Interview - Snakes and Lovers (1980)

Alternatieve titel: Interview

Label: Virgin

1. Hide and Seek (3:01)
  2. Adventurers (4:53)
  3. It's Over Now (2:49)
  4. The Conqueror (4:14)
  5. To the People (3:39)
  6. Style on Seaview (4:17)
  7. A Gift (4:35)
  8. I Hope It's Me (4:09)
  9. Crossing Borders (2:45)
  10. Until I Hold Her (7:28)
  11. Union Men (3:42)
avatar van BoyOnHeavenHill
Perfecte popmuziek, een beetje als Graham Parker ten tijde van Stick to me maar dan met melancholie in plaats van woede. Volgens mij nooit op CD verschenen, maar als je hem op vinyl tegenkomt doe je er goed aan hem terstond aan te schaffen als je van scherpe en klassieke Engelse popmuziek houdt (en als je natuurlijk een draaitafel hebt).

avatar van Dibbel
Ik heb hem op LP, maar kan hem niet meer voor de geest halen. Zal hem weer eens naar onder halen. Stick To Me heb ik immers laatst ook weer met veel genoegen opgezet.

BobbieMarley
Hee, iemand heeft deze prachtplaat eindelijk toegevoegd! Een van die vergeten meesterwerken uit de jaren 80! Ik sluit me helemaal aan bij BoyOnHeavenHill, dit is perfekte powerpop! Een schande dat deze plaat nooit op cd uit is gekomen!!!

BobbieMarley
BobbieMarley schreef:

Hij is wel op cd te koop, Casper! Bij Pete Allerhand zelf, via zijn website www.3caballeros.co.uk!

avatar van Lura
Dibbel schreef:

Heb je hem niet meer kunnen vinden?

avatar van Dibbel
Ja, valt toch mee na 10 jaar, niet?
Draait nu en valt inderdaad niet tegen.
Op vinyl, nieuwstaat, Duitse persing.

avatar van Nitsfan
Ja, een pareltje van meer dan 40 jaar geleden. "Style On Seaview" is voor mij het prijsnummer.
Powerpop kun je dit toch echt niet noemen, overigens. Het is gloedvolle pop, in pakweg de helft van de gevallen uptempo.
Enne, ik hou me aanbevolen voor een loepzuiver opgepoetste *officiële* heruitgave op cd.