Pearl Jam - Live: October 22 2003 Benaroya Hall (2004)

Label: Ten Club

1. Of the Girl (5:25)
  2. Low Light (4:21)
  3. Thumbing My Way (4:51)
  4. Thin Air (4:28)
  5. Fatal (3:52)
  6. Nothing as It Seems (6:02)
  7. Man of the Hour (4:00)
  8. Immortality (6:20)
  9. Off He Goes (5:56)
  10. Around the Bend (4:11)
  11. I Believe in Miracles (5:32)
  12. Sleight of Hand (5:15)
  13. All Or None (6:18)
  14. Lukin (2:07)
  15. Parting Ways (3:59)
  16. Down (3:08)
  17. Encore Break 1 (0:51)
  18. Can't Keep (3:17)
  19. Dead Man (4:26)
  20. Masters of War (6:08)
  21. Black (7:43)
  22. Crazy Mary (7:15)
  23. 25 Minutes to Go (4:46)
  24. Daughter (6:31)
  25. Encore Break 2 (1:08)
  26. Yellow Ledbetter (6:01)
avatar van henk01
Fantastische registratie!!

4.5*

avatar van Ronald5150
"Live October 22 2003 Benaroya Hall" is een benefietconcert van Pearl Jam ten behoeve van YouthCare. Pearl Jam speelt hier een semi-akoestische set en dat levert een voor Pearl Jam begrippen een verrassend intiem optreden op. Het is even wennen, want je bent gewend om Pearl Jam te horen rocken. Maar als snel klinkt deze semi-akoestische setting als een warm bad. De afwisseling tussen akoestische gitaren met her en der wat elektrisch gitaarwerk klinkt heel mooi. Er zijn genoeg hoogtepunten te noemen, maar hierbij toch een kleine greep: "Man of the Hour", "Off He Goes" klinkt in deze uitvoering veel beter dan de studioversie al vond ik dat al een mooi liedje, alleen al vanwege deze gestripte uitvoering van "Black" is het aanschaffen van deze plaat meer dan waard, het toetsenwerk op "Crazy Mary" is heel erg fijn en de afsluitende tracks "Daughter" en met name "Yellow Ledbetter" zijn prachtig. Pearl Jam kiest op "Live October 22 2003 Benaroya Hall" voor een niet alledaagse set en dat siert ze. In combinatie met de intieme setting is dit een hele welkome aanvulling op het al indrukwekkende oeuvre van Pearl Jam.

avatar van gigage
Jullie fans geven bijna alle live albums 5 *. Heel begrijpelijk maar is moeilijk kiezen zo indien je ergens moet beginnen. Live on 2 en 10 benen vullen elkaar aan, 7 cd box is meest compleet en deze heeft een extra tintje qua uitvoering.
Indertijd toen er nog geen single van in de hitparade stond heb ik 10 helemaal grijs gedraaid. Temple of the dog ook. De opvolger vond ik al een stukkie minder en vitology is me al niet meer bijgebleven, toen. Moet ik bij zeggen dat ik ze (nog) niet heb terug geluisterd nu. Backspacer vind ik wel een grappig schijfje maar geen klassieker. Afijn, rearview mirror gh besteld, komt binnenkort binnengevlogen vanuit waarschijnlijk hongkong. Maar ik lees hier dat ze live wat pittiger zijn. Great. Ik hou wel van wat gitaarwerk en langere soloos. Ook de opname kwaliteit vind ik van belang. Dus, zit ik straks te rocken op rearview gh en denk ik, ik wil ze live ook even checken, where to start?

avatar van freakey
gigage schreef:

Niet deze dan, is erg mooi en sfeervol maar niet erg rock... ik zou het bij de Live on Legs live platen houden, die zijn het mooist compact en rocken allebei als de neten....

avatar van gigage
Ok, thanks. Zijn ook wat makkelijker te vinden op de site waar ik mijn ceedees bestel.

avatar van little lion man
Sluit me aan bij Freakey. Dan heb een je een mooie dubbel cd 'The best of Pearl Jam live'.
Later koop je dan Benaroya omdat deze zo mooi is,

avatar van Funky Bookie
Semi-akoestisch meesterwerkje. De band laat wederom horen een echte live band te zijn. Het voelt intiem aan en ook vanaf CD voel je dat je meegezogen wordt.
Dit kan ook nog weleens 5* worden in de toekomst.