Elton John - Love Songs (1995)

Label: Rocket

1. Sacrifice (3:47)
  2. Candle in the Wind (3:50)
  3. I Guess That's Why They Call It the Blues (4:44)
  4. Don't Let the Sun Go Down on Me [Live] (5:37)

met George Michael

5. Sorry Seems to Be the Hardest Word (3:50)
  6. Blue Eyes (3:28)
  7. Daniel (3:56)
  8. Nikita (3:17)
  9. Your Song (4:03)
  10. The One (5:56)
  11. Someone Saved My Life Tonight (3:40)
  12. True Love (3:36)

met Kiki Dee

13. Can You Feel the Love Tonight (4:01)
  14. Circle of Life (4:18)
  15. Blessed (4:07)
  16. Please (3:54)
  17. Song for Guy (5:08)
Mooi album, vooral ook met Can You Feel the Love Tonight uit The Lion King

avatar van Hans Brouwer
Oh ja deze heb ik ook nog, goed album, goede artiest 4*

Groeten, Hans

Super artiest. Roept heerlijke feelgood-herinneringen op.

Ik selecteer geen favoriete nummers; dan namelijk vrijwel alle nummers moeten selecteren.

5 sterren.

Pieter Paal
Er is ook nog een goedkope CD van het Pickwick-label met de titel 'Love songs' die mij wat meer aanspreekt.

avatar van Rich_B
Geweldig album! Zeker te weten goede lovesongs door middel van zijn pure en warme stem. Heerlijk

Aardige verzamelaar voor op de achtergrond. Elton doet wat hij het beste doet en dat is de massa bedienen. Commerciele en slim geschreven ballads die er wel ingaan als zoete koek . Herkenbaar en veilig. Daar is niks mis mee op zijn tijd . 3 en halve ster

avatar van musician
Mooi overzicht van de sterkste ballads door John ooit geschreven (met Taupin uiteraard) en uitgebracht.

Ik kan mij voorstellen dat het schrijven van een rockballad moeilijker is dan een gewone rocker, omdat de kans op lookalikes verreweg het grootst is. Maar John grossiert op deze verzamelaar in aantrekkelijke en stuk voor stuk afzonderlijk sterke ballads, echt een prestatie op zich.

Hij is hier echt een beetje koning in.
Hier mooi naast elkaar gezet, wat resulteert in een behoorlijk sterk album.
Ik zou niet hebben gekozen voor het duet op True Love, je kunt ook "over de top" gaan en ongeloofwaardig dreigen te worden. Dan heb ik betere gehoord, samen met Kiki Dee.

Maar verder uitstekende compilatie.