Lisa Hannigan - Passenger (2011)

Ierland

met Ray LaMontagne

6. Paper House (4:16)
  7. Little Bird (4:01)
  8. Passenger (4:18)
  9. Safe Travels (Don’t Die) (3:22)
  10. Nowhere to Go (4:06)
avatar van muziekobsessie
ben toch wel benieuwd hiernaar, a sail klinkt al leuk

avatar van Tha)Sven
Ik ook, debuut was gewoon een leuke frisse plaat. Fijne stem en hopelijk hebben de liedjes nu iets meer diepgang.

Wat een prachtig album zeg en dat duet met Ray LaMontagne is extreem mooi.

avatar van likeahurricane
Ook mooi is Little bird - live in Dublin

Andere live nummers van deze nieuwe cd

Knots

Safe travels

Passenger

avatar van muziekobsessie
duet met ray is mooi maar er staan ook een paar draakjes op. Luister zowiezo nog benjamin biolay. Daarnaast is alles zo gewoontjes

avatar van HiLL
Heel erg fijn plaatje zeg. Net weer wat beter dan haar vorige. Duet met Ray is erg geslaagd. Dit is een prachtig herfstpareltje!

Little bird is wel erg mooi met een ongelooflijk mooie clip !
YouTube - Lisa Hannigan - Little Bird (Official HD Video)

Nummer gaat over damien rice heb ik vernomen

Lisa said in a interview " It’s a snapshot in time as well.[...] But that one when I wrote it, it was really hard for me to write and really hard for me to sing for a long time, but I think it was important for me to write it. I think I needed to.”
She also describes it as not a "mean song or a brutal song or a happy song. It feels quite… quiet"

Ook interessant is dat Damien Rice eindelijk 'open' is in een interview over wat er toen precies gebeurt is en over zijn 'toekomst'
Oh No They Didn't! - "I'd give it all away to still have Lisa in my life" - Damien Rice - ohnotheydidnt.livejournal.com

avatar van IntoMusic
Wist niet eens dat zei ook een solo album heeft (inmiddels 2). Ken haar natuurlijk van het album O van Damien Rice en dat was een erg geslaagd project. Heb toch even wat gedownload om te bekijken of het interessant genoeg is om op cd aan te schaffen. Ben erg benieuwd en het kleine maar o zo mooie O Sleep (duet met één van mijn favoriete zangers van nu) maakt de verwachtingen groot .

Off-topic: Het eerste album is trouwens als een deluxe editie te verkrijgen met de Live at Fingerprints e.p.

avatar van dynamo d
Het titelnummer en vooral Home zijn mooie nummers. Voor de rest vind ik het album wel wat minder dan het debuut album van Lisa Hannigan.

3voor12 - Play - Lisa Hannigan Vera op Eurosonic 2012 - 3voor12.vpro.nl

Volgens mij heeft ze heel wat harten gewonnen op Noorderslag. Ze speelt alleen nummers van dit album.

avatar van blonde redhead
Elmilo schreef:
3voor12 - Play - Lisa Hannigan Vera op Eurosonic 2012 - 3voor12.vpro.nl

Ik vond het in ieder geval erg mooi.

Vanmorgen ineens bij Giel op 3fm, fijn wakker worden!
Vind deze ook net wat beter dan de vorige plaat van haar, maar op The Cake Sale - The Cake Sa... staan haar beste nummers. Haar stem blijft fantastisch!

avatar van Gloeilamp
Ik leerde haar kennen door (hoe kan het ook anders?) haar nummers met Damien Rice.
Lisa heeft een mooie stem en maakt fijne nummers, het nummer met Ray LaMontagne is favoriet.

avatar van clayhill
Jeetje, die stem. Melanie !!

avatar van terom
What'll I Do is zeer verslavend niemandalletje, wordt zelfs in de supermarkt en op Radio 2 gedraaid! Dus Lisa gaat doorbreken en deel uitmaken van het contingent female singer-songwriters die de ether "teisteren".

avatar van Rogyros
clayhill schreef:
Jeetje, die stem. Melanie !!

Dat is precies waar ik ook aan dacht. Bevalt me eigenlijk wel. Ik kan die stem van Melanie... pardon, Lisa, wel pruimen!

avatar van Madjack71
Dit passenger weet mij -vooralsnog- minder te pakken als het debuut Sea Sew. Het klinkt allemaal wel leuk en aardig, maar weet mij niet mee te slepen/nemen in hetgeen wat ze doet. Daarnaast doet het mij ook wel wat aan Melanie denken en daar ben ik niet zo'n grote liefhebber van.

Heerlijke plaat! Bijna elk nummer is raak. Mevrouw Hannigan heeft een zeer aangename stem en weet soms fijne folkaccenten in haar indiepopliedjes te leggen. Knots behoort tot mijn favoriete nummers van de laatste maanden. Leuke clip ook. Verder zijn Passenger en Paper House prachtige miniatuurtjes, en ook What'll I Do mag er zijn.

avatar van Marteen
Live klinkt Lisa een stuk beter. Desondanks een prima album.

avatar van IntoMusic
Een 'stuk' beter wil ik niet zeggen, maar wel opvallend hoe relaxed ze live performed en dat haar muziek live nog beter tot haar recht komt. Voor mij absoluut een aanwinst in de muziek en samen met Damien Rice onovertreffend als duo.

avatar van douwef
Gisteren Lisa nog gezien in Paradiso. Ik vind de nummers die ze live brengt nog beter uit de verf komen dan op plaat terwijl dat al ontzettend goed is. Ook viel me op dat ze Live sommige nummers met iets meer op tempo speelt dan op de plaat. Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk van
haar kunnen ben ze komt heel relaxed over maakt contact met het publiek en is live echt ontzettend goed

avatar van likeahurricane
Live in Amsterdam:

O sleep

What'll I do

What'll I Do, wordt gewoon gedraait in de Burger King
Ik was natuurlijk positief verrast, ik heb haar nog niet eerder op TV gezien.

avatar van Carolaah
I like!
Heb het album nu een paar keer beluisterd.
En ik ben erg positief gestemd! Super..

Ik was eerst bang dat een Lisa zonder Damien zou zijn als een bed zonder matras
(ehm ja een beter metafoor kan ik nu even niet zo snel bedenken )..
Maar niks is minder waar.. begrijpelijk dat ze ook een solo-carrière is gestart, want haar stem en muziek mag er zeker zijn.. Prachtig. Ik stem nog even niet, omdat ik het album nog niet zo goed ken, maar binnenkort zal een stem volgen!

avatar van keijzm73
Zeker een goed album. Klinkt meer volwassen dan haar debuut 'Sea Sew'. Wel lang geleden dat ik Lisa luisterde moet ik bekennen. 'Grijs' gedraaid toen het uitkwam. Binnenkort beide albums maar weer eens luisteren. Vrouwelijke artiesten blijven op een of andere manier in de achterhoede bij me!?

Haar eerste album blijft toch beter naar mijn mening. Bevat meer emotie dan in deze album.
Dit is toch echt een stap radio vriendelijker als het ware dan de vorige album, meer pop.
Alleen Little Bird blijft een echte klassieker.

avatar van rolandobabel
kan iemand laten weten of je nog steeds iets objectief kan beoordelen, als je verliefd wordt op de stem? wat hierbij namelijk het geval is, ik bedoel; hoe kan ik dit album dan nog goed beoordelen?