij bol.com net geen 25 euro inclusief verzenden.

avatar van pietbril
Ik heb deze digitaal binnengehaald via 7digital.com voor maar 9,99 euro, prima kwaliteit.
En het loont meer dan de moeite, want dit is echt een groeier en kan best naast het beste werk van Madrugada staan!

avatar van blonde redhead
Naast het best werk van Madrugada? We moeten natuurlijk ook niet overdrijven. Maar wel naast madrugada's minste cd en dat is ook al een hele prestatie.

avatar van Poeha
Heb "Under Administration" net voor het eerst gehoord en dat smaakt absoluut naar meer. Ik wist niet dat Sivert de zanger is geweest van Madrugada. Een band die hoog op mijn ToDo lijst staat, maar waar ik nog bitter weinig van ken. Hopelijk komt daar nu versneld een einde aan.
Dit album ga ik alvast via Spotify beluisteren.

avatar van 40plus
Sivert is een meester in het creëren van een spannende sfeer. Openingsnummer is mooi. De langzame nummers zijn het beste vanwege dat broeierige. De meer "rocky" nummers komen minder uit de verf, zeker als je dat met Madrugada vergelijkt. Ik zie uit naar de komende concerten. In eerste instantie komt hij naar Crossing Border, maar ik hoop dat hij na de jaarwisseling ook een regulier concert geeft in Nederland.

avatar van blonde redhead
Ik begrijp dus dat je Groningen niet als een plaats in Nederland beschouwt. Daar spelen ze namelijk vrijdag 18 november.

avatar van Madjack71
Een wat duisterder, donkerder album van Sivert en eentje die meer raakvlakken heeft met 'zijn' Madrugada als eerdere solo albums. De melodie staat nu meer in dienst van de algehele structuur van de nummers. Maar m.i. is Sivert een groot muzikant...prachtige stem weer die ook goed past bij deze kleurenpalet. Het album opent bij mij zich niet direct in al zijn schoonheid en lijkt wat meerdere lagen te herbergen als eerdere albums, maar dat siert hem dan ook wel. Helaas is dit nog niet op vinyl te verkrijgen blijkbaar.

avatar van jolvar
Weer een totaal "eigen" geluid van deze geweldige zanger. Ik wordt iedereen keer weer geraakt door de muziek en zijn karakteristieke stem. Inmiddels heeft hij dubbel en dwars bewezen ook solo zijn plaats verworven te hebben, tenminste voor mij wel.
Enne....we zijn er hoor in Groningen! (nee ... ik woon niet naast de deur)

Vind hem solo niet zo goed als Madrugada. De nummers zijn eentoniger en lijken veel op elkaar.
Maar zijn stem blijft natuurlijk een fenomeen. Daarom ga ik uiteraard dan ff kijken in mijn dorp Groningen 18 nov

avatar van thebestfreaks
Ook op vinyl en cd limited edition, beide met 3 extra tracks.
12. Please
13. Truth Be Told