I Am Kloot - I Am Kloot (2003)

Label: Echo

1. Untitled #1 (4:21)
  2. From Your Favourite Sky (2:46)
  3. Life in a Day (2:46)
  4. Here for the World (3:26)
  5. A Strange Arrangement of Colour (2:40)
  6. Cuckoo (3:24)
  7. Mermaids (3:39)
  8. Proof (2:46)
  9. Sold as Seen (2:55)
  10. Not a Reasonable Man (3:06)
  11. 3 Feet Tall (3:04)
  12. The Same Deep Water as Me (4:06)
Leuke rockmuziek. Cuckoo is een blijvertje!

Komen zij binnenkort niet naar Tivoli of zijn ze al geweest en heb ik ze gemist?

Volgens mij was dat 2 maanden geleden ofzo?

Die zanger van I Am Kloot doet me heel erg aan iemand denken... Op wie lijkt zijn stem?

Hehe. Dat zijn de moeilijkste vragen die je kunt stellen, vind ik. Ik moet je alleszins het antwoord schuldig blijven.

Ja, ik weet het zelf ook niet. Misschien komt iemand anders er wel op.

Vast wel. Genoeg muziekfreaks aanwezig .

Ik vind hem iets weghebben van Liam Gallagher of misschien ook wel iets van de zanger van The Verve..

avatar van Sander B.
Zang doet mij ook wel denken aan ''Lee Mavers'' van The La's.

avatar van starbright boy
Liam hoor ik er helemaal niet in. Lee Mavers komt nog het dichtste van de drie genoemden.

Ja, ik denk dat dat het wel 's zou kunnen zijn! Liam en Richard iig niet.

Ze staan morgenavond in Tivoli.

ben naar het concert in tivoli geweest. echt heel erg goed. De stem doet mij denken aan een soort kruising tussen john lennon en neil young...hm dus...

avatar van The Scientist
Heb deze maar eens geluisterd omdat ik hoorde dat ie wel goed is. Maar het valt me toch behoorlijk tegen. De muziek houdt me niet geinteresserd, ik dwaal af tijdens het luisteren. Vind het dus gewoon een mindere band dan het (zeer vergelijkbare) betere Death Cab For Cutie. Geef het 2,5*

Jornaquin
Beetje late reactie maar goed maar zo vergelijkbaar vind ik het niet met Death Cab For Cutie. Ik ga ook niet zeggen dat de 1 beter is dan de andere want ik vind ze allebei goed

avatar van Kaaasgaaf
Proof is 1 van de mooiste nummers die ze hebben geschreven en die staat op deze plaat. Maar al met al (ondanks dat er nog veel meer prachtigs op dit album te vinden is) is deze toch wel vele malen minder dan hun debuut, dat blijft tot op heden hét meesterwerk van deze band. Van de laatste plaat ''Gods and Monsters'' werd ik warm noch koud, zo erg is het hier absoluut niet. Maar I Am Kloot is voor mij wel hét voorbeeld van een band met een heel eigen sound, die ze na 1 zeer geslaagd album bewust verlaten hebben. De muziek op dit titelloze album zit namelijk erg goed in elkaar en gaat zeer avontuurlijk alle kanten uit, maar het klinkt wel allemaal alsof het al zovaak al eerder is gedaan en lijkt geforceerd opgezocht door de band. De hidden-track (die zeer irritant-interessant vóór het eerste nummer te vinden is) is bijvoorbeeld erg Jimi Hendrix (het begin refereert heel makkelijk aan Little Wing). Toch krijgt deze plaat een 4 van mij vanwege al die gouden melodieën en de meeslepende stem en de zeer sterke teksten zo nu en dan (hoewel nooit zo origineel als op het debuut). Ter vergelijk: Natural History kreeg van mij een 5 en Gods and Monsters een 2. Hopelijk blijven ze dus niet in dit niveau bergafwaarts gaan, anders blijft er natuurlijk helemaal nix meer over.

avatar van Bighead
Ik moet zeggen dat ik hun debuut niet echt goed ken... maar nummers als 'From your favourite sky' en 'Cuckoo' komen toch maar weinig voorbij...intense melodie...helder geluid.. ruw randje... origineel en toch pakkend.
4,5* en ik zal Natural History nog eens luisteren...

avatar van Bighead
Inmiddels op 5* en een plaatsje in de top tien...

avatar van bonothecat
Op het moment speelt bij het luisteren van I Am Kloot heel erg mee, hoe de zanger zich presenteert tijdens een concert. En dat is ronduit bot en arrogant. Het zal wel door komen door zijn afkomst (Manchester). Maar dit gedrag strookt totaal niet met de gevoelige liedjes die I Am Kloot meestal maakt. De muziek is lekker basic, maar wel erg intens. 4,5* is wel erg rijk beloond voor deze cd, ik maak er voorlopig 3,5 van.

avatar van bonothecat
bonothecat schreef:

Eens kijken of hij zich vanavond in de melkweg gedraagt...misschien kan er dan weer een halfje bij

avatar van Reint
Geweldig album, alleen voor The Same Deep Water as Me al 4 sterren.

avatar van starsailor
Ik spreek uit ervaring dat de zanger een erg symphatieke man vol humor is. Waarschijnlijk was het publiek niet zo gezellig....

Hij klinkt ook een beetje als David Jones van The Monkees. Heeft misschien iets met Manchester te maken?! Leuk bandje, goede teksten veelal (witty!) - dit is tot dusver mijn favoriete plaat van ze. Vier sterren.

deze onlangs voor 5 euri's tussen het 2e hands materiaal gevonden. wat een mooie cd! erg goede muziek, zanger heeft een fijne stem om naar te luisteren, goede teksten en variatie.

goed man! hoe is hun eerste cd? vergelijkbaar?

avatar van starsailor
kun je blind kopen!!

avatar van kappottevic
fijn fijn fijn. en dan ga ik nu aan de "nieuwe" cd beginnen!

nog even over het stemgeluid: lijkt t ook niet wat op de R.E.M. voorman (Stipes)?

avatar van snarf349
the same deep water as me, briljant !

djeffibrelich
snarf349 schreef:
the same deep water as me, briljant !

dat is een overduidelijke verwijzing naar the cure,
die songtitel.

avatar van Brain Stew
Jep, Robert en Kloot zaten samen in bad toen ze dat nummer schreven.

Zullen ze ondertussen wel gestaard hebben From The Edge Of The Deep Green Sea, door al die Make-Up in het water.

avatar van Gizzmann
Kleine 3,5*

Cuckoo en Mermaids kende ik al en door die twee erg fijne nummer had ik redelijk grote verwachtingen van dit album. Maar helaas, de rest is stukken minder, op het sterke 3 Feet Tall na dan. Het is wel nog steeds allemaal leuk om naar te luisteren, vandaar net geen 3,0.

edit: Toch maar een halfje verlaagd. Past beter zo.