Belle and Sebastian - Push Barman to Open Old Wounds (2005)

Label: Jeepster

1. Dog on Wheels (3:11)
  2. The State I Am In (4:59)
  3. String Bean Jean (4:43)
  4. Belle and Sebastian (4:36)
  5. Lazy Line Painter Jane (5:49)
  6. You Made Me Forget My Dreams (3:50)
  7. A Century of Elvis (4:29)
  8. Photo Jenny (3:14)
  9. A Century of Fakers (4:29)
  10. Le Pastie de La Bourgeoisie (3:10)
  11. Beautiful (5:13)
  12. Put the Book Back on the Shelf (6:25)
  13. This Is Just a Modern Rock Song (7:12)
  14. I Know Where the Summer Goes (4:37)
  15. The Gate (4:27)
  16. Slow Graffiti (3:25)
  17. Legal Man (2:42)
  18. Judy Is a Dick Slap (4:05)
  19. Winter Wooskie (2:41)
  20. Jonathan David (2:59)
  21. Take Your Carriage Clock and Shove It (3:35)
  22. The Loneliness of a Middle Distance Runner (4:34)
  23. I'm Waking Up to Us (3:49)
  24. I Love My Car (5:12)
  25. Marx and Engels (3:45)
avatar van starbright boy
Samenvoeging van alle Jeepster EP's op één dubbel-cd. Ondanks een paar van hun mindere nummers een prachtplaat. Maar ik heb alle EP's al. Ik ben trouwens benieuwd of die nu "out of print" worden.

Als dat zo is, dan moet ik nog snel die van Waking Up To Us kopen. Da's de enige die ontbreekt uit bovenstaande lijstje.

Ik vind het wel handig: alles lekker bij elkaar op een dubbelaar. Heerlijk. Dat zet je ook veel makkelijker op. Ik ga hem zeker kopen dus.

Mmm, ik grijp toch een stuk sneller naar de Dog On Wheels EP dan naar de A Century Of Fakers EP. Maar als je ze nog niet los hebt gekocht, dan is deze CD wel een uitkomst inderdaad.

Ik vind EP's onhandig: ze zijn zo snel weer afgelopen

Daar is de repeatknop voor uitgevonden.

Het Artwork is zoals we van ze gewend zijn weer uitstekend. Ik heb de limited versie en dat is gewoon mooi om te hebben.

Voor niet zulke grote B&S-fans is dit zeker een aanrader: dit is beslist geen album met b-kantjes of rariteiten materiaal. Het zijn volwaardige songs die ook rustig op een regulier album hadden kunnen staan. Laat je hier zeker niet door misleiden.

avatar van bonothecat
Ik luister nu naar de cd....maar het is wel een overdosis b&s. Volgens mij zijn ep's van ze beter te behappen. Dus voor mij een kwestie om de 25 nummers in sessies van een stuk of 5 tegelijkertijd te gaan luisteren!

Je kunt ze beter in 4 sessies van 4 en 3 sessies van 3 luisteren.

avatar van bonothecat
Dat zijn de ep's zoals die zijn uitgegeven? .....

avatar van Ward
Waarom staat op deze CD A Century Of Elvis voor Photo Jenny, terwijl op de Lazy Line Painter Jane EP Photo Jenny juist voor A Century of Elvis staat. De rest van de nummers staan toch wel in de volgorde van de EP's.

Bono: ja.

Volgens mij zijn ze op een gegeven moment overgestapt op 3 nummers per EP, omdat ze anders geen hits konden scoren. In Engeland worden singles/eps met meer dan 3 nummers niet meegenomen voor de hitlijsten.

avatar van VanDeGriend
Ik heb deze vandaag gekocht. Ken helemaal niks van ze maar nieuwgierig was ik wel en het doosje is mooi:-). Op t eerste gehoor niet spectaculair maar zal t wel even tijd geven. Nog geen stem dus

VanDeGriend schreef:

Bijzondere keuze om dan juist met dit album te beginnen .
Maar ik denk wel dat deze verzamelaar een duidelijk beeld geeft van deze band. Vind je dit goed, dan kun je met een gerust hart de andere albums aanschaffen.

avatar van VanDeGriend
aERodynamIC schreef:

Bijzondere keuze om dan juist met dit album te beginnen .

In mijn favo platenzaak (Velvet Breda) werd mij gemeld dat dit een prima instapper was en representatief voor hun werk. Vandaar. En nogmaals...wat een mooie verpakking zeg.

avatar van Martin Visser
eens hoor. lijkt me perfecte plaat om mee te beginnen. Ik kende een paar oudere albums via internet en heb deze als eerste origineel in mijn bezit. prachtig prachtig prachtig

Toine Rorije
Ik ben dan iemand die niet voor elke drie nummers naar de platenboer holt. Vandaar dat ik erg blij ben met dit ding.

avatar van twin
Klinkt goed tot nu toe, moeilijk te beschrijven wat voor stijl dit nu is. Heb ik een goed album te pakken of raden jullie me ander aan??

avatar van Yak
Yak
Een ander B&S-album bedoel je?

Ik vind de songs op de oude Belle & Sebastian-cd's (t/m Modern Rock Song) hun sterkste werk, dus in die zin heb je wel een voltreffer met deze verzamelaar. Maar als je deze muziek goed vindt, kun je ook direct achter Tigermilk, If You're Feeling Sinister en The Boy With The Arab Strap aan gaan.

avatar van Yak
Yak
Is dit gast met die pet op de cover trouwens Jens Lekman, of lijkt hij er gewoon erg veel op?

Toine Rorije
De twee mannen op de cover heten (volgens het boekje); Gerry McLean of Jack McConchie. dus

avatar van levenvergeten
side one is prachtig, maar side two zakt toch wel een stuk in, als je ze allebei achter elkaar draait merk je het verschil. dus: 5* voor side one en 3* voor side two, maakt 4* in totaal

Winter Wooskie in de auto tijdens een rit door een mooi sneeuwlandschap!

avatar van bert
poeh, ik kom niet door de eerste 10 nummers heen, dat terwijl ik life pursuit best een goed album vind.....

Bij mij is het dus andersom...

avatar van starbright boy
starbright boy schreef:

Inmiddels weet ik het antwoord: Ja. een deel is al niet meer te krijgen en de anderen gaan er ook uit.

wat een genot was dit op Lowlands!!

op deze plaat vind ik vooral Belle & Sebastian, Jonathan & David (klonk op LL ook erg goed:) ), Beautifull, Le Pastie de Bourgeoisie

Eindelijk 's alles gehoord (kende alleen de laatste 2 nummers nog niet). Blijf erbij dat de Belle and Sebastian t/m '98 briljant was. Daarna is het nog maar een enkel liedje dat me echt weet te raken. 4*

avatar van levenvergeten
Ik heb precies het zelfde herman.

avatar van thetinderstick
De fans wisten al dat op de EP's van B&S vaak ook hun beste nummers te vinden zijn. Deze verzameling van Jeepster EP's was het eerste album van B&S dat ik heb aangeschaft, en ik ben erg blij dat ik dat heb gedaan. Wat een pareltjes zitten er hier tussen! Teveel favorieten om op te noemen, maar ok, die ik dan toch wil noemen zijn: 'Beautiful', 'Dog On Wheels', 'Photo Jenny', 'You Made Me Forget My Dreams, 'Lazy Line Painter Jane', 'The Loneliness Of A Middle Distance Runner', 'This Is Just A Modern Rocksong' en 'I'm Waking Up To Us'. 'A Century Of Fakers' mag ik trouwens ook niet vergeten... 5*