A Winged Victory for the Sullen - A Winged Victory for the Sullen (2011)

Neoklassiek
Label: Erased Tapes

1. We Played Some Open Chords and Rejoiced, for the Earth Had Circled the Sun Yet Another Year (6:18)
  2. Requiem for the Static King Part One (2:45)
  3. Requiem for the Static King Part Two (7:37)
  4. Minuet for a Cheap Piano Number Two (3:09)
  5. Steep Hills of Vicodin Tears (4:26)
  6. A Symphony Pathetique (12:41)
  7. All Farewells Are Sudden (7:35)
avatar van bone machine
bone machine (crew)
Samenwerkingproject tussen Dustin O'Halloran & Adam Wiltzie van Stars of the Lid .

khonnor
combinatie van het elegische drone/ambient gitaarwerk van adam wiltzie en de minimalistisch romantische piano en strijkerspartijen van dustin o'halloran

het truukje van beide heren wordt misschien wat voorspelbaar maar blijft wondermooi om naar te luisteren

avatar van Tha)Sven
Het is wel mooi inderdaad, maar het truukje is wel erg voorspelbaar. Liever zie ik dan weer eens een nieuwe plaat van Stars of the Lid. Ik vind de nummers met de piano op de achtergrond ook een stuk mooier dan de andere.

Wondermooi album!!

tuktak
live nog wel een slagje mooier moet ik zeggen.

Sietse
Op zich een mooie plaat maar echt "wild" word ik er niet meer van.

avatar van we tigers
ik deel het sentiment, Sietse. Ik wil 'm heel graag heel mooi vinden, maar de echte klik ontbreekt.

avatar van cichlisuite
Hier wordt de klik alsmaar groter, prachtig ingetogen werk!

Heb ze afgelopen avond live mogen aanschouwen in het mooie Antwerpen in een prachtige zaal de Roma waar werkelijk alles tot zijn recht kwam, prachtig viool werk met drones diep binnen dringend in mijn ribbenkast in samenspel met de piano door Dustin O'Halloran.
Werkelijk subliem!

Begrijp overigens wel de teneur die ik wel meer zie/hoor trouwens, in de zin dat het allemaal wel al een keer gedaan is!
Wellicht komt er een periode van Ambient moeheid aan.......en dat vanuit mijn mond (b)lijkt onvoorstelbaar.

Sietse
ik als ambient/drone muzikant heb daar al een tijdje last van eigenlijk. Althans wel wat betreft zweverige new age aandoende ambient drones (denk ongeveer alles de laatste maanden uitgekomen op 12K, Low Point, Hibernate en Home Normal en meer van dat soort labels)

avatar van MrUpheavel
Zo mooi, zo kalmerend. Ik geef toe dat ik er de eerste keer niet aandachtig naar heb geluisterd (aandachtig luisteren naar drone is héél moeilijk), maar toch wist ik na het laatste nummer dat ik zojuist een topplaat had gehoord. A Winged Victory For The Sullen is niet alleen een mooie naam, de muziek die ze maken kan je ook alleen omschrijven als ‘mooi’ of misschien ‘oprecht’. Lekker minimalistisch, lekker klein, en toch zo vol. Geen pakkende deuntjes: ik herinner me geen enkel nummer dat op het album stond, maar met zijn simpele en ingetogen klanken die almaar aanzwellen en afnemen doet het album toch denken aan het betere post-rock werk. Dan wel zonder gitaren en drums… en dus eigenlijk helemaal anders.
Een dikke vier.

Mijn favoriete album van 2011!

avatar van alpeko
Deze plaat wordt steeds beter en beter. In het begin eigenlijk alleen maar in de auto gedraaid en dan vervliegt er veel.

Voor deze plaat geldt eigenlijk hetzelfde als ik bij Riceboy Sleep heb. Zelden zo geboeid zitten luisteren naar vrijwel niets. Een kalme oceaan en pas na 45 minuten besef je dat jij daar al die tijd op hebt liggen dobberen.

avatar van John Doe
Zeker een heel aangename mooie plaat. Hoewel in het begin het album minder leek te worden bij een volgende luisterbeurt, bleek dat later gelukkig om te keren en groeide m´n waardering weer. Een aanrader wat mij betreft om af en toe op te zetten, op zacht volume het liefst, dan maakt dit album bij mij het meeste indruk, het lijkt dan puurder uit de stilte tevoorschijn te komen.

Steep Hills of Vicodin Tears vind ik een prachtige emotionele parel van een nummer.

Case4
Dustin O'Halloran was met zijn kamermuziek al een tijdje favoriet dus deze plaat kwam als een leuk geschenk. Drie kwartier heerlijk dromerige pianomuziek met strijkers en drone is precies lang genoeg om de plaat in z'n waarde te laten.

Het album profileert zich verder eigenlijk niet zo heel sterk. Ik kan het dan ook al vrij snel op de hoop platen gooien die zich ook in dit genre bewegen (Rachel's, Dustin's solo werkjes, Dakota Suite, etc.) en dat is een beetje jammer.

Desalniettemin een goede plaat die wat mij betreft vraagt om vaker beluisterd te worden.

avatar van VictorJan
De heren van A Winged Victory noemen beiden hun drie favoriete platen allertijden: Skyline Reviews » De top drie van: A Winged Victory for the Sullen - skylinereviews.com

avatar van John Doe
Leuk. Ook om te zien dat de ratio van verhogers bij dit album hoog is. Wat ik wel zou verwachten ook. Mooie officiele video gevonden die de emotionele intensiteit van deze subtiele 'ambient' goed naar voren laat komen. Nog niet zo bekend dus ik post 'm en voeg 'm toe hierboven.

A Winged Victory For The Sullen - Requiem For The Static King Part One (Official Video)

avatar van John Doe
Blijft een heerlijk album. Heel spaarzame tonen, maar toch een vol geheel waar positiviteit en melancholie sterk in samenkomen. Misschien is deze plaat ook wel extra passend in de relatief melancholieke herfst!

avatar van chevy93
A Winged Victory for the Sullen: "Atomos VII" | Tracks | Pitchfork

Nieuwe EP aangekondigd, 28 april. ATOMOS VII heet het.
En is een voorproef voor hun tweede volledige album: ATOMOS.

avatar van meneer
Man man man, wat is 'Steep Hills of Vicodin Tears' mooi...

avatar van Chameleon Day
Liefhebbers van dit album zouden ook eens Slow Meadow - Slow Meadow (2015) - MusicMeter.nl kunnen beluisteren. Zou zo maar eens goed in de smaak kunnen vallen...

avatar van Gizzmann
Dit is weer een album dat mij nu (het staat momenteel bij mij aan) mij heel erg aan het helpen is met mijn mentale gezondheid Needed this.