Talk Talk - Essential (2011)

Label: EMI

1. Talk Talk (3:17)
  2. Today (3:28)
  3. Have You Heard the News (5:06)
  4. My Foolish Friend (3:19)
  5. Dum Dum Girl (3:50)
  6. Such a Shame (5:43)
  7. It's My Life (3:54)
  8. Tomorrow Started (5:58)
  9. Happiness Is Easy (6:32)
  10. Life's What You Make It (4:28)
  11. Living in Another World (6:55)
  12. Give It Up (5:17)
  13. Eden (7:41)
  14. Desire (7:01)
  15. I Believe in You (6:01)
avatar van dazzler
essential TALK TALK

Puike verzamelaar van Talk Talk in de budget reeks Essential van EMI.
Alle bekende singles staan er op, zelfs de non-album single My Foolish Friend.

En van elk album ook één van de betere albumtracks zoals Have You Heard the News,
Tomorrow Started of Happiness Is Easy. Ook drie tracks van het hier op MuMe aanbeden
Spirit of Eden (1988). Opmerkelijk is dat er gekozen werd voor de albumversies
van de meeste singles. Erg jammer in het geval van Such a Shame vind ik.

Voor de rest een prima instap voor mensen die de groep willen leren kennen.

avatar van Poeha
Natuurlijk ontbreekt hier zeker wel de track: Renée, dazzler.
Een gemiste kans hier.

avatar van Rinus
Goede verzamelaar, zeker voor het geld. En gelukkig de mooie track Tomorrow started erop, mijn inziens de beste song van het album It's my life. En inderdaad alles in de lange album versies.

Het is vreemd dat deze verzamelaar lager gewaardeerd wordt op Musicmeter, dan voorgangers. Hier staan namelijk 15 goed geselecteerde nummers op, terwijl je op die andere album vaak voor een groot deel hetzelfde krijgt, minus een aantal nummers.

Ook is dit in 2011 uitgegeven en is de muziek dus geremastered. Ik vind het juist wel goed dat vaak voor de langere albumversie is gekozen, want die vind ik bij Talk Talk juist zo goed en beter dan de singleversies. Het strakke basic groen artwork houdt het ook simpel en direct. Waar voor je geld, voor deze budgetverzamelaar, van bijna 70 minuten.

avatar van pureshores
hij ligt geloof ik voor 5 euro bi jde FRS, voor instappers inderdaad in 1 klap alles bij elkaar INCl My foolish friend die verder alleen op A sides B sides en Natural history staat

avatar van dazzler
De reden waarom deze lager wordt gewaardeerd is wellicht
de verzuchting dat dit de zoveelste verzamelaar is en de platenfirma
weer maar eens geld wil slaan uit het werk van een van de grote namen.

Tot zever de brompotten.

Je kan het ook anders bekijken. Oudere verzamelaars raken uitgeput
of zitten in een wat verouderd jasje (zowel qua artwork als masterkwaliteit)
en jongere generaties hebben op deze manier de kans om Talk Talk te leren kennen.

En dat het dan mag gebeuren met zo'n goed samengestelde tracklijst is mooi meegenomen.

avatar van Mjuman
D'r zaten blijkbaar nog niet genoeg nagels in de doodskist van Talk Talk - deze ene kan er ook nog wel bij. Zal mij benieuwen wanneer die uitvreters bij EMI nou eindelijk eens in staat zijn om een complete liefst chronologisch geordende compilatie uit te brengen met AL het werk van Talk Talk, met een boekwerk(je) erbij. Het zal er wellicht niet van komen, gezien de het verdeelde eigendom van de rechten op hun werk.

Tot die tijd zullen we dit soort rip-offs moeten velen - iedere keer weer een carpaccio met iets ander garnituur gepresenteerd krijgen als een complete nouveauté is eigenlijk zum Kotzen. Ik zou eenieder die zijn pegels hierin investeert om Talk Talk te leren kennen willen adviseren om Spirit of Talk Talk (2012) te kopen - verrassender, eigentijdser en sympathieker, een mooi tribuut aan een band die ons nog lang in de oren zal blijven klinken, al mag die hierboven omschreven box van mij er zsm komen.

Interessante tip Mjuman, bedankt.

Voor diegene die aarzelt, dit Essential heeft dezelfde inhoud + 3 extra songs in vergelijking met het hoog gewaardeerde: Talk Talk - Natural History (1990)