MED - Classic (2011)

met Hodgy Beats

11. Flying High (2:15)
  12. Medical Card (2:39)
  13. 1 Life 2 Live (2:54)
  14. Mystical Magical (2:25)
avatar van FlyLo
De titeltrack is in ieder geval érg goed. Where I'm From is iets minder maar zeker niet slecht
Album is grotendeels geproduceerd door Madlib.
Verrassing van het jaar?

avatar van V.B.
Beats zijn heel tof! Heb het gevoel dat Madlib weer eens een klein beetje zijn best heeft gedaan. Verder is War&Love door Alchemist ook welkom en is dit toch echt een aanrader!

avatar van Srananbloke
Mijn Madlib-mood was een beetje weggezakt door wat tegenvallende albums, maar met de beats in dit album maakt hij veel goed. Vooral Flying High, Medical Card en Mystical Magical vind ik erg lekker! En de flow van MED kan ik sowieso erg waarderen. Lekker album!!

avatar van Harderwiek
Al gelekt? Maar eens opzoeken. Interessant project!

Rene1979
Ben weer erg blij met dit album. Eigenlijk zin de beats meer dan prima te noemen en ik houw el van MED zijn manier van rappen. Dus voor mij een topalbum geworden.. Mooi jaar 2011

Rene1979
Zelfs een halfje verhoogt. Madlib heeft in tijden niet zo goed geproduceerd.

avatar van thgryda
Dat klopt, al ben ik minder lyrisch over het album in zijn geheel. Madlib heeft een paar erg vette tracks geproduceerd op dit album en MED is een goeie mc. Maar net als op zijn vorig album mis ik nog een beetje constantheid, enkele heel vette uitschieters (toen hold on en never give you up dacht ik) worden afgewisseld met degelijk tot goede nummers. Het geheel is me echter net iets te warrig en mist hier en daar wat kracht voor een echt hoge score. Maar de eindconclusie blijft positief, leuk album met een paar erg dikke tracks zoals classic, mystical magical en blaxican. Misschien dat ik hem na een paar extra luisterbeurten nog meer weet te waarderen.

avatar van MAS
MAS
Het album zit goed in elkaar maar ik vind het verder niet heel speciaal. Een classic gaat dit zeker niet worden voor mij.

avatar van FlyLo
Jammer. Wisselvallig album, grotendeels door MED en enkele matige gastartiesten. Beats variëren meestal tussen goed en zeer goed.
Geen idee of het weer gerecycleerde beats zijn of niet maar buiten MJ stoort niemand zich daar aan

avatar van Timmie
Verassend! Ik had dit album maar ik had het nog niet echt geluisterd.
Gister en vandaag is goed beluisterd, en het is goed. vooral de beats! Madlib produceert weer goed! De raps zijn ook goed maar niet uitstekend.

Toptracks:
Mystical Magical
Blaxican
War & Love (De beat is geniaal)
Outta Control (op een of andere manier doet me dit denken aan iets. ik weet nog niet wat.)
Medical Card (Joint after Joint )

Ik ben aangenaam verast door deze plaat! 3,5*

avatar van Nr.4
Dope album, Madlib is een baas en MED gewoon een toffe rapper. Lekkere tracks genoeg, weinig missers. Ook weer geen classic.

avatar van Nr.4
Hij moet het wel vooral van de toffe producties hebben, maar gaat daar in al z'n onopvallend verder prima mee om. Geen bijzondere raps, wel erg fijne tracks zoals Classic, Blaxican, War & Love en Where I'm From.