Sylvia Millecam - Lekker Puh (1997)

1 stem

Label: Epic

1. Mooi in Zien Onderbroek (3:20)
  2. Blijf bij Mij (3:30)
  3. Pas Toch op voor de Stoeprand (4:03)
  4. Deinend op de Amstel (4:48)
  5. Enquête (3:58)
  6. Meiden Gaan voor de Top (3:18)
  7. 66 Files (3:29)
  8. Lekker Puh (4:14)
  9. Morgen Vlieg Jij Er Uit (3:28)
  10. Amsterdam Miks (3:43)
  11. Blijf bij Je Wijf (4:00)
  12. Voor Altijd van Jou (4:32)

met Ernst Daniël Smid

13. Amsterdam Miks (Gabberversie) (3:31)
  14. Amsterdam Miks (House-versie) (4:05)
0,5
Vermoeiend cabaretesk geneuzel. Ik vind haar stem vervelend om naar te luisteren, ook als ze een typetje doet en de muziek kennen we al. Maar ook de muziek is niet van hoog niveau. Het klinkt een beetje goedkoop allemaal.

avatar van dix
dix
Maar waarom zet je dit dan ook in godesnaam op?

dix schreef:
Maar waarom zet je dit dan ook in godesnaam op?

Puur uit nieuwsgierigheid. Ik vroeg me af of de studio er nog wat van kon maken met haar stem, maar het bleek nog erger dan gedacht. Het is ook niet grappig en daar zou ze het van moeten hebben, aangezien het echt onaanhoorbaar is.

avatar van nlkink
Is het echt zo dramatisch dat je er 0,5 als beoordeling voor geeft? Her en der zie ik vaker discussies waarbij men niet valt over de recensie zelf maar vanwege het ogenschijnlijke gemaak waarmee sommige mensen een 0,5 uitdelen.
Let wel, ik heb het in mijn begintijd bij MM ook wel eens gedaan maar tegenwoordig deel ik ze niet meer uit.

avatar van bikkel2
Millecam was toen behoorlijk populair en dan is het gevolg vaak een cd.
Ik ben er niet nieuwsgierig naar. Ik vrees namelijk dat het heel melig en flauw zal zijn.
Verder was het best een leuk mens. Soms wat te gemaakt hysterisch naar mijn idee.
Triest hoe het eindigde voor haar.

avatar van nlkink
Ze zong ook vaak in het consumentenprogramma Hoe Bestaat Het? en ik kan niet zeggen dat ik me toen aan haar voordracht stoorde.
Overigens zou ik zelf nooit een CD van Sylvia Millecam kopen omdat ik weet dat ik er niks aan zou vinden. Ze was idd wel een beetje "over the top" maar ze werkte ook jarenlang mee aan programma's als Knoop In Je Zakdoek. Dat compenseert veel bij mij.

avatar van bikkel2
Ben ik met je eens. Later ging ze bij RTL een zelfstandig programma maken, wat vol nogal flauwe humor zat.
In knoop en Hoe Bestaat het vond ik haar ook leuk.
Maar een zangeres was het natuurlijk niet echt.
Dit zal ook duidelijk geen serieuze poging tot zulks zijn.

avatar van haythijs
Ooit nog eens een gastoptreden bij Normaal met Hiekikowokan. Niet de beste versie van dat nummer

nlkink schreef:
Is het echt zo dramatisch dat je er 0,5 als beoordeling voor geeft?

Ja, het is echt zo dramatisch. Ik deel ook niet zo vaak 0,5 uit, maar ook als je van cabaret houdt is dit erg slecht en niet leuk (ook niet in die tijd, die ik zeer bewust heb meegemaakt). Als je van muziek houdt, is dit al helemaal niets.

Hoe ik over de persoon Sylvia Millecam denk, heb ik niet meegenomen in mijn beoordeling, overigens.